Xwindows overnemen van Linux op Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Hallo;

Ik ben al enige tijd aan het testen met mijn Linux bak om bepaalde applicaties remote te laten lopen. Na veel bloed zweet en tranen heb ik eindelijk SSH2 en SAMBA correct up en running.

Ja ja ik weet het dat is niet zo een enorme uitdaging. Maar nu komt de volgende challenge:

Weet iemand hier hoe ik mijn XWindows kan overnemen van de server op mijn Windows98 / 2000 systeem?

Zijn hier (free)ware oplossingen voor of is er een standaard programma die dit kan?

De specs van mijn server zijn:
Red Hat 6.2 (P233mmx (classic), 32MMb, 7Gb)
Kernel 2.16
100 Mbit netwerkje waarin mijn server de volgende services draait:
SAMBA (geen pdc; member server)
DNS
HTTP
FTP
SSH2

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn Xwindows op mijn gewone Windows kan openen / opstarten???

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan met het programma Exceed, ik geloof van Hummingbird Communications. Ik weet niet waar je 't kan krijgen, ik heb het een keer van iemand geleend. Het is een X-client voor windows.
Ziet er wel stoer uit trouwens, 2 desktops over elkaar heen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn Xwindows op mijn gewone Windows kan openen / opstarten???

XWindow is geen Windows...

Onder andere te vinden op:
Xwin32.dk en Winsite.com. Er zijn er vast meer. :)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01
Ik ken een gast die dat een paar dagen geleden gelukt is met een nested x server voor windows...

Als je m erover wil spreken...

Rookie666 op ICQ, als er meer rookie's zijn ---> email rookie666@hotmail.com geloof ik....

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

der draaien op dit moment programma's op 4 verschillende computers op mijn desktop :)

alle maal via X-win32

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
heel simpel:

(1) download Xwin ergens en start die
(2) open een shell op je linuxbak vanaf je windowsbak
(3) typ daar "export $DISPLAY=<ip-van-je-windowsbak>:0.0"
(4) start nu een X applicatie (probeer eerst es xterm. das nog te doen)

Verwijderd

xnvc

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm... dit topic is 4 jaar geleden gestart; ik denk dat de zaken toen wat anders stonden. Anyways.. er zal niemand meer wat aan dit antwoorde hebben; dus deze oude koe gaat dicht :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.