Toon posts:

Vragen over een DEC Alpha systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu enige tijd bezig met freebsd en solaris (en linux). Nu is het tijd voor het echte werk, ik sta op het punt een dec alpha voor een leuke prijs aan te schaffen. Het gaat om de alphastation 600a.
Dit zijn de specificaties.... (niet die prijs hoor :) )
http://www.totalsourcetech.com/Alpha600a.htm

kan ik hier uit opmaken dat ik hier... gewoon uwscsi schijven in kan plaatsen, en normaal (pc100, pc133?) DIMM ECC geheugen in kan plaatsen?

Naar mijn weten zijn de aansluitingen op de pc (ps2, usb, vga) gewoon hetzelfde als een pc. Is dit juist?
(ik heb gezocht, maar kon het zo snel niet vinden, ik hoop dat iemand mij kan antwoorden)

edit:
Weet iemand waar ik meer algemene informatie kan vinden over dec alpha systemen?

Verwijderd

waarschijnlijk wel, maar je weet het maar nooit met Alpha's. Mijn geheugen zegt mij, mijn oom heeft een alpha gehad, dat het opwaarderen van de processor nog al eens resulteerd in het kopen van een totaal nieuwe pc. Zelf zou ik het gewoon bij een AMD of Intel pc houden. Of in het uiterste een tweedehands SGI

Verwijderd

Topicstarter
Maar, het staat toch wel stoer... ik heb geen pc, nee... ik heb een dec alpha :9

ff zonder gein :)... de processor wil ik niet upgraden, alleen evt het geheugen en een xtra hd

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik heb hier een pdf'je van een Alpha mobo op m'n HD gevonden (waar ik die destijds heb gedownd weet ik niet meer). Gaat over de AlphaPC 164UX, eentje waar een 21164 Alpha op moet (500~700MHz). Zitten zes DIMM sockets op voor totaal 1.5GB "168-pin unbuffered SDRAM DIMM with ECC". Ik maak daar uit op dat het gewoon standaard PC100/133 DIMM's zijn, maar dan wel met ECC (niet registered!). Dat met die zes DIMM sockets komt iig overeen met wat in de beschrijving staat in die link van je, alsook de max 1.5GB. Maar of het dezelfde is :?
SCSI mag zeker geen probleem zijn, Alpha heeft geen aparte SCSI interface in het leven geroepen of zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
jah, dat is moeilijk te zeggen, in ieder geval bedankt voor je reply. Weet iemand waar ik dit soort algemene informatie kan vinden (welk type geheugen het is enz). Misschien is het standaard compaq DIMM geheugen?