Op donderdag 25 april 2002 19:18 schreef paulgielens het volgende:
Ok Otis... ik heb de tool ondertussen flink vertimmert. Wij gebruiken bv een eigen BugTracker welke ik dus in de parser ingebouwd heb. "cls" eruit gesloopt, ik wil dus geen vb achtige zaken. Natuurlijk ook even die enum verbouwt.
heh

Verder moet ik zegggen dat dat progje rete stabiel is, petje af. Wij hebben toch geen misselijke backend dacht ik zo dus ik was behoorlijk onder de indruk van de snelheid/stabiliteit.
Stabiliteitsproblemen kom je met testen snel tegen (en oh, wat heb ik die vaak gezien

vandaar ook mn eigen exception viewer die erin zit, dan schiet het nog een beetje op

), snelheidsproblemen heb ik niet gehad, behalve op MSDE, daar is de query gigatraag door de beperking van max 5 concurrent transactions. Ik heb zoveel mogelijk redundant code vermeden (dus bv 1 keer bepalen welke params je hebt en daarmee alle routines mee maken).
Links en recht heb ik ook wat veranderd aan de style zodat deze conform de style guide is van MS zijn FrameWork style.
Ja die output moet veel flexibeler merk ik nu. De T-SQL lijkt me wel vrij duidelijk, maar de C# code wil je toch uitbreiden met andere code vaak... ga'k zeker inbouwen!
Zou je mij eens uit kunnen leggen wat precies de reden is van een DataTable als return van de data? Gewoon ff de argumenten niet dat er iets mis mee is natuurlijk.
Je bedoelt als return van de selects? De PK select zou in de properties kunnen returnen, maar bij meerdere rows lukt dat niet. Je kunt dan kiezen uit DataReader, DataSet of DataTable. Ik heb niet gekozen voor een DataReader, omdat de connection dan open blijft en je geen black box data-access layer kunt maken, je geeft een open data-reader object terug, naar de caller, wat ik niet fraai vind, immers het is een datatransfer over een tier-grens. DataSet vond ik te log voor dit, omdat de resultset bestaat uit 1 set rows. Vandaar DataTable.
Ik denk dat als je dit tooltje enorm flexibel gaat maken, wellicht middels code templates voor syle guide's...de mogelijkheid je eigen connectie methode te definieren aangezien ik bv niet middels een config file de conm string wens op te halen... je een commerciel aantrekkelijk product in handen hebt. Ik zou er iig wel een paar centen voor over hebben mocht je support etc kunnen leveren.
Valt tegen hoor: om iets commercieel op de markt te zetten is het bouwen van een tool 1 ding, maar de rest die er bij komt kijken: documentatie, flexibiliteit in de features, functionaliteit die veel mensen aanspreekt maar jezelf waarschijnlijk niet etc. En het allermoeilijkst bij een tool/systeem: een developer overtuigen dat de tool hem veel werk bespaart en veel tijd scheelt tov de methode die hij/zij nu gebruikt. Is een lange weg.

(dat merken we aan ons CMS CESys, mooi systeem, gemaakt voor de verkoop, maar overtuig mensen maar eens dat ze die tool moeten kopen.

)
Ik werk in het weekend nog wat wellicht dat ik een wat interface aanpassingkjes maak etc, moet je maar zien wat je er mee doet. Morgen ga ik ff de code testen door de dataaccess layer te stress testen (de gegenereerde dus).
Klinkt goed! Ik heb de aanwijzigen die je tot nu toe hebt geopperd al in een todo lijst gezet, daar ga ik volgende week aan werken, tezamen met de Delete Triggers voor foreign keys.
mooi werk, jammer dat niet meer mensen het nut van de tool inzien. (gezien de posts)
Dank

Ach, valt wel mee. Veel mensen zitten niet met tiers te werken maar werken met data-adapters direct achter een form, *shiver* , of vinden het gewoon fijn om alles met de hand in te kloppen (aaaarg!:) ). In de afgelopen 2 jaar heb ik iets van 85.000 regels code aan data-access layer spul geprogrammeerd met de hand (VB6 - T-SQL) en op een gegeven moment dan wil je gewoon niet nog zo'n layer maken.