Toon posts:

bootdisk van af cd-rom inplaats van diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem. want ik heb een hardeschijf geformatteerd, zodat ik weer win98 opnieuw er op kan zetten.

maar nou was het diskette station verrot en de win98 final cd is nie bootable |:( maar nou dacht ik dat je ook wel de bootdiskette op een cd zetten kan zetten en zo als nog een bootdisk heb.

maar hoe moet dat en is het mogelijk, kan iemand helpen.

thanks

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Welja, met Nero (zie de meuktracker) is het eenvoudig... Je hebt wel een computer met een werkend diskettestation en een brander nodig om de CD te maken.
Selecteer gewoon "CDRom (Boot)" in het lijstje dat je kijgt bij het opstarten, en stel em in dattie van de A leest.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Als je Windows 98 CD al niet kan booten hoe kan je dan een andere boot-cd wel laten booten?

Of heb je een illegale CD gemaakt zonder boot? Jammer, maar dan ff snel naar winkel rennen op Win98 CD te kopen. Shit die is er niet meer, dan maar Windows ME, shit, die hebben ze niet liggen, dus dan maar XP cd.

Kortom, is het geen technisch probleem maar een licentie probleem, dan komt boontje toch nog om zijn loontje.

>:) :Y)

WB

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 13:34

job

sinds wanneer kan de windows 98 cd niet meer booten?
heb ik soms lopen slapen ofzo?

heb je in de bios de cdrom wel aangezet als 1e boot device?

illegale versie dus. oke,

uhh, nero

nero opstarten, krijg je zo'n menutje waar je kan kiezen wat voor cd je wilt maken, naar beneden scrollen.....
en dan staat daar.... cd-rom (boot)
en dus niet in die wizard mode kijken daar heb je niets aan

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nero 5.5.7.2 maar ik kan niks vinden over wat je zegt "aetje" kan je meschien wat duidelijker zijn ( sorry dat ik moeilijk ben ).

en waarschijnlijk is hij verkeerd gebrand ja *D

Dat van het veranderen van waar de bios het eerst moet booten had ik al gedaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
[search=bootable cd]
[search=bootable nero]

Lijkt me genoeg info :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.