Toon posts:

[html/css] opacity probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"  align="left" style="filter:alpha opacity=50);background:transparent;">
  <tr>
     <td valign="top" align="left" bgcolor="#F8F8FA" width="10">&nbsp;</td>                 

<td valign="top" align="left" bgcolor="#F8F8FA" width="550">tekst...tekst...</td>
</tr>   
</table>

Weet iemand hoe ik de achtergrond van de tabel door kan laten schijnen zonder dat de tekst zelf ook die opacity overneemt.

De tabel moet de achtergrond foto door laten schemeren.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
-apparte classe tekst met een opacity van 100.
-apparte layer tekst

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Een oplossing is bijvoorbeeld het plaatje zelf al een opacity mee te geven, in Photoshop bijvoorbeeld; Een andere oplossing is de < img > een class meegeven, en in die class de filter:alpha(opacity=x); te definieren.

/Edit
Aparte layer met tekst zou dus gewoon wèl moeten werken... ik weet niet hoe jij je layers hebt gefixt dan?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje ??? Dat is ff niet de bedoeling ?

het gaat om een achtergrondkleur van een tabel die over een achtergrond van een pagina schuift. De background picture staat fixed.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wil je echt een opacity-effect hebben (dus doorschemeren), of wil je gewoon de achtergrond echt door laten komen?

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste...

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Probeer je opacity op 70/80 te houden. dat geeft meestal het mooiste effect zonder dat de text vern*@(t wordt.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
voorbeeld: http://nawaka.scouting.nl/new/

De nieuwspagina is de pagina waar het om gaat.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

comtesse:
dat laatste...
waarom gebruik je dan opacity? Dan is het gewoon een kwestie van geen background opgeven.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
De achtergrond moet doorschemeren.....(sorry voor mijn onduidelijkheid)Dus dan heb ik opacity nodig.

Bgrijp ik goed dat het gewoon met layers moet ?
Wat ik al had geprobeerd maar blijkbaar niet op de goede manier.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

comtesse:
Wat ik al had geprobeerd maar blijkbaar niet op de goede manier.
En hoe had je dat dan geprobeerd?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1