Goede Dag !!!
Men neme een pc,. win98 SE met een 56k dynalink modem.
De klacht van deze mensen is dat ze niet kunnen internetten en steeds de melding:"Kan geen ISDN-apparaat vinden. Installeer een ISDN-apparaat en voer de configuratiewizzard opnieuw uit."
Leuk, vooral omdat er geen ISDN apparaat in zit en er ook nog nooit ingezeten heeft. Ik ben exact hetzelfde probleem 3 keer tegen gekomen in de afgelopen week, de oplossing was toen format c: (hardnekkig, maar werkt wel
)
je kan prima inbellen, maar je kan niet naar buiten pingen.
Nee, het probleem is niet oplosbaar door je dnssen in te vullen.
Wat heb ik allemaal gedaan:
- naar virussen gekeken (omdat het pobleem vaak is voorgekomen)
- een ISDN kaartje geinstalleerd. (komt dan met een "setupje" om telefoonnummers in te voeren en op "euro isdn" te zetten. Maar elke keer als je de pc aanzet komt hij weer met hetzelfde "setupje".)
- andere modem geinstalleerd (een Pine modempje)
- Netwerkomgeving gedelete en opnieuw geinstalleerd
- win.ini, system.ini, en msconfig doorgezocht.
- in het register alles wat als ISDN klinkt gedelete. Maar als je opstart staat het er weer keihard in
- Windows er overheen geinstalleerd
- alles wat firewall, pcdokter, virusspul en ander stuff gedelete.
- andere provider gekozen (men zit bij zonnet)
- IE 6.0 en netscape geprobeerd.
- accountje op een andere pc getest
Om het probleem nog een beetje vaag te maken: het probleem is "spontaan" gekomen. zo kunnen internetten, en een paar uur later dit probleem hebben. Alle 3 de probleemgevallen (met deze er bij 4) hebben verschillende moederborden, processoren, geheugentypens, verschillende bouwjaren. Ze hebben wel allemaal gemeen dat het winddows 98 se nederlands is.
Ik kan nu wel weer lekker gaan formatteren, maar daar maak je geen vrienden mee. Heeft iemand een idee om dit probleem te verhelpen? ik wordt er een beetje
van.
Men neme een pc,. win98 SE met een 56k dynalink modem.
De klacht van deze mensen is dat ze niet kunnen internetten en steeds de melding:"Kan geen ISDN-apparaat vinden. Installeer een ISDN-apparaat en voer de configuratiewizzard opnieuw uit."
Leuk, vooral omdat er geen ISDN apparaat in zit en er ook nog nooit ingezeten heeft. Ik ben exact hetzelfde probleem 3 keer tegen gekomen in de afgelopen week, de oplossing was toen format c: (hardnekkig, maar werkt wel
je kan prima inbellen, maar je kan niet naar buiten pingen.
Nee, het probleem is niet oplosbaar door je dnssen in te vullen.
Wat heb ik allemaal gedaan:
- naar virussen gekeken (omdat het pobleem vaak is voorgekomen)
- een ISDN kaartje geinstalleerd. (komt dan met een "setupje" om telefoonnummers in te voeren en op "euro isdn" te zetten. Maar elke keer als je de pc aanzet komt hij weer met hetzelfde "setupje".)
- andere modem geinstalleerd (een Pine modempje)
- Netwerkomgeving gedelete en opnieuw geinstalleerd
- win.ini, system.ini, en msconfig doorgezocht.
- in het register alles wat als ISDN klinkt gedelete. Maar als je opstart staat het er weer keihard in
- Windows er overheen geinstalleerd
- alles wat firewall, pcdokter, virusspul en ander stuff gedelete.
- andere provider gekozen (men zit bij zonnet)
- IE 6.0 en netscape geprobeerd.
- accountje op een andere pc getest
Om het probleem nog een beetje vaag te maken: het probleem is "spontaan" gekomen. zo kunnen internetten, en een paar uur later dit probleem hebben. Alle 3 de probleemgevallen (met deze er bij 4) hebben verschillende moederborden, processoren, geheugentypens, verschillende bouwjaren. Ze hebben wel allemaal gemeen dat het winddows 98 se nederlands is.
Ik kan nu wel weer lekker gaan formatteren, maar daar maak je geen vrienden mee. Heeft iemand een idee om dit probleem te verhelpen? ik wordt er een beetje