Owkee, eerst ff een schematische voorstelling van de onderkant van een UTP-plug (je ziet dus de koperen/gouden mesjes, niet het lipje)
Ik weet het, ik gebruik een andere kleur-codering. Komt omdat ik kabelmodems heb aangesloten voor ZeelandNet, en de kabels moesten op deze manier worden gedaan. Zit er nu (na zo'n 5000 kabels) dus een beetje ingebakken
maar goed, mijn vraag:
Ik wil weten waar welk adertje voor dient. Ik neem aan dat er 1 ader is voor inkomen verkeer, en 1 voor uitgaand verkeer, idem met link e.d. (d8 dat voor de link de bruine (ader
werd gebruikt)
Wie kan mij hiermee helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ----------------------------------- |---- ader 8 (bruin) | |---- ader 7 (wit-bruin) | |---- ader 6 (oranje) | |---- ader 5 (wit-blauw) |======================== |---- ader 4 (blauw) |======================== |---- ader 5 (wit-oranje) | |---- ader 6 (groen) | |---- ader 1 (wit-groen) | ----------------------------------- |
Ik weet het, ik gebruik een andere kleur-codering. Komt omdat ik kabelmodems heb aangesloten voor ZeelandNet, en de kabels moesten op deze manier worden gedaan. Zit er nu (na zo'n 5000 kabels) dus een beetje ingebakken
maar goed, mijn vraag:
Ik wil weten waar welk adertje voor dient. Ik neem aan dat er 1 ader is voor inkomen verkeer, en 1 voor uitgaand verkeer, idem met link e.d. (d8 dat voor de link de bruine (ader
Wie kan mij hiermee helpen?