[SQLServer] Verschil in resultset tussen EM en QA

Pagina: 1
Acties:

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik loop tegen het volgende probleem aan en ik ben benieuwd of jullie er iets vanaf weten:

Voor een opdracht gebruiken we MS SQLServer 7 als database-server. Nu heb ik een view aangepast en daar twee velden in aangepast.

Als ik de resultset van de view via de Enterprise Manager opvraag dan zie ik dat de twee velden gevuld worden. Vraag ik de resultset op via een SELECT *-statement, dan blijven deze twee velden mooi op 0 staan, terwijl ze gevuld horen te zijn.

Heeft een van jullie een idee?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

- hoe ziet de view eruit?
- kan het geen objectowner probleem zijn (lees: heb je toevallig tables met dezelfde naam, maar met een andere eigenaar) er wordt namelijk altijd eerst gekeken naar objecten van de ingelogde gebruiker en daarna pas de 'dbo'.

Today's subliminal thought is:

• PdeHoog
Het is een vrij simpele view met een select-statement en een paar berekende waarden. De velden waarop het misgaat, betreffen waarden uit een subselect.

De view op zich werkt. Alleen niet als je results op gaat vragen via de query analyzer.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Het blijft nu nog steeds een beetje gokken.
Ben je via de EM en via de QA ingelogd als dezelfde gebruiker?

Je vermeldt overigens dat je een view hebt aangepast. Werkt(e) het met de vorige versie wel?

Today's subliminal thought is:

• PdeHoog
De view is als volgt opgebouwd:
* project_id
* project_sub_id
* blaat
* ...
* blaat
* aantal
* aantal uur (subselect uit tabel b)
* bedrag (subselect uit tabel b)

Ik krijg de SQL-syntax niet goed gepost hier. Moet ik nog effe uitzoeken. Dan zal ik hem in zijn geheel posten.

Ik ben nog effe verder op onderzoek uitgegaan.

* Bij een SELECT * zonder condities op de view doet-ie het goed
* Bij het selecteren uit de view op project_id doet-ie het ook goed
* Bij het selecteren uit de view op project_sub_id gaat-ie gekke dingen doen. Dan toont-ie nl. in de laatste twee velden een 0-waarde, terwijl dit toch echt gevuld hoort te zijn.

Ik begin zwaar het vermoeden te krijgen dat het hier een SQLServer-bugje betreft :(

• PdeHoog
Hoera, het probleem is opgelost. Een van mijn voorgangers op dit project bleek een verkeerde selectie te hebben gemaakt in een join op een veld die in de genoemde tabel niet voorkomt :(. Dit was er alleen nog niet eerder uitgekomen.

Al met al heeft me dit weer een hele dag gekost |:(.

Misschien dat dit topic op slot kan?
Pagina: 1