ECS K7S5A sensor-info probleem?

Pagina: 1
Acties:

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik heb dit moederbord al een tijdje en bevalt prima, lekker stabiel en met een AMD XP erop een flink rekenbeest, maar vraag me af welke info ik precies uit kan lezen via de sensors op het moederbord. Ik heb gezocht op GoT en kwam het volgende tegen:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477

Daar staat dus heel mooi:

Sensor 1 = Sis950/ITE8705-2 = Case Temp
Sensor 2 = Sis950/ITE8705-3 = CPU Temp
Sensor 3 = Sis950/ITE8705-1 = Chipset/Sensor Temp

Voltages Sensor = Sis950/ITE8705-4

Ik heb alle instellingen van MBM goed staan en kan ook mooi de case temp (30 graden) en CPU temp (idle 42 / stressed 49) uitlezen maar uit sensor 3 krijg ik no way de chipset temperatuur te voorschijn :?

Het vreemde is ook dat ik iemand ken met hetzelfde moederbord en hij kan deze temperatuur wel uit lezen, echter bij biosinformatie is deze temp niet te zien.

Nu vraag ik me dus af, zijn er meer mensen die deze temp niet uit kunnen lezen of ben ik echt de enige en heb ik gewoon pech en is die sensor kapot?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hier kan ik de chipset-temperatauur ook niet uitlezen. Misschien met een andere BIOS?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

dit mobo heeft GEEN sensor voor de chipset....

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb zelf ook dit moederbord.
Ik kan echter wel een derde temperatuur uitlezen.
Deze geeft een temperatuur aan van ongeveer 6 graden lager dan de case temperatuur (25 graden).

Het is nu de vraag of deze sensor werkelijk aanwezig is (zoals op de site van OCworkbench staat) of dat de sofware onzin uitkraamt...

Verwijderd

Als ik mbm gebruik dan ken ik helemaal geen temperaturen uitlezen. (Is een ecs k7s6a) Ik zit er niet mee. Als ik wil weten of ie te warm is duik ik ff de BIOS in. Trouwens dat progje wat ECS erbij levert is helemaal vrolijk. Die vindt dat mijn 12v op 6,5 en mijn 5v op 3,3v draait. Rare jongens daar bij elitegroup :?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 17:41 schreef Frenkie567 het volgende:
Ik heb zelf ook dit moederbord.
Ik kan echter wel een derde temperatuur uitlezen.
Deze geeft een temperatuur aan van ongeveer 6 graden lager dan de case temperatuur (25 graden).

Het is nu de vraag of deze sensor werkelijk aanwezig is (zoals op de site van OCworkbench staat) of dat de sofware onzin uitkraamt...
nee dit is niet het geval! De ecs k7s5a heeft gewoon geen chipset sensor!

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30
Dat denk ik dus ook, maar dan vind ik het wel knap dat sommige personen wel een mooie temp te zien krijgen en dat het ook in veel faq's over de K7S5A voorkomt.

Maar ik dacht, eens kijken hoeveel mensen op GoT al tegen dit probleem aan zijn gelopen. Veel mensen hebben namelijk een K7S5A als ik de search mag geloven :)

En hoe weet jij zo zeker dat die sensor niet aanwezig is? Staat dat in jou moederbordboekje? Ik kan het in de mijne niet echt terug vinden.

Maar bedankt voor de reacties, het is ook niet echt belangrijk, zolang ik me CPU temp maar een beetje in de gaten kan houden zo met de zomer voor de deur *D

Verwijderd

Quote/There are only 2 thermistors onto the motherboard, one is situated underneat the cpu. in the middle of socket. and the other one is next to the battery. you can recognize them. (little green things).
don't ask anymore about the chipset themp unless you are using a thermometer/end quote.

Bron: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:13 schreef Sjako98 het volgende:
Quote/There are only 2 thermistors onto the motherboard, one is situated underneat the cpu. in the middle of socket. and the other one is next to the battery. you can recognize them. (little green things).
don't ask anymore about the chipset themp unless you are using a thermometer/end quote.

Bron: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27
Ik meen me te herinneren dat in de Athlon XP's ook een sensor ingebouwd zit, zet als bij de P3's.
Dat zou dus de derde sensor kunnen zijn. :)

Verwijderd

Met Speedfan krijg ik 3 temperaturen, CPU, Case en een derde, dit werd automatisch gedetecteerd dus probeer dat progje eens

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 11:12 schreef KIP het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat in de Athlon XP's ook een sensor ingebouwd zit, zet als bij de P3's.
Dat zou dus de derde sensor kunnen zijn. :)
de k7s5a ondersteund geen XP-onboard-sensor....
Pagina: 1