Netwerk doet het niet meer :?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Standaard probleem, maar het lijkt onmogelijk oplosbaar.

Server w98 intranetwerk instellingen:
ip: 192.168.0.1
subn: 255.255.255.0
gateway: geen
DNS: ISP instellingen

Client w2k:
ip: 192.168.0.2
subn: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
DNS: zowel ISP instellingen als 192.168.0.1 geprobeert.

(de w98 server heeft trouwens natuurlijk 2 pci NIC's)
Ik kan trouwens bij w2k niet 'winipcfg' intikken in het runmenu (of kan dit niet meer in w2k?)

Ik heb al kaartjes verwisseld e.d. kabels en alles is goed, de w2k pc kan wel internetten nl als ik hem direct op de kabelmodem zet, en de beide pc's kunnen elkaar ook gewoon zien in het netwerk. Het moet dus een DNS probleem zijn lijkt me, maar ik snap er nix meer van. Ik zie vast iets simpels over het hoofd...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij W2k is het in een dos-box; ipconfig /all

Wanneer is het ontstaan?
Hoe staat je route op de server? (dos-box; route print)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
wat gebruik je op de win98 bak om te routeren ?

in win2k moet je in dos intypen: ipconfig /all :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

DNS-server van Win98 bak instellen op 192.168.0.1, dns-server van win2000 bak instellen op 192.168.0.1. Op de Win98 in de routeringssoftware aangeven dat ie DNS moet forwarden naar de DNS server(s) van je dail-up verbinding, of de ISP dns-servers handmatig opgeven in je routeringssoftware.

Zo doe ik het altijd. werkt perfect.

Trouwens, winipcfg heeft *nooit* gekunnen op een NT doos, dus in NT3/3.5/4.0/win2k/XP werkt het niet, alleen in Win9x.

日本!🎌

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Op woensdag 24 april 2002 13:02 schreef _Thanatos_ het volgende:
DNS-server van Win98 bak instellen op 192.168.0.1 , dns-server van win2000 bak instellen op 192.168.0.1. Op de Win98 in de routeringssoftware aangeven dat ie DNS moet forwarden naar de DNS server(s) van je dail-up verbinding, of de ISP dns-servers handmatig opgeven in je routeringssoftware.

Trouwens, winipcfg heeft *nooit* gekunnen op een NT doos, dus in NT3/3.5/4.0/win2k/XP werkt het niet, alleen in Win9x.
Ja, maar hoe stel ik dat in? Ik kan moet ook een dns server opgeven voor m'n chello account en met w98 kan je maar 1 soort dns opgeven voor alle adapters.

Ik gebruik trouwens geen extra software, ik wil het het liefst zonder doen (als het kan).

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik kan moet ook een dns server opgeven voor m'n chello account en met w98 kan je maar 1 soort dns opgeven voor alle adapters.
voor je intern netwerk heb je toch geen DNS server nodig ?

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 24 april 2002 13:02 schreef _Thanatos_ het volgende:
DNS-server van Win98 bak instellen op 192.168.0.1, dns-server van win2000 bak instellen op 192.168.0.1. Op de Win98 in de routeringssoftware aangeven dat ie DNS moet forwarden naar de DNS server(s) van je dail-up verbinding, of de ISP dns-servers handmatig opgeven in je routeringssoftware.

gewoon ff de resource kit van win2000 kopen daar zit ie gewoon in hoor, (winipcfg) alleen heet ie dan wntipcfg

A wise man's life is based around fuck you

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ja, maar hoe stel ik dat in? Ik kan moet ook een dns server opgeven voor m'n chello account en met w98 kan je maar 1 soort dns opgeven voor alle adapters.
Nee, de dns-server(s) van je chello account geef je op in de DNS-forwarder van je routeringssoftware. Als dat er niet inzit, zo ik zeggen dat het redelijk onhandig in mekaar gezet is.

Anyway, met goeie paketten als WinRoute en AllegroSurf werkt het zo wel.

日本!🎌

Verwijderd

op je win2k kan je kijken of je dns werkt met behulp van "nslookup" in een commandprompt.

naar mij idee moet je je het dns ip van je provider opgeven en zorgen dat verkeer over port 53 mag connecten naar buiten toe... dan moet het werken.

(nslookup www.tweakers.nl: dit moet een ip teruggeven en zeggen van welke dnsserver dat teruggeeft)

Verwijderd

Ja kan toch ook gewoon ICS aanzetten onder Win98, of zie ik het verkeerd.
anders zet je je internet achter je Win2K bak en share je daar je internet mee.
Zet je gewoon internet sharing aan en je clients krijgen ook nog eens automatische IP uitgedeeld.

suc6

Verwijderd

alleen met win98 2nd edition kan dat... maar dat werkt k.u.t.

win2k met ics gebruiken is idd wel een oplossing

Verwijderd

jep of winroute erop zetten als je je win 98 bak perse server wil houden.

winroute werkt het makkelijkst of wingate 2. zoveel...
vin ik ook beter werken dan de rest van de wingate series

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ff DNS instellen met 192.168.0.1 en de naam van je server in 98 als je nog andere pc's heb draaien met 98, in 2k kan t toch nie. En gateway ook 192.168.0.1 .Check ff je stekkertjes er goed inzitten of de lichies gaan burnen als je ze aanzet. En of je wel de goeie netwerk kaart heb geconfigureerd voor t netwerk.
Pagina: 1