Toon posts:

[el] NiMH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NiCd accuŽs kan je met blijven laden met 10 % van hun capaciteit zonder dat ze hiervan kapot gaan. Kan dat bij NiMH accuŽs nu ook of niet? (ik heb het nergens duidelijk zien staan, behalve dan dat er vaag staat dat NiMH accuŽs zich ongeveer zo gedragen als NiCd, zucht).

En nu ik toch bezig ben. NiMH hebben toch geen last van geheugen effect, wat zijn dan de limiterende factoren aan hun levensduur?

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10

jappo

eens een prutser altijd ....

Op woensdag 24 april 2002 13:22 schreef ascii het volgende:
NiCd accuŽs kan je met blijven laden met 10 % van hun capaciteit zonder dat ze hiervan kapot gaan. Kan dat bij NiMH accuŽs nu ook of niet? (ik heb het nergens duidelijk zien staan, behalve dan dat er vaag staat dat NiMH accuŽs zich ongeveer zo gedragen als NiCd, zucht).

En nu ik toch bezig ben. NiMH hebben toch geen last van geheugen effect, wat zijn dan de limiterende factoren aan hun levensduur?
NiMH accu's hebben idd bijna geen geheugen maar nog steeds wel iets. |:(

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

you lost me.

in het nederlands graag

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 24 april 2002 14:32 schreef jappo het volgende:

[..]
:?

ik zou verder zeggen, pak een scheikunde boek erbij.. ik zou hetniet weten.
De reactie verloopt dnek ik hetzelfde. aangezien het 1 dezelfde ion inzit..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 14:35 schreef jappo het volgende:

[..]

NiMH accu's hebben idd bijna geen geheugen maar nog steeds wel iets. |:(
Edit knopje gebruiken svp. tnx ACM :)
Op woensdag 24 april 2002 13:22 schreef ascii het volgende:

Wel toch? Lithium Ion accu's hadden hier geen last van...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

NiMH ken je in de vriezer leggen! dan worden ze weer helemaal goed!

Verwijderd

NiMH heeft nog steeds last van het geheugeneffect, maar in mindere mate dan NiCD. Li-ion is geheugeneffectvrij maar heeft weer een beperkt aantal laad/ontlaadcycles.

continue trickle-charging mag ook bij NiMH op 0.05-0.1C

Verwijderd

Topicstarter
thanx all,

Ik ga m'n accu packs een fors aantal keer laden en weer ontladen, hopelijk worden ze dan wat beter.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
NiCad is tot 1000x herlaadbaar, maar krijgt onderwijl last van geheugenverlies.

NiMh heeft een gemiddelde duur van 500 laadcycli, en heeft onderwijl vrijwel geen last van geheugenverlies. Laat een NiMh niet te diep ontladen!!! De hardware waar deze batterijen in zitten heeft een controle dat ze niet te ver ontladen kunnen worden.

Li-Ion heeft een levensduur van 2 jaar zonder geheugenverlies. Dit type batterij heeft dus last van shell-life... Zo lang als dat ie in de winkel ligt, gaat van de tijd af dat je hem echt goed kan gebruiken... Laat een Li-Ion niet te diep ontladen!!! De hardware waar deze batterijen in zitten heeft een controle dat ze niet te ver ontladen kunnen worden.

Deze waarden zijn specificatiewaarden.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Pagina: 1