Toon posts:

Hulp gevraagd bij aanschaf PC

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi die hoi,

Wij hebben een PC-prive-project op de zaak en nu heb ik toevallig zo'n 1700 euro in vakantiedagen over. Ik heb alleen geen idee wat ik nu voor een computer moet gaan kopen :(

Ik heb me het afgelopen jaar niet meer met IBM-PC's bemoeid (ik ben verwend met een Sun Enterprise 450) en vraag me de volgende zaken af:

1. Merk, of merkloos?
2. Wat zijn de resp. voor-/nadelen van Intel en AMD? (IK WIL HIER GEEN FLAMES OVER ZIEN! :) )
3. Waar kan ik goedkoop een computer bestellen?

Als deze post niet on-topic is, sluit hem dan maar....

Verwijderd

voor hier een sloje op komt zou ik zegge een amd >:)

Verwijderd

tja tja veel eisen maar het ligt er helemaal aan wat je precies met je pc doet dus zeg dat er voortaan ff bij.

suc6 nog met het kopen van een pc :)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Beetje zelf aan het prutsen soms met pc's?

vraag of je de onderdelen los mag bestellen en zoek dan zelf de beste bijelkaar :)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Ik zou zeggen neem wel een AMD processor. Ten tweede ligt het er veel aan waarvoor je je pc wilt gaan gebruiken. Als je dat eens vertelt dan kunnen we jou ook verder helpen

Verwijderd

Wat je ook doet (intel of amd, via of niet), zorg dat je een mobo krijgt waar je mee kunt upgraden.

Dus niet dat je over een jaar de nieuwste proc er niet op krijgt vanwege het ontbreken van het juiste bios, terwijl technisch je chipset en mobo hardwarematig die proc best zou kunnen hebben.

Verder: AMD of Intel moet je zelf uitzoeken, ik heb een AMD, dat is wat beter voor je portemonnee,... met 1700e kom je ver genoeg, ook met een Intel.

Kijk of je speciale dingen wilt doen, bepaalde hardware werkt soms niet goed samen, bepaalde software ook niet met bepaalde hardware.
Wil je bv linux eens proberen, zorg dan dat je geen winmodem hebt, werkt nl in het algemeen niet. WinXP houdt geloof ik ook niet van die dingen, overigens.
Hier kom je achter door veel te zoeken en surfen...

Zorg er ook voor dat als je bv 256MB ram neemt, het niet 2 bankjes van 128MB zijn, want meestal heb je maar 3 slots, en dan kan je niet zo lekker uitbreiden.

Oh ja, en kijk hoeveel pci sloten je hebt en wilt, geen onboard ac'97 sound als het even kan (wel evt onboard c-media 6 kanaals oid, tenzij je linux wilt gebruiken.. heb je geen echte achterkanalen, is alleen gespiegeld van de voorkanalen), usb2 zou leuk zijn voor de toekomst, firewire evt ook, ...
Hangt ervanaf wat je er mee wilt doen, als je voor tekstverwerking en internetten gaat wil je die 1700euro wel inruilen voor een PI 166mmx... ;)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:55

LopeZ

Too much is never enough

Uit de faq:
Natuurlijk mag je altijd vragen wat de Tweaker een beter stuk hardware vindt, maar verwacht niet dat wij je hele PC gaan samenstellen.
Probeer zelf even wat research te doen en beslis wat je met je pc wil doen, internetten, gamen, photoshop enz.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.