Toon posts:

[linux] ext2 met "broken" file

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een server een tarretje getrokken van een stapeltje directory's, verder niet bij stilgestaan dat het tarretje groter werd dan 2 gig en dat m'n machine dat niet leuk ging vinden.

Opzich niet zo'n heel punt, gewoon de file verwijderen en klaar, maar dat mag niet.

root@www:/www# rm blah.tgz
rm: cannot remove `blah.tgz': Value too large for defined data type
nu zou ik dus de partitie moeten fsck'en (wat waarschijnlijk dit probleem oplost), maar die partitie mag absoluut niet unmounted worden (iig niet buiten een tijd om behalve 5 uur s'ochtends ofzow).

Is er een andere manier om dit te fixen of moet ik echt op 5 uur me nest uit :?

Verwijderd

Wat je nodig hebt voor > 2 GB ext2:
• glibc-2.2
• kernel-2.4
En d'r was nog iets maar dat ben ik alweer vergeten. Anyways, voor elk hiervan moet je rebooten, dus ik vrees dat je om 5 uur je nest uitmoet. :P.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 24 april 2002 12:51 schreef beelzebubu het volgende:
Wat je nodig hebt voor > 2 GB ext2:
Maar dat is het probleem niet... Het probleem is dat hij nu een file van ~ 2 GB heeft, en die kan hij niet meer weggooien.

Misschien dat je met 'debugfs' ergens komt, maar dat is tricky... Ik weet niet eens of dat mag / aan te raden is op een gemount fs.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13

Super_ik

haklust!

Op woensdag 24 april 2002 18:16 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem niet... Het probleem is dat hij nu een file van ~ 2 GB heeft, en die kan hij niet meer weggooien.

Misschien dat je met 'debugfs' ergens komt, maar dat is tricky... Ik weet niet eens of dat mag / aan te raden is op een gemount fs.
debug fs mag je eigelijk ook niet gebruiken op een gemount fs nee
mag de partitie weg in readonly gemount worden?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
partitie wordt om de 5 minuten o.i.d. via crontab dingen op weggeschreven, dus liever fix ik het zo, anders unmount ik em gewoon en kijk ik wel of fsck me vriend is, dan maar 10 minuten downtijd hoor, dit is ook tricky nml

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
bla

edit: niet wakker
Pagina: 1