Zelf PDF bestanden maken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik moet een werkstuk inleveren op diskette en ik kan het natuurlijk ook in Word maken maar ik wou ff wat anders proberen. Namelijk door d.m.v. PDF. Kan ik die zelf ook maken? Ik heb de volledige versie van Adobe Acrobat Reader 5.0 en er zit ook Acrobat Distiller 5.0 bij. Maar bij die 2 programma's kom ik er niet echt uit hoe dat moet.

In de search noemde iemand ook Adobe Illustrator. Is dat programma noodzakelijk voor die files te maken?

Verwijderd

Daar heb je de Acrobat Distiller van Adobe voor nodig en die is niet gratis te downloaden.

www.adobe.com

Verwijderd

Het is noodzakelijk om het gehele programma te hebben van adobe. Dus niet alleen de reader.

Er zijn een paar gratis progjes die het ook kunnen. Moet je ff zoeken.
Staat vast wel ergens hierbij:
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=pdf+maken

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het kan ook gratis met freepdf (moet je maar ff zoeken op google)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
't kan ook met PDFLib en PHP :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
of je schrijft 't in latex, en zet dat om naar PDF

* flat maakt tegenwoordig alles in latex :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Adobe Acrobat (niet reader) werkt ook, alleen ook niet gratis, maar er zijn genoeg mogelijkheden om er aan te komen >:)

Verwijderd

wat je nodig hebt is adobe acrobat. dit programma is vrij prijzig. wat het doet is een soort printerdriver op je pc installeren voor pdf file's. Wanneer jij dus van een bestand ( .bmp, .doc, .jpg enz ) een .pdf wil maken. klik je op printer en selecteer je de adobe printer. dan opent een venster met opslaan als en kan je dus de naam geven aan je bestand ( verslag.pdf ).
en je pdf'je is klaar

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:04
- Installeer een Postscripts driver (bijv. QMS Colorscript, die werkt ook met kleuren afdrukken)
- Kies 'afdrukken naar bestand'
- Ga naar de site http://relic.geo.uu.nl

Ik heb het nooit geprobeerd maar met dit stappenplan uit C!T5 schijnt het prima te werken.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Op woensdag 24 april 2002 15:13 schreef acd het volgende:
Ik moet een werkstuk inleveren op diskette en ik kan het natuurlijk ook in Word maken maar ik wou ff wat anders proberen. Namelijk door d.m.v. PDF. Kan ik die zelf ook maken? Ik heb de volledige versie van Adobe Acrobat Reader 5.0 en er zit ook Acrobat Distiller 5.0 bij. Maar bij die 2 programma's kom ik er niet echt uit hoe dat moet.

In de search noemde iemand ook Adobe Illustrator. Is dat programma noodzakelijk voor die files te maken?
Als je distiller hebt en hebt draaien dan moet distiller gewoon als een printer te vinden zijn.
Print je vanuit je doccie ff naar distiller en heb je je PDF bestand

Probeer anders eens fineprint PDF factory (Shareware), die roeleert ook redelijk....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Kijk eens op www.jawspdf.com
Dit programma maakt een virtuele printer aan. Als je print vanuit elk willekeurig programma hier naar toe, maakt JawsPDF hier een pdf-bestand van. Ideaal...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Crazy D

I think we should take a look.

Je kon toch ook op de Adobe site beperkt een paar pdfjes maken? (naja ik kan het niet meer vinden, dus het zal wel niet (meer?) kunnen dan).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:33 schreef Beathoven het volgende:
Daar heb je de Acrobat Distiller van Adobe voor nodig en die is niet gratis te downloaden.
Hij had al Acrobat Distiller :+
Op woensdag 24 april 2002 15:13 schreef acd het volgende:
......Ik heb de volledige versie van Adobe Acrobat Reader 5.0 en er zit ook Acrobat Distiller 5.0 bij....

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Op woensdag 24 april 2002 15:48 schreef Hans.Solo het volgende:

[..]

Als je distiller hebt en hebt draaien dan moet distiller gewoon als een printer te vinden zijn.
Print je vanuit je doccie ff naar distiller en heb je je PDF bestand

Probeer anders eens fineprint PDF factory (Shareware), die roeleert ook redelijk....
Okeej, ik ben dus ff aan de slag gegaan met Distiller. Jij (en ook wat andere) hebben het over 'printen' in je reply, maar ik neem aan de je dat niet bedoelt as in...uitprinten op papier :? Ik wil het dus geheel op me PC uitvoeren. Dus niet op papier zetten.

Ik heb ff rondgeneusd in dat programma en ook op Internet maar mijn *.doc bestand moet dus eerst geconverteerd worden in een *.PS (Postscript file) om vervolgens door Distiller tot *.pdf bewerkt te worden? Hoe doe ik dat precies? Bij "Preferences" en "Settings" staat veel wat aangevinkt kan worden, is nog iets van groot belang wat aangevinkt moet worden :?

Graag een specifieke reply want ik snap het niet helemaal ;)

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
createpdf.adobe.com. Als je je hier gratis registreert kun je 5 pdf-files laten maken door een word bestand of iets dergelijks te uploaden. (5 per email-adres, that is >:) )

• coelho
  • Laatst online: 04-08 21:32
Dit is echt niet moeilijk hoor als je in het bezit bent van Adobe Acrobat 5 met Distiller.

Maak je werkstuk in Word. Als je Acrobat hebt geïnstalleerd, heb je in je werkbalk van Word twee extra Acrobat-icoontjes staan. De ene is iets met mailen en de andere zorgt voor omzetten (ik meen dat er 'convert to PDF' staat als je met je muis erop gaat staan).

Effe daarop klikken en klaar is klara. Het duurt even (afh. van de snelheid van je pc) en hij slaat in dezelfde map als waar je .doc staat de nieuwe .pdf op.

Easy

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 14:37
Het proggie Text-PDF 1.1 bèta 1 te downloaden op zdnet.nl is 19kb groot en freeware. :)

Hier wat meer info:

Teksten voor alle platformen
Dit is een klein maar zeer handig programmaatje. Je kunt ermee simpele tekstbestanden omzetten naar PDF's, zonder dat je moet investeren in dure producten van Adobe. Als resultaat krijg je dan bestanden die er op alle platformen die PDF ondersteunen, precies hetzelfde uitzien.

Het gebruik is doodsimpel. Eerst geef je een bronbestand aan en een locatie om de afgewerkte PDF-bestand neer te zetten. Variabelen zoals auteursnaam, sleutelwoorden, onderwerp en titel kunnen ook worden meegegeven. Je kunt aangeven welke font zal worden gebruikt bij de omzetting, evenals de achtergrond- en tekstkleur. Zodra je op de 'Produce PDF'-knop klikt, begint de omzetting. Aangezien tekstbestanden geen complexe structuren kunnen bevatten, gaat de conversie pijlsnel.
Windows 95/98/NT/2000/XP

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op donderdag 25 april 2002 00:00 schreef coelho het volgende:
Maak je werkstuk in Word. Als je Acrobat hebt geïnstalleerd, heb je in je werkbalk van Word twee extra Acrobat-icoontjes staan.
Kan als je de werkbal PDFMaker 5.0 hebt aangevinkt. Heb je dat niet gedaan dan staat er na de Help in de menubalk Acrobat :)
De ene is iets met mailen en de andere zorgt voor omzetten (ik meen dat er 'convert to PDF' staat als je met je muis erop gaat staan).
Convert to PDF and Email & Convert to PDF ;)
Effe daarop klikken en klaar is klara. Het duurt even (afh. van de snelheid van je pc) en hij slaat in dezelfde map als waar je .doc staat de nieuwe .pdf op.

Easy
Je kunt ook een andere lokatie kiezen (tenminste dat kan ik wel) :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• coelho
  • Laatst online: 04-08 21:32
Op donderdag 25 april 2002 00:08 schreef ChristuS het volgende:

[..]

Kan als je de werkbal PDFMaker 5.0 hebt aangevinkt. Heb je dat niet gedaan dan staat er na de Help in de menubalk Acrobat :)
[..]

Convert to PDF and Email & Convert to PDF ;)
[..]

Je kunt ook een andere lokatie kiezen (tenminste dat kan ik wel) :)
Je hebt gelijk. Ik heb hem op mijn werk geïnstalleerd, en pas 1 of 2 keer gebruikt. Verhaaltje van die klok en die klepel dus :) Maar bedankt voor de aanvulling

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

En anders kun je altijd nog pdf995 proberen! Werkt als een printer, die print naar een PDF-formaat! Geheel gratis!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:40

Nitai

Live the life you love.

Fineprint kan het ook.

http://www.fineprint.com

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook al is dit topic heel oud, dit wil ik toch even kwijt. Ik heb net zelf 2 uur lopen zoeken naar een programma wat op een goede manier van doc files pdf'jes maakt, met dit als resultaat:

PdfFactory. Mocht de link het niet meer doen, zoek dan op google naar pdfFactory. Het installeert een virtuele printer en je krijgt veel opties. Je moet wel registereren, anders staat er onder elke sheet reclame.

Nog meer geprobeerd, maar slecht:
• CZ-Doc2Pdf: Converteert alleen de 1ste pagina naar pdf. Weinig opties.
• 8848soft: Maakt pdf files waarin je niet kunt zoeken (wat gefixed zou moeten zijn in versie 1.00 ...niet dus). Weinig opties.
• JawsPDF converter: Laadt elke keer een irritante macro bij elk word document wat je opent. Zonder serial is deze converter niet bruikbaar.
• LeadTools ePrint: Ik kan nergens vinden waar ik m'n serial code moet invullen. Zorgde voor een directory fout op m'n harde schijf (scandisk erover heen en weg is de fout). Zeer weinig opties.

Verwijderd

Ik ben hier ook op zoek naar geweest. Ik gebruik nu PDF995, deze installeert zich als een printer.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je ook OpenOffice geprobeerd? Voor de occasional times dat ik van een docje een pdf maak werkt het perfect! (en je hebt geen MS Office meer nodig)

- edit: typo

[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 09-05-2004 13:40 ]

Rail Away!

Verwijderd

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Opensource, gratis en je kan allerlei documenten overzetten naar PDF

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 13:48 ]

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ik gebruik CutePDF Writer . Werkt als printer en zo kun je dus uit elke applicatie dingen naar PDF omzetten.

Ik heb ook een tijdje PDF995 gebruikt, alleen kreeg ik wel elke keer een ad nadat ik geprint had. Met deze (en ook met PDF Creator) heb je daar geen last van.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij zijn alle tips die nu twee jaar na de topicstart nog naar boven komen allang genoemd; en heeft dit topic dus weinig nut om open te blijven ;) Daarom gooi ik deze koe toch maar op slot; volgens mij wordt er niemand meer geholpen met deze antwoorden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.