Bewaking met computer.

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Ik ben van plan een kleine huisbewakingsinstallatie te maken die tevens enige andere functies heeft (zoals bijvoorbeeld rook/gas detectie, net bewaking en bijvoorbeeld de temperatuur en beluchting regelt).

Om de installatie eenvoudig en slim te kunnen maken wilde ik een pc gebruiken. De communicatie wilde ik doen via twee SE200 transceivers.

De reden dat ik transceivers wil gebruiken is omdat dan de pc overal in huis kan staan zonder kabels naar de installatie te trekken. De module heeft 15 kanalen, en een max. snelheid van 10kbaud.

h iemand al iets gemaakt met de SE200 module? Er is weinig documentatie en voorbeelden te vinden namelijk...

Enne iemand nog leukere iedeeen voor dit blokje???

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

(jarig!)
volgens mij is je verhaaltje nog niet af, ik zie niet echt een vraag ofzo.........

• Benadski
sorry ging iets fout inderdaad, nu ist wel weer goed.

De module heeft binnenshuis +/- 300m zendbereik, buitenshuis tot wel 1500m!!!! :9

Verwijderd

WŽrom een hele pc gebruiken voor deze besturing?, gebruik een atmel avr. bv de 8535 32 IO poorten waarvan er 8 ook nog eens analoog in kunnen zijn. Er is zelfs een basic compiler voor (om het chippie mee te programeren)

Zelf ben ik bezig (nog op papier, binnenkort zal ik de software gaan schrijven) om mŽn cv sturing aan zoiets over te laten. Per kamer de temperatuur kunnen regelen zonder dat in enig andere kamer iets gedaan dient te worden.

Maar om antwoord te geven op je vraag, ik heb geen ervaring, klinkt wel goed.

btw wel duur, utp bekabeling door je hele huis is aanzienlijk goedkoper.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 13:01 schreef Benadski het volgende:
sorry ging iets fout inderdaad, nu ist wel weer goed.

De module heeft binnenshuis +/- 300m zendbereik, buitenshuis tot wel 1500m!!!! :9
Neem 2 PRM 05.Watt portofoons die zijn even duur en zee geschikt voor data.
Tevens werkt ie tot 8Km.

• Benadski
Neem 2 PRM 05.Watt portofoons die zijn even duur en zee geschikt voor data.
Tevens werkt ie tot 8Km.
Linkje misschien???

• Benadski
Niemand een goedkopere TRANSceiver met dezelfde specs toevallig dus?

(Evt betere documentatie???)

Verwijderd

UH wat heeft dat eigenlijk met casemodding of overclocking te maken ??

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
en wat als het fikkiein je pc begint ;) , wel maf idee, niet origineel, maar met jouw transceiver volgens mij niet eerder gezien

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
koopt een scantronic alarm systeem , deze zijn draadloos op 868 Mhz

bestaat pc software voor wel appart te betalen

veel beter dan zelf maken ...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:24

Nicap

Tsssk....

Op woensdag 24 april 2002 16:21 schreef MoSc2001 het volgende:
UH wat heeft dat eigenlijk met casemodding of overclocking te maken ??
Electronica?

• TheManinBlack
  • Niet online
Haha, maar goed dat ik niet weet waar je woont. Als ik dat wel wist, zou ik net zo lang gaan scannen en programmeren totdat ik een van de alarmsignalen kan faken :D (of allemaal tegelijk, voor een enorme chaos). Voor de gein natuurlijk, no harm intended.

Als ik jouw was, zou ik inderdaad UTP nemen, heb je veel minder kans op dit soort voorvallen, ik denk namelijk niet dat er enige vorm van authenticatie/encryptie is over die radio gevallen (kan het mis hebben natuurlijk).

Disclaimer:
TMiB is zich ervan bewust dat dit soort "grapjes" gevaarlijk kunnen zijn, en bovendien niet bij iedereen in de smaak vallen.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:34 schreef TheManinBlack het volgende:
Disclaimer:
TMiB is zich ervan bewust dat dit soort "grapjes" gevaarlijk kunnen zijn, en bovendien niet bij iedereen in de smaak vallen.
Mja er zijn mensen die hierover beginnen te zeuren, maar als je dit zou doen zou ik ook doen :D

btw leuk idee, komt er op elke verwarmingen zo'n ding met een motortje :P die de draaiknop kan draaien? :D en een sensortje: De verwarming in de huiskamer is nu 51 C :) lijkt wel die film The Net waar die vrouw dat brandalarm zo laat afgaan :D

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:41 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

btw leuk idee, komt er op elke verwarmingen zo'n ding met een motortje :P die de draaiknop kan draaien? :D en een sensortje: De verwarming in de huiskamer is nu 51 C :) lijkt wel die film The Net waar die vrouw dat brandalarm zo laat afgaan :D
nee hoor, elke verwarming krijgt een relais klep. past inderdaad op een thermostaat knop (komt in de plaats van)

De temp sensoren worden 1wire sensoren van dallas. Die zijn met twee draadjes in een bus te schakelen. Oftewel alle temps meten over slechts twee draden(oke drie in mijn geval, ik wens wat extra power te hebben op die dingen) op 1 pin van de micro controler. Ze zijn wel relatief duur 3 dollar 't stuk.

Verder worden de analoge ingangen van de avr misbruikt om via een popmeter per kamer de gewenste temo in te kunnen stellen. Pop tussen 5 volt en massa, de runner op de analoge ingang.

Maar als alles klaar is zal ik ter leeringk ende vermaack het hier wel posten. Maar eerst m'n tuin upgraden, daarna m'n garage en dan, pffffft....
Pagina: 1