Toon posts:

Extreme hitte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus cuv4x bordje met daarop een pentium III 667 mhz, die voor zover ik weet ook gewoon echt een 667 mhz is die op 133 * 5 draait. Een tijdje geleden kreeg ik opeens rare problemen en 'bevroor' de zaak af en toe. Ik de kast openen, wat blijkt? Fan op de cpu kapot. Geen probleem zou je zeggen, nieuwe fan erop, draait als geen ander, probleem opgelost. Maar vergeet het maar, na een beetje hevig computeren als een spelletje stijgt de temperatuur al snel naar rond de 70 (!!!) graden als ik mijn sensors moet geloven, wat voor zover ik weet extreem veel is voor een pentium 3.

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

Verwijderd

Wat voor cooler heb je erop gezet?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Voel ff aan je heatsink. Je voelt vanzelf wel of ie 70 graden is of niet :D

En trouwens, als we dat filmpje van Toms-hardware mogen geloven dan wordt een p3 ZONDER KOELER nog geen 40 graden :o

Verwijderd

Misschien zijn de sensors beschadigd doordat de proc te heet is geworden, toen je fan het niet deed.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een goed idee, ik zal nu wat hevig gaan computeren tot we weer vastlopen en dan eens een puur natuur meting doen met de hand op de heatsink. U hoort hier binnenkort meer over :)

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:48

Pepper

The one and only!!

zit je fan er wel goed op?
blaast ie op je koelblok?

dus...

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ik heb ook een cuv4x, en ik heb mijn twijfels over de nauwkeurigheid van de temp sensoren.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik brand nou niet bepaald mijn handen aan de heatsink op het moment dat de sensors 70 graden celsius aangeven. Het voelt hooguit een tikkeltje warm. De nauwkeurigheid ervan zal dus ietwat te betwijfelen zijn. Verklaart echter nog altijd niet waarom mn pc telkens hangt :(

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:46 schreef Tomke het volgende:
Tja, ik brand nou niet bepaald mijn handen aan de heatsink op het moment dat de sensors 70 graden celsius aangeven. Het voelt hooguit een tikkeltje warm. De nauwkeurigheid ervan zal dus ietwat te betwijfelen zijn. Verklaart echter nog altijd niet waarom mn pc telkens hangt :(
hmmz, strange
En zit de fan er wel goed op? Blaast hij niet toevallig de verkeerde kant op ofzo :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 21:11 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

hmmz, strange
En zit de fan er wel goed op? Blaast hij niet toevallig de verkeerde kant op ofzo :+
Verdomd, ik heb hem er net zo opgebouwd zoals de oude zat, maar daarmee heb ik ookal wat hitteprobleempjes gehad. Het is opzich wel apart dat het logo en dergelijken op de processor gericht zijn nu he? :D Met het 'pijltje naar de processor' kwam 'ie, zo heb ik de nieuwe er ook opgeklust, moet dit toevallig met het 'pijltje van de processor af'? :o

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
pijltje geeft de windrichting aan, en da's wel goed richting koelplaat

Verwijderd

Je kan gewoon voelen of hij blaast of zuigt weet je het iig zeker.

Mijn 667 draait trouwens prfect op 735 (5*147) maar ik heb geen temp sensors dus zou niet weten hoe warm hij wordt. Maar ik kan de heatsink nog best met blote handjes aanpakken. Dat is met standaard HS en FAN.

zie sig
Pagina: 1