[?] gratis email-domein verpakken in eigen jasje

Pagina: 1
Acties:

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Hoe kan ik mijn bezoekers een username@mijndomein.com email geven, zonder daar zelf de dataverkeer of opslag voor te verzorgen?

De site waarvoor ik dit vraag maakt, momenteel gebruik van www.bigmailbox.com maar omdat dit een betaalde service wordt kan dit helaas niet meer worden aangeboden.

Wat ik dus bedoel is dat er met username@mijndomein van en naar een gratis email service kan emailen, bijvoorbeeld hotmail.

Deze site maakt gebruik van een dedicated-machine, dus het draaien van eventuele scripts is geen probleem. De machine draait op redhat.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

43% of all statistics are worthless

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> NT
Dit kan met simpele alias-ing van bijvoorbeeld sendmail al (/etc/aliases)

• BobDay
Ik begrijp het niet!
het emailtje komt uit eindelijk aan bij user@hotmail.com, als deze replied, dan wordt het mailtje toch weer verstuurd als user@hotmail.com ipv username@mijndomein.com

Dit wil ik dus niet! Het hotmail domein mag nooit zichtbaar worden

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 14:56 schreef BobDay het volgende:
Ik begrijp het niet!
het emailtje komt uit eindelijk aan bij user@hotmail.com, als deze replied, dan wordt het mailtje toch weer verstuurd als user@hotmail.com ipv username@mijndomein.com

Domein wordt altijd zichtbaar. Soms staat er zelfs de hele route die het mailtje heeft afgelegd in de header. Op die wijze is altijd tot op het ip adres van de client de e-mail te achterhalen.

Domein part is namelijk ook nodig voor het replyen. Anders kan de server het adres nooit vinden. Je hebt twee velden in een e-mail header die van belang zijn:

het from address en het reply-to addres. Deze mogen verschillend zijn.

WB

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 24 april 2002 14:56 schreef BobDay het volgende:
Ik begrijp het niet!

moet je de mail forwarden naar je hotmail. Maar zodra er gereplied word dan komt er idd user@hotmail.com te staan ipv user@domail.com dit komt doordat alle mail vanaf hotmail verstuurd wordt met het eigen adres.
Dan moet je de mail niet via webmail lezen, want dan kan je in je mail programma het afzendadres instellen.

• BobDay
Dit betekend dus dat de server alle mail ontvangt en vervolgens moet opzoeken waar naar toe het moet worden doorgestuurd.

Deze server krijgt dus extra data te verwerken!?!

Pagina: 1