[Win2K] Profiel behouden op nieuw domein.

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Wat ik dus bedoel is dit:

Als ik een nieuwe server ga plaatsen, moet ik alle werkstations opnieuw op het domein aanmelden. Maar Windows 2000 machienes maken dan lokaal ook doodleuk een nieuwe gebruiker aan voor dat domein, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is! :(

De gebruiker kan dan namelijk niet meer bij zijn documenten, en geinstalleerde programma's dus die moeten allemaal weer opnieuwe geinstalleerd/bijgewerkt worden.

Is er een mogelijkheid om een gebruiker gewoon van domein te laten 'wisselen', of desnoods een manier om de gebruikersinstellingen dan maar te kopiëren naar het nieuwe profiel?

Ik heb hier al vaker last van gehad, kost erg veel tijd. :'(
Owja! Ik heb de search al gebruikt ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hebben die gebruikers 'roaming profiles'? dan kun je vrij eenvoudig deze vanaf de ene server naar de andere kopieren,

ms heeft er een migratietool voor. ben alleen de naam even kwijt.... zal wel ff zoeken voor je

A wise man's life is based around fuck you

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Oeps... wat is dat? :)

We doen dit dus bij verschillende bedrijfjes, er wordt nou eenmaal wel eens een server vervangen voor een nieuwe.
Dit is dus soms een NT4 server, maar ook wel eens een Win2K server met Active Directory domein.

Maar het probleem zit 'm dus in de Win2K werkstations, die bij het opnieuw aanmelden ook gelijk een nieuwe gebruiker willen aanmaken.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Roaming profile: Het profiel van de gebruiker staat op de server opgeslagen i.p.v. standaard op de client zelf :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom niet gewoon de nieuwe server in hetzelfde domein plaatsen als de oude? Dan heb je dat hele probleem niet.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 21:32 schreef /downtime/ het volgende:
Waarom niet gewoon de nieuwe server in hetzelfde domein plaatsen als de oude? Dan heb je dat hele probleem niet.
Wel dus, want een 2000 machiene wil ook een account voor de computer op de server hebben, dus die moet opnieuw aangemeld worden, en dan wordt er weer vrolijk een nieuwe gebruiker aangemaakt. ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 26 april 2002 09:43 schreef highking het volgende:

Wel dus, want een 2000 machiene wil ook een account voor de computer op de server hebben, dus die moet opnieuw aangemeld worden, en dan wordt er weer vrolijk een nieuwe gebruiker aangemaakt. ;)
Dan moet je de 2000-server gewoon DC maken in het bestaande NT-domein, dan worden alle accounts automatisch gemigreerd naar de 2000-omgeving.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Dat valt nog te proberen...

Maar ook vandaag hebben we weer eens een server vervangen, was nooit een domeincontroller geweest, dus de clients waren zowiezo nog niet op een domein aangemeld.

Weer de zelfde grap dus, en deze keer niet mogelijk om profielen te kopiëren van de oude server, omdat die daar simpelweg nog niet waren. :)

Maar ik heb zelf de oplossing gevonden, ik heb een nieuwe gebruiker laten maken door Windows, en als administrator de map met gebruikersinstellingen hernoemd.

De map WS1 die aanwezig was, heb ik dus WS1.DOMEIN genoemd en WS1.DOMEIN heb ik WS1 genoemd. Dus gewoon de instellingen omdgedraaid van de gebruikers. Moest alleen in Outlook ff de juiste plaats van het .pst-bestandje aangeven en klaar was ik. :)

Verwijderd

highking schreef op 02 mei 2002 @ 15:49:
Dat valt nog te proberen...

Maar ook vandaag hebben we weer eens een server vervangen, was nooit een domeincontroller geweest, dus de clients waren zowiezo nog niet op een domein aangemeld.

Weer de zelfde grap dus, en deze keer niet mogelijk om profielen te kopiëren van de oude server, omdat die daar simpelweg nog niet waren. :)

Maar ik heb zelf de oplossing gevonden, ik heb een nieuwe gebruiker laten maken door Windows, en als administrator de map met gebruikersinstellingen hernoemd.

De map WS1 die aanwezig was, heb ik dus WS1.DOMEIN genoemd en WS1.DOMEIN heb ik WS1 genoemd. Dus gewoon de instellingen omdgedraaid van de gebruikers. Moest alleen in Outlook ff de juiste plaats van het .pst-bestandje aangeven en klaar was ik. :)
ik zit met hetzelfde probleem, maar als ik inlog als een lokale admin, dan krijg ik de melding dat de schijf tegen schrijven beveiligd is, wanneer ik probeer om de mappen te hernoemen...

help...

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Wat probeer je precies te hernoemen dan? Wat ik gedaan heb toen, is gewoon op het nieuwe domein aanmelden, Windows maakt dan een nieuwe gebruiker voor dat domein aan, in een map met de naam GEBRUIKER.DOMEIN.
Als je deze map dan ff een mooi naampje geeft, en de map van de gebruiker die je wilt hebben deze naam geeft, dan werkt alles gewoon weer.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:18:
[...]

ik zit met hetzelfde probleem, maar als ik inlog als een lokale admin, dan krijg ik de melding dat de schijf tegen schrijven beveiligd is, wanneer ik probeer om de mappen te hernoemen...

help...
hernoemen werkt ook niet omdat de security settings dan nog gewoon op de oude naam staan. Waarom copy je het profiel niet naar de nieuwe profile folder.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

ik heb ook eerst de lokale gebruiker gedegradeerd tot GEBRUIKER/USER en toen de mapnaam veranderd.

En een lokaal profiel kopieren gaf bij mij in ieder geval niet het gewneste resultaat, ik miste dan een heleboel zaken als me favorieten, mail, adressen, etc.

vandaar de wat minder schone oplossing, maar wel erg effectieve, van het veranderen van de mapnaam....

THANKS Highking
Pagina: 1