Pc gaat uit tijdens booten.

Pagina: 1
Acties:

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Als ik mijn bak aan zet dan gaat hij na een paar tellen uit en dan knippert mijn hdd led.
dan moet ik eerst mijn pc spnningsvrij maken voor een paar tellen voordat ik hem weer aan kan zetten.

als ik deze routine een paar x gedaan heb dan wil hij wel aanblijven.

Ik heb mijn temp al gechecked en mijn voeding ook, maar ik kan niks vinden :'( oh en mijn core voltage heb ik ook al verhoogd en verlaagd maar dat mocht ook niet helpen.

het ligt niet aan software want ik had dit een paar formatjes terug ook al ;)

en het gebeurt niet tijdens een bepaalde routine (posten, os booten, in het os zelf) het is net alsof mijn proc te warm word maar dat kan het niet zijn denk ik want mijn koeling is goed en ik heb hem een dag lang gestressed en gechecked.

Ik heb een pIII 866 niet (meer) overgeclocked.
asus moederboard (laatste bios update).
geforce 1 ddr.
adaptec scsi controller met atlas 10k hd.

HELLUP ik durf mijn bak nu niet meer uit te zetten :'(:'(:'(:'(:'(

You can't free a fish from water.

Verwijderd

Hij lijkt erop dat je voeding gaar is. Probeer eens een andere voeding van iemand te lenen.
Als ie het dan niet meer doet, weet je waar het aan ligt. :)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:17 schreef digit7722 het volgende:
Als ik mijn bak aan zet dan gaat hij na een paar tellen uit en dan knippert mijn hdd led.
dan moet ik eerst mijn pc spnningsvrij maken voor een paar tellen voordat ik hem weer aan kan zetten.
Klinkt als koortsluiting of idd gare voeding.

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Hmmm als het inderdaad mijn voeding is ben ik zwaar p*ss*g want ik heb net een nieuwe gekocht bij een pc-boer omdat mijn vorige gefried was door een piekspanning.

wat dat betreft klinkt het errug logisch.

bedankt voor je snelluh reply man ;)

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb dit ook gehad. Bij mij was het idd kortsluiting doordat een van de niet gebruikte (loshangende) voedingskabels contact maakte met mobo. Ik heb deze kabels nu netjes bijeengebonden en geen probleem meer.

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Nou jongens ik heb hem eventjes HELEMAAL uit elkaar gehaald. en extra aandacht aan de voeding besteed.

En jawel hoor er zat een kabeltje achter het moederplankje.

deze voeding is namelijk al helemaal klaar voor een p4 en daar heb je schijnbaar een extra kabeltje voor nodig.

Die heb ik dus (perongeluk) achter het moederboard gemoffeld.

schijnbaar liep ie daar een beetje te vonken ofzo :?

lekker sterk digit.
ik weet het ik ben een }:O

nou in ieder geval bedankt voor de response jongens.

ik ga zo vrolijk mijn bak weer uitzetten .... joepie :P

Verwijderd

Ga eens naar een goede computerzaak met goede service probeer een 400 watt voeding te lenen!!!
Dit is soms het probleem dan weet je het zeker laat anders alleen je hd er in en je geforce ander kaartjes er uit.

probeer het dan nog eens
Pagina: 1