Toon posts:

[win NT 4/ win 98]Netwerk drive mappings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een NT4.0 server (sp6) draaien met een stuk of 20 win '98 clients. Deze pc's loggen in op een domein en krijgen via het NT login script hun drives toegewezen...

Sinds kort is er een 2e server (backup domain controler) bijgekomen, omdat een andere locatie op het zelfde netwerk moest kunnen werken. Dit gaat via een zyxel router. Dit werkt perfect, alleen zo nu en dan (heel sporadisch) worden de drive mappings naar de server (primair) verbroken. Trek ik aan de andere kant van het netwerk (bij de backup domain controler) de boel los, dan zijn die problemen er niet meer....

- alles gaat via tcp/ip
- Servers alle twee HP netserver E800
- Router staat in bridge mode zodat ik in dezelfde IP reeks blijf

iemand enig idee?
moet ik meer info geven?

ben benieuwd wie me kan helpen, het zal wel een instelling zijn op de backup domain controler.

bedankt alvast.....Peter

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
ik neem aan dat je het loginscript ook repliceert ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het loginscript wordt ook gerepliceerd.

Loginscript werkt ook altijd, maar soms worden alle netwerkverbindingen verbroken (op een willekeurige pc). Dit gebeurd echter heel sporadisch.

als je afmeld en opnieuw inlogd krijg je alle schijven weer toegewezen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
toevallig steeds i.c.m. een office document ?
dus, wanneer iemand in een office document werkt, verdwijnen dan de verbindingen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
is moeilijk te zeggen, het gebeurd maar heel af en toe...

de meeste pc's draaien bijna alleen maar office toepasingen.
Misschien zou het nog aan Norton Enterprise Edition kunnen liggen (7.6)

Het is wel een 'lastig probleem', gebruikers kunnen niet bij hun bestanden.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
bij ons gebruikte we als backup een paar shortcuts die op de desktop werden gekopieerd.
Niet echt een oplossing maar misschien wel als tijdelijke oplossing tot het probleem gevonden is ( iedereen kan nl wel blijven doorwerken)

Verwijderd

er zijn geen netwerkproblemen (de 2 locaties zijn bijvoorbeeld verbonden met 1 64k lijntje?)

Verwijderd

Topicstarter
de 2 netwerken zijn verbonden over een 2Mbit lijntje via 2 Zyxel routers, zou voldoende moeten zijn volgens mij.

Ik had een keer per ongeluk een ghost image gemaakt van 850 MB over de routers, duurde wel even maar is perfect gegaan, verbinding is altijd ok geweest...
Pagina: 1