Toon posts:

[PHP] Interfacing met EJB's

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op het moment bezig uit te zoeken of je met PHP4 kunt interfacen met Enterprise Java Beans. Is er iemand die weet of dit kan en er wat info over heeft?

Groeten,

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
^^^^KICK^^^^ Kan dit ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Doe maar ruig ;) .

Je kunt vanuit PHP wel Java gebruiken, maar ik denk dat dit te complex is daarvoor.

Als er een CORBA implementatie is voor PHP (lijkt mij sterk, maar je weet het maar nooit) kan je CORBA krijgen om te communiceren met de EJBs :) .

Ik ben zelf op dit moment met een implementatie van RMI bezig die over .NET SOAP gaat. Die is nog erg alfa, maar dit zou dus wel goed kunnen gaan werken in dit geval.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• mbravenboer
Ah, dat klinkt dan goed... als je Corba voor PHP goed aan de praat krijgt dan dat gaan werken: EJB's communiceren standaard via RMI over het IIOP protocol en kunnen dus aangesproken worden vanuit andere Corba implementaties. Probeer eens een eenvoudig voorbeeld zou ik zeggen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Op vrijdag 11 januari 2002 16:15 schreef mbravenboer het volgende:
Doe maar ruig ;) .
....
....
Ik ben zelf op dit moment met een implementatie van RMI bezig die over .NET SOAP gaat. Die is nog erg alfa, maar dit zou dus wel goed kunnen gaan werken in dit geval.
Erg intressant !

Ben nu voor school bezig met ejb's en de architectuur ervan, als je deze kunt aanspreken met PHP.....
Lijkt me een leuke uitdaging...

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Waarom gebruik je niet gewoon JSP?

• mbravenboer
Nexopheus: Ben nu voor school bezig met ejb's en de architectuur ervan, als je deze kunt aanspreken met PHP..... Lijkt me een leuke uitdaging...
Simpele constructies heb ik al draaiend :) . Serializatie is een ander probleem... Als je dat niet teveel gebruikt en alleen remote-stubs of primitieven verstuurt loopt het als een trein. Je kunt dan echter beter een pure, schonere SOAP implementatie gebruiken. Ik richt me in de implementatie vooral op .NET. Als je in PHP .NET moet gaan nadoen en in Java je dat weer moet gaan omzetten schiet het niet zo op ;) .

Mogelijk is het allemaal: RMI is volkomen protocol-onafhankelijk :) .

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
om de lijst nog even compleet te maken,
kwam net dit tegen:

http://universe.2good.nu:1081/

(Universe is a PHP Extension to use CORBA objects in PHP.)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1