Blue-ray is nog niet definitief, filmmy-en willen niet (te goed... zegt dat wat

)
dvd+rw en -rw zijn beide niet zo compatible als gehoopt, waarschijnlijk zullen de meeste nieuwe drives de discs wel gaan lezen.
dvd-r schijnt het best compatible te zijn met de huidige spelers.
dvd+r is een afgeleide van +rw, maar helaas, de huidige dvd+rw compu drives kunnen geen +r discs schrijven.
(De philips huiskamer recorders met een firmware upgrade gek genoeg wel...)
dvd+rw biedt voor de toekomst technisch gezien hogere snelheden.
Verder kan je met dvd+rw direct na de opname van je film oid het schijfje in een player doen, en afspelen maar.
dvd-rw moet je eerst nog 'finishen' voordat het in andere drives speelbaar is, en dat duurt een paar minuten.
dvd-r's zijn de goedkoopste media, en gaan tot 9GB, dvd+rw's (en volgens mij de +r's ook) gaan tot 4.7GB.
MicroSoft ondersteunt (in het volgende OS) +rw, net als HP, Compaq, Dell, Sony etcetcetc. Philips natuurlijk ook, als 1 vd ontwikkelaars.
Apple heeft dvd-rw gekozen.
Technisch gezien lijkt +rw me het interessantst, vanwege de snelheid (die op het moment niet echt hoger ligt, maar in de toekomst wel, stel je voor dat je cd-r's niet sneller had kunnen branden dan 3x, dan zou iedereen nou toch vinden dat het een achterlijke standaard is....

behalve de platenmij's... nou is dvd 3x veel sneller dan cd 3x, maar toch).
De compatibiliteit is niet echt slechter dan die van dvd-rw, dus als opvolger van huiskamer video lijkt dvd+rw me het beste, en dan meteen ook maar voor de compu.
Moeten de dvd+rw drives wel ook dvd+r schijfjes kunnen branden, en daar heb je dus pech...
Of geduld hebben, of risico lopen.