alcatel non-tweaked meerdere PCs

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
kan ik met een ongetweakte alcatel (mxstream) modem meer dan 1 pc aansluiten?? ik heb al wel meerdere pcs in mn phonebook staan, (pc1 tm pc4) maar als ik dan wil connecten naar 10.0.0.138 pc2 blijf ie op "controleren gebruikersnaam en wachtwoord" staan, en gaat niet verder.

ook als ik verder geen verbinding heb op pc1, en ik connect naar 10.0.0.138 pc2, pc3 of pc4, dan krijgt ie ook geen verbinding. pc1 doet het dus wel.

Verwijderd

Zie de FAQ, daarin staat alles duidelijk uitgelegd.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:52

Chakotay

Lick here to continue

Als je gewoon een basic/comfort abo hebt moet je er een server of router tussenhangen.

Het makkelijkste (op een router na) is een computer met 2 nics er tussen hangen, een nic naar de alcatel, de andere naar een hub/switch. Op die computer dan winroute zetten, NAT op de adsl verbinding en de nic waar de alcatel aanhangt aanzetten, en klaar :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik had dus al wel een server, (mail en en proxy), maar omdat wel dus met een geld/licentie probleem zitten, komt er een extra linux server als proxy.
alleen moet ik dan nog ff zien om Mdeamon door die proxy heen te krijgen. (moet wel te doen zijn, maar 2 pc's op die modem was natuurlijk het makkelijkst geweest).