[PS2] Dolby Digital in games

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 17:46

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik heb een ps2 die via een optische kabel aan een Technics Dolby Digital/DTS versterker hangt. Wanneer ik een DVD kijk krijg ik prima 5.1 of DTS geluid, echt gaaf gewoon maar wanneer ik spellen ga spelen waarbij vermeld staat dat het Dolby Digital ondersteunt (En ik de optie netjes aanvink binnen de audio-opties van het spel, bijvoorbeeld Airblade en Burnout) dan geeft mijn reciever aan dat het gewoon een dolby prologic-signaal is dat hij binnenkrijgt via de optische kabel, dus geen Dolby Digital (Geeftie bij DVD's netjes apart aan).

Wie heeft dit ook? En is er een oplossing voor? Vind het toch een beetje vreemd dat zelfs op de doos van het spel vermeld wordt dat hij Dolby Digital ondersteund en in het spel je hier niks van terugziet.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Volgens mij hebben PS/2 games alleen Pro-Logic?

Teminste, dat staat in de handleiding, ik had Metal Gear en daar stond het ook op maar dat gold alleen voor de cutscenes.

Verwijderd

Bij mij werkt het prima. Mij MGS2 zijn alleen de cutscenes DD5.1. Maar bijvoorbeeld NHL2002 klinkt op DTS erg goed. Heb je je optische uitgang in het ps2 bios wel aangezet?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:59
Op woensdag 24 april 2002 11:46 schreef dominicbout het volgende:
Ik heb een ps2 die via een optische kabel aan een Technics Dolby Digital/DTS versterker hangt. Wanneer ik een DVD kijk krijg ik prima 5.1 of DTS geluid, echt gaaf gewoon maar wanneer ik spellen ga spelen waarbij vermeld staat dat het Dolby Digital ondersteunt (En ik de optie netjes aanvink binnen de audio-opties van het spel, bijvoorbeeld Airblade en Burnout) dan geeft mijn reciever aan dat het gewoon een dolby prologic-signaal is dat hij binnenkrijgt via de optische kabel, dus geen Dolby Digital (Geeftie bij DVD's netjes apart aan).

Wie heeft dit ook? En is er een oplossing voor? Vind het toch een beetje vreemd dat zelfs op de doos van het spel vermeld wordt dat hij Dolby Digital ondersteund en in het spel je hier niks van terugziet.
Dobly digital wil niet automatisch zeggen 5.1 kanalen!!! Je hebt ook Dolby Digital 2.0, en dit is gewoon stereo... Kan zijn dat je versterker dan geen Dolby Digital aangeeft... Ik heb pas sinds kort een ps2, en heb alleen nog gt3... Nieuwe spellen komen eraan!!! Dan kan ik ook wat meer zeggen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
ik heb de Gallant Audiostorm Dolby digital 5.1 wat overigens zo'n super strakkoe ding is. Prachtig design en het geluid is brutelijk. Maar ik moet even toegeven dat het bij ps2 spellen nooit echt dolby digital is alleen maar in cutscenes wat jullie al zeiden. Echt jamme dat de xbox geen optische uitgang heeft, dat miste ik echt wel. Nu doe ik het via de tulpen analoog wat opzich geen dramatisch geluids verschil geeft. Maar wat was ik blij dat mijn dolby digital set video in/uit had. Anders moest ik gaan knippen in de tulpen van mn xbox snoer LOL
Heeft GC eigenlijk optische uitgang ? Zal wel niet.

• nudie
hey wat krijgen we nou?
Afbeeldingslocatie: http://www.powershrimp.be/xbox/reviews/dvd/images/scr_3.gif
Via de optionele advanced scart cable verkrijg je een optical digital output op je Xbox
dat ding ga ik dus echt ff halen.

Dus hier is de oplossing :
http://www.powershrimp.be/xbox/reviews/dvd/

• nudie
verwijder dit bericht

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 17:46

dominic

will code for food

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 12:06 schreef Plaguebearer het volgende:
Bij mij werkt het prima. Mij MGS2 zijn alleen de cutscenes DD5.1. Maar bijvoorbeeld NHL2002 klinkt op DTS erg goed. Heb je je optische uitgang in het ps2 bios wel aangezet?
"Ik heb een ps2 die via een optische kabel aan een Technics Dolby Digital/DTS versterker hangt. Wanneer ik een DVD kijk krijg ik prima 5.1 of DTS geluid"

De reciever geeft dit ook netjes in het display aan.

Maar thanks voor de comments, het wordt dus gewoon ff wachten op wat nieuwere spellen.

Download my music on SoundCloud

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

klopt, heb het ook... bij airblade staat ook heel mooi op het hoesje "dolby digital" maar dus mooi nergens gaat mn DD lampje brandje op mn reciever...

wordt dus op goeie spellen wachten (FFX heeft WEL DD5.1 :9~)

• Banzi
Dus DD5.1 is niet alleen voor de movies??? Spellen gaan het strax ook ondersteunen??? Daar moet de ps2 dan wel een vette processor voor hebben... Zo makkelijk gaat dat nl niet... Het zou wel supervet zijn!!!

• nudie
Op woensdag 24 april 2002 16:35 schreef Banzi het volgende:
Dus DD5.1 is niet alleen voor de movies??? Spellen gaan het strax ook ondersteunen??? Daar moet de ps2 dan wel een vette processor voor hebben... Zo makkelijk gaat dat nl niet... Het zou wel supervet zijn!!!
a. er zijn al heel veel spellen die DD5.1 ondersteunen
b. processor ps2 heeft nix met geluid te maken, en dat zit zo ie zo wel snor. Dus dat slaat ook nergens op
c. tis idd supervet dd5.1

• Banzi
Op woensdag 24 april 2002 16:38 schreef Mikez het volgende:
b. processor ps2 heeft nix met geluid te maken, en dat zit zo ie zo wel snor. Dus dat slaat ook nergens op
Jij hebt waarschijnlijk geen flauw idee hoeveel processorkracht je wel niet nodig hebt om een native DD5.1 signaal te encoden. Dit moet ook nog eens real-time gebeuren bij spellen...

• Creepy
  • Laatst online: 27-01 22:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 24 april 2002 16:38 schreef Mikez het volgende:

[..]

b. processor ps2 heeft nix met geluid te maken, en dat zit zo
De PS2 heeft GEEN hardware matige ondersteuning voor Dolby Digital, dus zal hiervoor zelf code geschreven moeten worden, en kost het gewoon processorkracht

Meestal schijnt de tweede vector unit hiervoor gebruikt te worden (ja, een PS2 heeft meer processoren dan 1). De vector unit is dan voor de rest nauwelijks meer bruikbaar.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 16:14
SSx tricky is het enige spel die ik ken met DTS tijdens het spelen van de game

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 12:45
Er zijn een paar (ken er 2) spellen voor de PS2 die DTS zijn.

Bijna alle xbox spellen zijn DD. Mijn blauwe balk (DTS/DD 5.1 ) staat altijd aan >:)

Coïtus ergo sum

• nudie
hehe same here
Pagina: 1