dvd brander kopen & standaard

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik ben van plan om eigenlijk een dvd brander te kopen.

Maar ik loop er een beetje tegen aan te hikken ivm met al die standaarden.

+ - R RW RAM Blueray enz..

Ik weet echt niet wat ik moet kopen. Al die reviews.

Want ik wil dus niet iets kopen dat over een jaar hetzelfde waard is als een betamax video :)

Bestaat er geen apparaat die het allemaal kan ?, dan ben ik van het gezeur af.

Verwijderd

microsoft zal +r(w) gan ondersteunen.. maar ik neem zelf de pioneer a04 -r(w) brander.

-r(w) is volgens mij toch beter..

Verwijderd

waar baseer je dat dan op?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik zou gewoon nog even wachten.. Het is nog volop in ontwikkeling, en de prijs zal ook alleen maar dalen..

Ook zijn die lege schijfjes nog veel te duur..

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 18:59

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik wil het nou eigenlijk ook wel eens weten

dvd+rw schijnt beter ondersteund te worden als dvd-rw
dvd-r word goed ondersteund en beter als dvd+rw of dvd-rw
dvd+r word goedkoper dan dvd-r ?
dvd-r is momenteel goed leverbaar. (itt dvd+r)
dvd+r(w) werkt niet in playstations omdat o.a. sony voor deze standaard heeft gekozen.
alle drives momenteel kunnen maar tot 4.7gb op een dvd kwijt.
een dvd+rw brander kan geen dvd-r schijfjes branden.

blueray duurt nog wel een tijdje en moet je als consument toch nog wel minstens een paar jaar (3 minimaal) op wachten.

dit is wat ik dacht, kan iemand zeggen wat niet klopt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

ik dacht dat de meeste losse dvd spelers wel dvd+rw konden afspelen en de rest niet ofzo. Dat zou voor mij reden zijn om te wachten. Weet dit neit 100% zeker btw =]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 24 april 2002 14:54 schreef devv05 het volgende:
Ik zou gewoon nog even wachten.. Het is nog volop in ontwikkeling, en de prijs zal ook alleen maar dalen..

Ook zijn die lege schijfjes nog veel te duur..
dvd-r schijfjes zijn al te krijgen voor onder de 4,- dat is niet veel duurder als 7 cd-r's. en prijs zal nog zeker verder zakken binnenkort.

• Attilla
Alleen al hoe er hierboven gereageerd wordt...

Als ze nou es gewoon lekker om de tafel gaan zitten en 1 apparaat maakt wat alles kan zijn we van het hele gezeik af.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Eff anders aan pakken :)...

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Op woensdag 24 april 2002 15:01 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

dvd-r schijfjes zijn al te krijgen voor onder de 4,- dat is niet veel duurder als 7 cd-r's. en prijs zal nog zeker verder zakken binnenkort.
Oh dat valt me mee.. Dacht dat die dingen nog veel duurder waren.. Heb je toevallig een linkje? En zitten er nog verschillen in die schijfjes?

Verwijderd

Blue-ray is nog niet definitief, filmmy-en willen niet (te goed... zegt dat wat ;) )

dvd+rw en -rw zijn beide niet zo compatible als gehoopt, waarschijnlijk zullen de meeste nieuwe drives de discs wel gaan lezen.
dvd-r schijnt het best compatible te zijn met de huidige spelers.

dvd+r is een afgeleide van +rw, maar helaas, de huidige dvd+rw compu drives kunnen geen +r discs schrijven.
(De philips huiskamer recorders met een firmware upgrade gek genoeg wel...)

dvd+rw biedt voor de toekomst technisch gezien hogere snelheden.
Verder kan je met dvd+rw direct na de opname van je film oid het schijfje in een player doen, en afspelen maar.
dvd-rw moet je eerst nog 'finishen' voordat het in andere drives speelbaar is, en dat duurt een paar minuten.

dvd-r's zijn de goedkoopste media, en gaan tot 9GB, dvd+rw's (en volgens mij de +r's ook) gaan tot 4.7GB.

MicroSoft ondersteunt (in het volgende OS) +rw, net als HP, Compaq, Dell, Sony etcetcetc. Philips natuurlijk ook, als 1 vd ontwikkelaars.

Apple heeft dvd-rw gekozen.

Technisch gezien lijkt +rw me het interessantst, vanwege de snelheid (die op het moment niet echt hoger ligt, maar in de toekomst wel, stel je voor dat je cd-r's niet sneller had kunnen branden dan 3x, dan zou iedereen nou toch vinden dat het een achterlijke standaard is.... ;) behalve de platenmij's... nou is dvd 3x veel sneller dan cd 3x, maar toch).
De compatibiliteit is niet echt slechter dan die van dvd-rw, dus als opvolger van huiskamer video lijkt dvd+rw me het beste, en dan meteen ook maar voor de compu.
Moeten de dvd+rw drives wel ook dvd+r schijfjes kunnen branden, en daar heb je dus pech...

Of geduld hebben, of risico lopen.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

kunnen 2de generatie dvd+rw branders niet dvd+r schijfjes beschrijven ?
[topic=476496/1/256]

dvd+r(w) zal toch ook wel verder gaan dan 4.7GB, doublesided lijkt me niet echt een probleem, dual layer misschien wel.

waneer komer er eigenlijk dual layer recorders (of kunnen de huidige recorders dat ook al als er media voor is ?)

waarom is de snelheid van dvd-r langzamer als dvd+r ? heb je daar wat info over.
Oh dat valt me mee.. Dacht dat die dingen nog veel duurder waren.. Heb je toevallig een linkje? En zitten er nog verschillen in die schijfjes?
in de tnet pricewatch is het goedkoopste momenteel 5,40 maar ik heb ze op de beurs al voor 3,90 gezien.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/DVD.jpg

Zal eff layout aan passen...

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zit dvd-ram niet in zo'n doosje ?

dat past toch nooit in een dvd speler, in de tabel staat soms lezen maar lijkt me toch gewoon nooit, of niet ?

[edit]
heb je die tabel zelf gemaakt ?

is dvd-r(a) niet gewoon dvd+r ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is nu het verschil tussen dvd-r en dvd+r?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Attilla
jaaaa tuurlijk :)

Oftewel ik wacht nog wel lekker gewoon....
Pagina: 1