[JRE] kleinst mogelijke JRE "installatie"

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik wil op een machine met zeer beperkte harde schijf-ruimte (16 of 32 MB Compact-flash) een eigen linux-kernel draaien met een X-achtige server en een Java-applicatie.
Daarvoor zal ik een JRE nodig hebben, maar het liefst wat kleiner dan de normale 9 - 12 MB.
Ik zag op de site van Sun, dat Embedded-java de End-Of-Life-status heeft bereikt en dat je nu een aantal andere producten kunt gebruiken, zoals Personal Java.
Wat voor mij nog een beetje onduidelijk is, is wat ik nodig heb om een grafische applicatie te runnen, die connectie maakt met een database over een netwerk.
Voor de applicatie denk ik er over om swing te gaan gebruiken, omdat ik dat in het verleden wel lekker snel vond gaan.
Ook moet de JRE Just-in-time-compiler zijn/ondersteunen (ben niet zo thuis in de kreten van Java), want ik heb gemerkt dat dat toch wel heel veel sneller is.
Verder hoeft er geen multimedia-ondersteuning in zitten (scheelt waarschijnlijk weer een aantal JAR-files), maar wel de classes voor Jpeg/PNG

Het gaat om een één-venster-applicatie, mede ook omdat er geen window-manager gebruikt gaat worden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik weet niet of je zomaar classes kan gaan strippen uit rt.jar (runtime jar met alle base classes)

Maar in iedergeval heb je nodig:
-java.lang //de basisklassen, zoals de wrapper classes, string ed.
-javax.swing //de swing basis
-java.awt (swing gebruik awt voor een deel) //awt
-java.net //voor benaderen van het netwerk
-java.sql //database blaat
-java.io //iostreams

Er zijn vast nog wel meer packages, en over sommmige van mijn ideeën kun je natuurlijk twisten. Neem daarom zelf een kijk bij http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/index.html bij de packages.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

J2ME ?

"J2ME technology specifically addresses the vast consumer space, which covers the range of extremely tiny commodities such as smart cards or a pager all the way up to the set-top box, an appliance almost as powerful as a computer."

http://java.sun.com/j2me