[CCFL] PC crasht na installen ccfl's

Pagina: 1
Acties:

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Probleempje.

Ik heb gisteren 2 CCFL's in mij PC gemonteerd. Als ik deze om en om aan of uit zet crasht mijn PC na een korte tijd.
PC draaide van te voren rockstable. En als ik de CCFL's uit laat crasht ie ook niet.

Hoe kan ik dit oplossen en wat heb ik verkeerd gedaan. :?

CCFL's zitten tegen de achterwand en de trafo's zitten ernaast.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

(jarig!)
te weinig stroom misschien???

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik denk dat je voeding dat net niet kan trekken...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
[b]Op woensdag 24 april 2002 14:35 schreef
...

CCFL's zitten tegen de achterwand en de trafo's zitten ernaast.
Trafo's -> Aparte voeding dus?

ps. 'k heb niet zo'n verstand van ccfl's maar ook ik had als eerste 't idee dat de voeding 't niet trekt...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Check met mbm ofzo ff je 5 volt waarde als je de CCFL's aanzet. Verder moet je er ook voor zorgen dat de converters niet tegen het metaal van je kast aankomt, anders gaat het ook fout. Stop ze gewoon terug in de doosjes ervan en maak een klein gaatje/scheurtje voor de draadjes ofzo.

Suc6 ermee...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Was ik er nog vergeten bij te zetten.

Als ik er gewoon 1 aan zet crasht ie ook niet. Alleen als ik wissel. (maar dan wel snel achter elkaar)

Ik heb een 300W voeding. Die moet dat toch kunnen trekken op de 12V. Er hangt voor de rest nix op dan het Mobo, 2 HDD, 1 FDD.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
het kan zijn dat ze conferter contact maakt met de kast, en dat daardoor ook een contactje met het mobo word gemaakt als de kast beweegt...

ofzo.

• Benadski
  • Laatst online: 11-08 20:35
Als ik er gewoon 1 aan zet crasht ie ook niet. Alleen als ik wissel. (maar dan wel snel achter elkaar)

Ik heb een 300W voeding. Die moet dat toch kunnen trekken op de 12V. Er hangt voor de rest nix op dan het Mobo, 2 HDD, 1 FDD.
Ik denk dat de converter misschien een hoge inschakelstroom heeft en daardoor even je voeding laat dippen. Of de converter (die een hoge frequentie opwekt om de spanning op te transformeren) stoort gewoon op je mobo. Probeer eens een weerstand (bijv 2,2 Ohm als ie 1A slurpt ofzo) of dikke spoel + "antimoljehelepc" diode tussen je voeding en de ccfl te zetten...

Als dat niet helpt, kun je altijd nog je "trafootjes" in een alu bakkie plakken.

Verwijderd

het opstarten van ccfl kost ook mm 8x zoveel stroom ?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 24 april 2002 14:42 schreef Carp_Hunter het volgende:
Was ik er nog vergeten bij te zetten.

Mijn 300 watt aopen voeding gaf ook nooit problemen met het volgende eraan: onderstaande specs... dus 3 HD's. Verder nog 3 120mm no name. 1x 120mm delta en een CCFL. Nu heb ik hem toch vervangen terwijl mijn systeem nooit instabiel was. De 5 volt waarde is hierdoor bij mij wel beter geworden.

Als je nou eens je voltage gaat monitoren met een programma wat de history onthoud, dan kun je gewoon zien of het aan je voeding ligt. Ik gebruik asus probe, die kan als het goed is ook de history van het voltage bijhouden. Aangezien je een asus mobo hebt zou ik die eens installeren en gaan kijken.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1