Toon posts:

[SQL/PHP] Vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier gepast is om zulk soort vragen te stellen, maar nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Ik heb het volgende:

Windows 2000, IIS5 met PHP, PERL, XML, MS-SQL support.

Server = Server1
Database = Intranet
Tabel = Photobook

Tabel config:

First Name
Surname
Position
Team
Office

Street
Zipcode/City
Country
Telephone
Molbile
Birthday
Private E-mail
Website
recordno
Photo

Ik zou graag het volgende voor elkaar willen krijgen:

1 page per team
1 page met alle managers
1 page met alle directors
1 page per Office met mogelijkheid tot kiezen van teams
Zoeken op alle velden
Per persoon bovenstaande gegevens, per team alle personen op de pagina.

Dit kan bij mijn weten met PHP in combinatie met Microsoft SQL server.
Dit draait al op de server zelf, ook al al het een en ander voor elkaar weten te krijgen, maar het lukt me nog niet helemaal zoals ik het zou willen.

De database zelf kan ik al helemaal vullen. De foto's kan ik al bekijken als ik de database open in Access, de foto's hebben hetzelfde naam als het recordnummer. Dus bijv. record 1001 heeft als foto 1001.jpg

Wie kan en wil mij hierbij helpen? Graag met code erbij enzo.

Ik heb zelf dit al voor elkaar gerkegen:
PHP:
1
<? $hostname = "localhost";$username = "root";$password = "****";$dbName = "Intranet";MSSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) or DIE("DATABASE FAILED TO RESPOND.");mssql_select_db($dbName) or DIE ("Table unavailable");$query = "SELECT * FROM Photobook"; $result = MSSQL_QUERY($query);$number = MSSQL_NUM_ROWS($result);$i=0;if ($number == 0) :    print "No data?";elseif ($number > 0) :    print "Data:";    while ($i < $number) :        $name = mssql_result($result,$i,"Recordno");        print $name;        print "";        $i++;    endwhile;endif;?>

maar met bovenstaande code gooit ie alle recordno's op m'n scherm. Als ik overigens Photo invul waar nu Recordno staat, krijg ik niets terug. Kan dat te maken hebben met het feit dat de foto's in een map op de server staan en de foto's gelinked zijn en dus zelf geen deel uitmaken van de database?

Verwijderd

wat een blaat verhaal :?

kun je niet kort en bondig zeggen tegen welk probleem je precies aanloopt?

Verder geef je in je vraag ook ontzettend veel info die na mijn mening totaal niet van toepassing is op je probleem. (maarja als ik door de bomen geen zin meer heb om het bos te zien weet ik ook niet wat je probleem is ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 15:46 schreef woeitje het volgende:
wat een blaat verhaal :?

kun je niet kort en bondig zeggen tegen welk probleem je precies aanloopt?

Verder geef je in je vraag ook ontzettend veel info die na mijn mening totaal niet van toepassing is op je probleem. (maarja als ik door de bomen geen zin meer heb om het bos te zien weet ik ook niet wat je probleem is ;) )
Ik wil dus een fotoboek met gegevens van de personen op de foto's erbij maken. Wat ik dus niet weet is hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Als je zo'n applicatie wilt maken, zul je zelf het complete idee moeten hebben en het in elkaar zetten, óf iemand inhuren om dat te doen..

Wat wij hier doen is mensen helpen die ergens niet uitkomen.. Een fout in de code die niet te vinden is en dat soort dingen, maar geen complete programma's met code.

Wat je naar mijn idee hier vraagt is of iemand je fotoboek wilt maken.. Dat gaat hier niet alleen ;(

Een tip die ik je wel kan geven is database-normalisatie.. Maak bijvoorbeeld een tabel "Team" aan en een tabel "People" ofzo.. In team zet je dan alle teams, en in persons de informatie over de personen, PLUS een link naar het record in de tabel "Team". Zo kun je gemakkelijk álle teams wijzigen. Op het net zijn wel een x aantal artiekelen te vinden daarover, bijvoorbeeld op PHP-Builder..

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik heb al een tijdje geleden een SM aangemaakt. Ik weet alleen niet of reden genoeg is voor een slotje.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Blaat hier stond een tweede keer iets wazigs

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

scriptrequest -> dicht

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1