Toon posts:

Analoge videokaart voor capturing VHS naar VCD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing om mijn videobanden te digitaliseren tot een kwalitatief goede VCD, met stereogeluid. De VCD kan ik eventueel zelf maken als ik maar goede MPEG1 bestanden kan maken.

Wat is voor mij kwa kwaliteit/prijs verhouding de beste oplossing?
Ik heb naar de Pinnacle DC10 gekeken, maar deze vind ik best duur (270 euro) en geeft gezeik als je geen win98 gebruikt.

Alvast bedankt voor eventule antwoorden

Ayreon

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Op woensdag 24 april 2002 13:34 schreef Ayreon het volgende:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing om mijn videobanden te digitaliseren tot een kwalitatief goede VCD, met stereogeluid. De VCD kan ik eventueel zelf maken als ik maar goede MPEG1 bestanden kan maken.

Wat is voor mij kwa kwaliteit/prijs verhouding de beste oplossing?
Ik heb naar de Pinnacle DC10 gekeken, maar deze vind ik best duur (270 euro) en geeft gezeik als je geen win98 gebruikt.

Alvast bedankt voor eventule antwoorden

Ayreon
De DC-10 heeft tegenwoordig XP/2000 drivers.
Maar voor VCD kun je ook een eenvoudig TV-kaartje gebruiken, mits je CPU snel genoeg is om de boel realtime te comprimeren (is al gauw het geval bij 352*288)
Dat deed ik al op m'n P166MMX met getweakte codecs van Hauppauge. (kun je ook gebruiken bij een Pinnacle PCTV)
Voor video & geluidcapture heb je nog wat meer CPU-kracht nodig, maar elke PII of hoger kan dat wel aan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Met een simpele tv-kaart kan het al, en die dingen zijn niet echt duur. Een echte capture kaart zal ongetwijfeld een beter beeld geven maar is daarentegen wel wat duurder.

Dus een tv-kaart met s-video of composiet ingang is genoeg. Met een programma als virtualdub kan je vervolgens de beelden opnemen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je bent nummer 1.000.000

Click ff hier als je wilt.

http://gathering.tweakers.net/forum/find

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, maar mijn vraag vind ik iets specifieker. Maar ik weet nu al genoeg, bedankt!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
hm, als je van VHS opneemt dan is een TV kaart echt wel meer dan voldoende. moet je wel een beetje proccessor hebben voor goede opnames. maar als je VCD wilt capturen (288x322 mpeg-1) dan kun je dat makkelijk realtime capturen.
Ik maak zelf opnames met mijn hauppage WinTV met Virtualdub in realtime DivX 4.12 (audio naderhand compressen). en dan heb ik geen dropped frames en een hele geile output file.
daarbij komt nog dat virtualdub freeware is.. en dan een tvkaart geen ruk kost. DC10 is meer richting video-montage, ik begrijp dat je alleen maar wilt opnemen toch? naderhand kun je mpegs trouwens ook prima cutten en joinen. progjes zat voor.
Pagina: 1