Beamer bundel 90 graden draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 1.376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 22:17
He hallo mensen, ik heb hier een leuk vraagstuk voor jullie. Ik heb een projectie met een beamer die ik wil projecteren, maar dan 90 graden gedraait (rechtsom).
Hetzelfde idee als wat je ziet als je de beamer op zijn kant zet dus...
wie weet hoe ik dir voor elkaar ga krijgen, er vanuit gaande dat de beamer dus niet op z'n kant kan staan en ook dat de beamer iets dergelijks niet digitaal kan. de beamer kan wel spiegelen en omdraaien, maar dat is het dan ook.
ik wil dus 3:4 ipv 4:3 verhouding op de muur. maar wel echt gedraaid, niet gemonteerd. iemand een idee? ben al met spiegels aan de gang geweest, maar nog geen effect (wel op z'n kop etc.). reageer even alleenals je er ook over nagedacht hebt aub. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Dat zal nog niet meevallen.

En dan nog...

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
3:4 gaat dus niet lukken.. Want je zal het toch digitaal moeten doen. En de de verhoudingen van het paneel in je machine zijn nu eenmaal 4:3

Als je een Ati Radeon hebt. Kan je toch je projector op zijn kant zetten. En dan met je de nieuwe drivers kan je het beeld dus 360graden rond, steeds 90 graden roteren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
Oke, maar het gaat er dus om dat ik dus een ding heb straks wat ik voor een beamer kan zetten. het is namelijk bedoelt voor exposities.

DaDaJoker: wijsneus, als ik het wist had ik niet gepost dus niet alleen maar de eerste proberen te zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 13:05
Volgens mij niet zo moeilijk met spiegeltjes. Moet je wel je beamer een kwart draaien (niet op z'n kant, maar op z'n vlak zeg maar)

1. 45graden spiegeltje omhoog. Krijg je dus een projectie op je plafond

2. 45 graden spiegeltje schuin. Kan 't moeilijk uitleggen... Ik teken effe wat, post 't zo wel.

edit:

Ok, 't is met paint gemaakt... alleen omdat paint shop pro er tijdelijk af is vanwege ruimte gebrek :( maar goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1498938070

Nou, de straal gaat dus op dit plaatje:
1. naar rechts
2. naar boven
3. naar voren (zeg maar: komt uit 't plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Waarom mag je beamer niet op z'n kant?

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik bedoelde trouwens te zeggen: Alstie niet op z'n kant mag is het volgens mij redelijk onmogelijk zonder ingrijpende interne verbouwingen van de beamer.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

En anders kun je toch gewoon je projectie wat smaller maken, zodat het 4:3 lijkt. Ik bedoel dus 2 zwarte banen aan de zijkant...

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
Ok, mijn PAINT-kunsten vorderen snel 8-)

hier een wat duidelijker voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1997188837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 14-07 09:58
Zo staat de beamer ook niet meer in originele toestand... Ik denk niet dat de topicstarter het zo bedoeld heeft... Anders kan ie ook net zo makkelijk zijn beamer op z'n kant zetten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
Op woensdag 24 april 2002 15:47 schreef Banzi het volgende:
Zo staat de beamer ook niet meer in originele toestand... Ik denk niet dat de topicstarter het zo bedoeld heeft... Anders kan ie ook net zo makkelijk zijn beamer op z'n kant zetten...
Ok, plak er nog een 45 graden spiegeltje bij zodat die weer in de zelfde richting gaat als 'stap 1'...
De beamer zelf kon al spiegelen en flippen dus daar zul je wel een goed plaatje mee op je muur krijgen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 15:46 schreef The Collector het volgende:
Ok, mijn PAINT-kunsten vorderen snel 8-)

hier een wat duidelijker voorbeeld:
[afbeelding]
dit is toch niet 90 graden draaien?
Als ik de bovenste 2 hoeken volg, kom ik onderaan uit. Of ben ik blind?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16111

zou een of ander prisma niet het gewenste effect kunnen bereiken?
Of hebben die dingen hetzelfde effect als spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Sorry jongens, maar dat met die spiegeltjes gaat echt niet werken. Niet om lullig te doen ofzo, maar ik vrees dat grote vertekeningen het resultaat zijn, en roteren kan zo helemaal niet.

Trouwens: plaatje klopt ook niet. Volg de lijnen maar eens.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
@supershoo: kijk maar eens goed. Of anders probeer het eens uit. Pak met je vinders een denkbeeldige foto vast waarmee je dan vanuit de beamer langs de spiegels gaat.

@JoepBakker: prisma zul je wel heel veel spacy kleurtjes mee krijgen >:)

@DaDaJoker: spiegeltjes geeft zeker vertekening en ik zou ook wel zeggen, probeer dat ding op z'n kant te hangen. Gebruik zwarte balken, etc, etc... maar da was nie de vraag.

edit:

Als 't plaatje niet klopt, komt 't omdat ik niet kan PAINTen... 'k ben toch vrij zeker dat 't idee er achter wel klopt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik denk niet dat het mogelijk is , zonder de beamer 90" te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
het lijkt erop dat dit niet gaat lukken. wel een leuke puzzel trouwens voor discussie tijdens het eten heb ik gemerkt.
bedankt voor de coole plaatjes en tekeningen, maar inderdaad, daarmee kun je alleen 180 graden draaien of spiegelen of combinaties daarvan. dat is dus anders dan 90 graden draaien. mocht iemand het toch weten (en ook in de praktijk hebben gezien/gedaan) dan hoor ik het graag. we projecteren het nu gewoon gemonteerd, wel stuk minder cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

met 3 spiegels lukt dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

ja maar als het beeld op de spiegel komt en het is dan nog niet goe dan draai je toch de spiegel even (sorrie commentaar van mn broertje)

volgens mij kan dat gewoon niet met spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
Op donderdag 25 april 2002 13:32 schreef BuG2FiX het volgende:
het lijkt erop dat dit niet gaat lukken. wel een leuke puzzel trouwens voor discussie tijdens het eten heb ik gemerkt.
bedankt voor de coole plaatjes en tekeningen, maar inderdaad, daarmee kun je alleen 180 graden draaien of spiegelen of combinaties daarvan. dat is dus anders dan 90 graden draaien. mocht iemand het toch weten (en ook in de praktijk hebben gezien/gedaan) dan hoor ik het graag. we projecteren het nu gewoon gemonteerd, wel stuk minder cool.
Wat is er mis met de spiegels van The Collector??? Zo krijg je een 90 graden gedraaid beeld... Wat wil je nog meer??? De andere kant op draaien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01-2021

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Je moet je kast open maken van je beamer. Daar zit (Als je een huis tuin en keuken beamer hep) een LCD schermpje na het lampje in als je deze met bedrading en al kunt draaien is het je gelukt

PS Als je dit gelukt is zet dan ff een paar foto's in het
case mod forem :P

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2204

Met drie spiegels is dit mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2437905655
Is geen state-of-the-art, maar wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
Op donderdag 25 april 2002 16:11 schreef Venkmen het volgende:
Je moet je kast open maken van je beamer. Daar zit (Als je een huis tuin en keuken beamer hep) een LCD schermpje na het lampje in als je deze met bedrading en al kunt draaien is het je gelukt

Dat kan niet met elke beamer...
In mijn beamer worden er 3 lichtstralen gescheiden door verschillende prisma's... Die gaan dan door 3 verschillende lcd-schermpjes met de verschillende kleuren... Daarna wordt alles in een prisma weer samengevoegd en naar buiten gegooid...

't zit trouwens ook allemaal heel erg nauw afgesteld... Ik zou op deze manier niet graag 3 lcd-schermpjes draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 20:40

krisis1

Onder-watte?!

- deze post in onnodig geworden -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff de faq gecheckt, en plaatje staat er al;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 17:18
Op donderdag 25 april 2002 16:30 schreef Bagger het volgende:
Met drie spiegels is dit mogelijk.

[afbeelding]
Is geen state-of-the-art, maar wel duidelijk.
Kijk er nog maar eens goed naar, want ik zie geen draaing van 90 graden!

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, klopt. Hier is een nieuwe poging.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2389869957
Alle inputs verschuiven 90 graden met de klok mee.
Je moet alleen je beamer ff achterstevoren zetten.

of moet dat ook met spiegels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-07 20:48
Je tweede poging klopt ook niet. Als je je eerste plaatje pakt en daarachter een 4e spiegeltje zet die de bundels nog een keer horizontaal flipt dan klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Hier kan ik het mee eens zijn!!!
Rotatie moet natuurlijk wel zo dicht mogelijk worden uitgevoerd nadat de bundel de beamer verlaat! Er mag ook geen licht van buitenaf op de spiegels vallen, anders wordt het beeld heel snel te zwak.

edit:
D.H. volgens mij klopt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat klopt er precies niet aan mijn 2e poging. Zit ik hier net trots te zijn op mijn creatie. (voldoening uit mijn werk haal tenslotte ook niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Op donderdag 25 april 2002 17:04 schreef Bagger het volgende:
Wat klopt er precies niet aan mijn 2e poging. Zit ik hier net trots te zijn op mijn creatie. (voldoening uit mijn werk haal tenslotte ook niet ;))
ik steun je 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-07 20:48
Kijk maar eens hoe de bundels zich projecteren op het vlak. Zoals het nu getekend is projecteer je het gekantelde beeld op de 'achterkant' van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DirtyHarry: Je hebt gelijk

input:
code:
1
2
3
1  2

3  4

output:
code:
1
2
3
1  3

2  4

je moet hem idd van binnenuit bekijken.
Maar met een 4e spiegel naar links toe ben je er denk ik zo ongeveer wel een beetje veel geloof ik..... niet?

Oftewel koop 4 spiegels en ga lekker stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Op donderdag 25 april 2002 17:08 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
Kijk maar eens hoe de bundels zich projecteren op het vlak. Zoals het nu getekend is projecteer je het gekantelde beeld op de 'achterkant' van het scherm.
natuurlijk moet het beeld weer even de goede richting op worden gebogen! Of de spiegels moet verder uit elkaar zodat er over de beamer kan worden geschenen.

Probleem is misschien alleen dat er een divergerende bron uit de beamer komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
ik ben begonnen te twijfellen, ik ga er nog even een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:46

almightyarjen

When does the hurting stop?

Okee... Eh, :? Ik kan het niet bewijzen, maar het kan niet. Spiegelen... Het woord zegt het al: 180 graden draaien. Met een spiegel kan je dus alleen 180 graden draaien... Oftewel: je kan het draaien en spiegelen. Altijd maar 180 graden. Je kan dus niet iets 90 graden draaien, dmv spiegels. Ik kan het niet tekenen en kan het verder niet wetenschappelijk bewijzen. Het is gewoon mijn natuurkundig inzicht, wat supergoed is (ik wil echt niet opscheppen hoor :r ), wat zegt dat het gewoon onmogelijk is. Hier ben ik dan 99% zeker van omdat mijn inzicht in dit soort dingen nog nooit in de steek heeft gelaten.

En als het wel kon (voor die ene procent) dan zou het beeld hartstikke vervormd zijn, omdat de lichtstraal in de linker onderhoek een veel grotere afstand aflegt dan bv de rechter bovenhoek. Oftewel: enorme vervorming. Trust me on this... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:04
Kan me van scheikunde herrinneren dat we ooit een proef hadden gedaan met een of ander koolfverbinding (vloeibaar) en die draaie het licht 30 graden. mengde je het met ander spuld dan kon dat 20 of 45 worden. Iemand enig idee welk stofje dit was? (2 jaar terug al :( ) Heb ook geen binas hier, daar staat het nl volgensmij wel in.

regel een vierkante(voorkomt vervorming door glas) bak met dat spul voor je lens et voilá. Probleem wat kan ontstaan is dat 1 van de kleuren niet goed doorgelaten word. Maar das bij te stellen denk ik.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01-2021

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op donderdag 25 april 2002 16:32 schreef Banzi het volgende:

[..]

Dat kan niet met elke beamer...
In mijn beamer worden er 3 lichtstralen gescheiden door verschillende prisma's... Die gaan dan door 3 verschillende lcd-schermpjes met de verschillende kleuren... Daarna wordt alles in een prisma weer samengevoegd en naar buiten gegooid...

't zit trouwens ook allemaal heel erg nauw afgesteld... Ik zou op deze manier niet graag 3 lcd-schermpjes draaien...
Ik bedoelde met huis tuin en keuken beamer een beamer met 1 LCD er in ik werk bij een bedrijf dat video camera's maakt waar 3 ccdtjes dus ik weet er van. *D

Oja ik ben het met Almighty Arjen :) eens het kan niet met spiegels misschien moet je je toevoer signaal aan passen. maar dat wou je niet geloof ik. :7 er is meschien nog een oplossing en dat is de matrix van je LCD('s) omkeren horizontaal naar verticaal en andersom.

PS waarom wil je dit eigenlijk wat is het doel. :?

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Op donderdag 25 april 2002 18:00 schreef Terror het volgende:
Kan me van scheikunde herrinneren dat we ooit een proef hadden gedaan met een of ander koolfverbinding (vloeibaar) en die draaie het licht 30 graden. mengde je het met ander spuld dan kon dat 20 of 45 worden. Iemand enig idee welk stofje dit was? (2 jaar terug al :( ) Heb ook geen binas hier, daar staat het nl volgensmij wel in.

regel een vierkante(voorkomt vervorming door glas) bak met dat spul voor je lens et voilá. Probleem wat kan ontstaan is dat 1 van de kleuren niet goed doorgelaten word. Maar das bij te stellen denk ik.
Eh, je hebt het hier over hoek van inval en terugkaatsing. Als je er een ander stofje bij in flikkert, dan verandert de samenstelling met als gevolg dus dat de terugkaatshoek veranderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Op donderdag 25 april 2002 18:05 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Eh, je hebt het hier over hoek van inval en terugkaatsing. Als je er een ander stofje bij in flikkert, dan verandert de samenstelling met als gevolg dus dat de terugkaatshoek veranderd. :)
Had het niks met links en rechts draaiende stoffen te maken? (damn die kennis is gedaalt :( )

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zou ook kunnen... :? Ongeveer 8 jaar geleden op de MAVO gehad, bij mij is de kennis ook gedaald. :( Wist vroeger bijna het hele periodieke systeem uit mijn hoofd. Nu bijna niets meer. :(

[back on topic...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Google doet wonders :) Heb een stukje gevonden van wat ik bedoelde.
Deze spiegelbeeldisomeren zijn erg moeilijk van elkaar te onderscheiden omdat ze dezelfde fysische en chemische eigenschappen hebben: hetzelfde smeltpunt, kookpunt, ruimtelijke structuur, chemische reactiviteit etc.
De enige manier om tussen beide isomeren onderscheid te kunnen maken is door er met behulp van een polarimeter gepolariseerd licht door te laten schijnen (zie Figuur). De zuivere enantiomeren veranderen namelijk de draaiingsrichting van gepolariseerd licht. Een voorbeeld hiervan is melkzuur, de natuurlijke vorm is rechtsdraaiend (rotatie is +2.6°), terwijl de niet-natuurlijke vorm linksdraaiend is (-2.6°).
bron http://www.bio.uva.nl/propedeuse/DATA/Propedeuse/Module%20002/OrganischeChemie/Syllabus.doc

binnen document op linksdraaiend zoeken, dan zit je goed. komt er dus op neer dat sommige stoffen licht draaien over een hoek x naar links of rechts.

probleem wat je tegenkomt zal zijn om zuiver rechtsdraaiend spul te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Met nadruk op GEPOLARISEERD licht...

Dit betekent dus dat het vlak waarin het gepolariseerde licht wordt uitgestraald zal draaien, maar niet de richting, en dus hebben we dan nog steeds geen transponatie.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

1) de drie spiegels werken in theorie wel. In de praktijk zou ik er niet te zwaar in investeren, want het geheel vervormings- en trillings(!)vrij krijgen is geen kattenpis. Reken voor de lol eens uit hoeveel storing een beweging van een graad (en da's vrij optimistisch) van een van de spiegels veroorzaakt op enkele meters afstand. Met drie spiegels heb je zo een instabiliteit van ordegrootte centimeters!

2) het links/ rechtsdraaiend verhaal is uiteraard gerote stierenpoep: het gaat alleen om de draaiing van het polarisatievlak, niet van het complete beeld...

Veel succes.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09

No13

/me was here

ok, je kan je beeld WEL een kwartslag draaien....

voor de mensen die het niet geloven try this:

1. houd een cd met de data kant zo dat je beeld omhoog spiegelt

voor en zij aanzicht: Afbeeldingslocatie: http://no13.d2g.com/Image1.gif
links vierkant is monitor van voor, rondje is cd onder hoek van 45 graden
rechts lijn is monitor van de zijkant (tft :D ?) en schuine lijn weer de cd onder 45 graden
2.dan houd je in de "straal" die van je cd omhoog kaatst een 2e cd die je naar links laat

voor en zij aanzicht: Afbeeldingslocatie: http://no13.d2g.com/Image2.gif
zelfde als bij 1e plaatje, alleen hier is het extra schuine streepje de 2e cd en rechts is dat het rondje

3. kijk in de 2e cd en wat zie je :P het beeld op z'n kant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 25 april 2002 16:11 schreef Venkmen het volgende:

Was het warm in je ei ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
Gee, heb ik even een topic gestart... :p
Mocht het lukken, ik neem al jullie adviezen mee, dan ziet u mij hier direct met foto's en al. dat verhaal van die beamer en dan openmaken... mh iemand een gratis beamer te leen ? *D Bagger -> heel cool! thnx! (mag ik even een keer iemand bedanken voor het maximale uit 'paint' halen... :) ) heel stoer! Ik hoop dat jullie dit vraagstuk nog mooi kunnen voorleggen aan nare natuurkundeleraren die er dan niet van kunnen slapen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een jaar of 10 geen natuurkundeleraar meer, maar ik weet zeker dat die ik gehad heb hier minimaal 2 lessen aan zouden besteden, compleet met proefjes. Iemand die het zijn leraar ff moeilijk gaat maken? Ik wil eigenlijk wel eens de theorie in praktijk zien....
Wel ff foto's maken van de proeven die genomen gaan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Op donderdag 25 april 2002 18:41 schreef No13 het volgende:
ok, je kan je beeld WEL een kwartslag draaien....

voor de mensen die het niet geloven try this:

1. houd een cd met de data kant zo dat je beeld omhoog spiegelt

voor en zij aanzicht: [afbeelding]
links vierkant is monitor van voor, rondje is cd onder hoek van 45 graden
rechts lijn is monitor van de zijkant (tft :D ?) en schuine lijn weer de cd onder 45 graden
2.dan houd je in de "straal" die van je cd omhoog kaatst een 2e cd die je naar links laat

voor en zij aanzicht: [afbeelding]
zelfde als bij 1e plaatje, alleen hier is het extra schuine streepje de 2e cd en rechts is dat het rondje

3. kijk in de 2e cd en wat zie je :P het beeld op z'n kant :D
toon volledige bericht
Okee, mee eens, maar nu roteer je het beeld om de Z-as. Maar het beeld moet volgens de topicstarter om de X-as 90 graden gedraaid worden... :7

Pagina: 1