Toon posts:

Sun Solaris 8 en win2k dualboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk een dualboot te maken ( op 1 hd) tussen Sun solaris 8 (for x86 natuurlijk :p) en win2k? er staat nu al win2k op , en ik heb nog een 10 gb partitie (of in dit geval, lege ruimte) over. Als ik de installatie van solaris begin meld hij dat hij geen geschikte hd vind... is dit te voorkomen?

heeft iemand btw ook wel eens een ati rage 128 agp geinstalleerd onder solaris, want deze word niet standaard ondersteund, ik heb er wel een patch voor gevonden en ben heel benieuwd of dit goed werkt

Jullie suggesties aub

Verwijderd

is bijna hetzelfde als met linux hoor, draait gewoon een lilo of grub o.i.d. op, solaris 8 install doet dat trouwens toch standaard als hij een win2k partitie ziet :?

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is het het probleem dat hij helemaal geen geschikte hd vind. Terwijl ik solaris op de zelfde pc met dezelfde hd wel eens heb geinstalleerd (maar niet als dualboot)

moet het niet een fysiek andere hd zijn?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 24 april 2002 12:30 schreef HAL-9000 het volgende:
[..]

en ik heb nog een 10 gb partitie (of in dit geval, lege ruimte) over. Als ik de installatie van solaris begin meld hij dat hij geen geschikte hd vind... is dit te voorkomen?

[..]
Echt een losse partitie ? of alleen 10 Gb vrij op de partitie waar Win 2000 op staat ?

Ik heb geen ervaring met Solaris8/Win2k dualboot, maar wel met W98/Win NT4, en ik weet uit ervaring dat je goed rekening moet houden met welke bestandsformaten je OS'en kunnen werken.

*ALS* Solaris 8 niet met NTFS5 overweg zou kunnen, dan is het toch ietwat moeilijk als er alleen maar NTFS partities zijn. (Voorbeeld: bij dualboot Win98/Win NT4 moet de primaire partitie dus FAT16 zijn, omdat NT4 de primaire partitie moet kunnen benaderen, en dat kan Win NT4 niet met FAT32.)

Dus, partitie maken met een bestandssysteem wat Solaris kan benaderen, en checken of solaris ook toegang moet kunnen hebben tot de primaire partitie.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
jah, idd... had ik ook al aan zitten denken... alleen ik wil me ntfs partitie niet verkloten anders moet ik alles opnieuw installeren...

ik heb nog wel 2 quantum bigfoot 2gb hd'tjes liggen... daar moet het toch wel op kunnen dacht ik zo...?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 24 april 2002 13:20 schreef HAL-9000 het volgende:
jah, idd... had ik ook al aan zitten denken... alleen ik wil me ntfs partitie niet verkloten anders moet ik alles opnieuw installeren...

ik heb nog wel 2 quantum bigfoot 2gb hd'tjes liggen... daar moet het toch wel op kunnen dacht ik zo...?
Erhmm... Quantum bigfoots, die zijn berucht om hun uitvalspercentage. Ik heb van meerdere mensen gehoord hoe slecht het met die krengen afliep... Zou ik niet aan beginnen als ik jou was.

Nogmaals, je zult eerst de documentatie in moeten duiken van solaris 8 om erachter te komen wat de eisen zijn. Als je inderdaad een primaire partitie moet kunnen benaderen vanuit solaris, en solaris kan geen NTFS benaderen, dan zul je toch het zaakje drastisch overhoop moeten halen...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1