Toon posts:

[Delphi] Links uit html bestand halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een zooitje html bestanden waar allemaal links en anchors in zitten die gegenereerd zijn door Word2000 :(
Deze kan ik allemaal wel handmatig verwijderen maar dat kan ik ook automatisch laten doen door een programmaatje te schrijven in delhi.
Op zich kom ik een heel eind alleen het belangrijkste kom ik niet uit.

Hoe haal ik de '<a ...........> en de </a> uit een regel en plaats de regel weer terug zonder deze twee dingen?
Zal met 'copy' en 'pos' waarschijnlijk moeten maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Probeer dit a.u.b. voor een leek wat makkelijk te houden

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Als je in de help van delphi kijkt zie je perfecte voorbeelden van die functies en andere functies die je kunnen helpen staan er ook bij

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Op woensdag 24 april 2002 12:00 schreef EM het volgende:
Hallo

Ik heb een zooitje html bestanden waar allemaal links en anchors in zitten die gegenereerd zijn door Word2000 :(
Deze kan ik allemaal wel handmatig verwijderen maar dat kan ik ook automatisch laten doen door een programmaatje te schrijven in delhi.
Op zich kom ik een heel eind alleen het belangrijkste kom ik niet uit.

Hoe haal ik de '<a ...........> en de </a> uit een regel en plaats de regel weer terug zonder deze twee dingen?
Zal met 'copy' en 'pos' waarschijnlijk moeten maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Probeer dit a.u.b. voor een leek wat makkelijk te houden
Je kan het stuk inlezen als een string en dan character voor character gaan kijken of het een stuk is wat weggeschreven moet worden. Als je een < tegenkomt, kijk je of het volgende karakter een a is, als dit niet zo is schrijf je < en het huidige character en ga je verder. Als dit wel zo is, schrijf je niks tot je een > inleest.. enz enz.. voor </a> weer hetzelfde maar dan met een /-check ertussen..

...

Verwijderd

Gewoon bestand openen
regel voor regel inlezen
met i := pos('<a',regel) begintag opzoeken
if i >0 dan
met copy(regel,0,i) alles voor begintag copy
dan zoeken tot eindtag gevonden (ook met pos)
evt met copy alles na de eindtag copieen

vervolgens de regels weer wegschrijven

Verwijderd

kijk anders eens in de source bij: StringReplace (SysUtils.pas)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eens kijken of het hiermee lukt!
Bedankt

Verwijderd

ik denk dat het handiger is om Reguliere Expressies te gebruiken. Kijk eens naar http://anso.da.ru/
Er zit een voorbeeldje bij voor een HyperLinks Decorator,
dat kan je makkelijk aanpassen naar een HyperLinks Terminator.
Pagina: 1