Toon posts:

[w2k server] global catalog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de global catalog server in zijn geheel opnieuw installeren. Op deze server draait DNS. Dit is de enigste 2000 server met DNS

Wat zijn de gevolgen voor mijn 2e 2000 domeincontroller als tijdelijk mij DNS server uit de lucht is, een nieuwe installatie is niet gewenst op deze server. Op deze server draait SQL.

Moet ik hierop DNS installeren en afconfigureren, zodat mijn eventlog niet volloopt met dns meldingen. Iemand hier meer ervaring mee en of een goed stappenplan ?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:44
moet de 2de server online blijven?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Anders zet je toch DNS op die 2e server?

Heeft namelijk wel gevolgen ja.

There is no art to find the minds construction in the face

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

Zonder DNS kunnen clients die willen inloggen je domeincontroller niet vinden.

Maak die 2de domeincontroller ook een global catalog server en zet ergens (hoeft niet op die server) ook een dns server.

Dan kan je die eerste offline halen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 11:34 schreef kwtemp het volgende:
moet de 2de server online blijven?
Nee deze kan offline en op het moment dat de eerste server down gaat, is er niemand ingelogd.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

de 2e controller heeft zijn eigen DNS server automatisch geconfigureerd tijdens het DCPROMO process , tenzij je dus niks hebt gewijzigd op de 2e server kunnen je clients gewoon de DNS server gebruiken van die server

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op woensdag 24 april 2002 11:54 schreef Predator het volgende:
Zonder DNS kunnen clients die willen inloggen je domeincontroller niet vinden.

Maak die 2de domeincontroller ook een global catalog server en zet ergens (hoeft niet op die server) ook een dns server.

Dan kan je die eerste offline halen.
Inloggen lukt wel zonder dns, maar policies worden niet over genomen (tenminste, dat is mijn ervaring, keertje 2 dagen lopen zoeken, kwam er op neer dat de sysadmin dns servers fout had ingesteld)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 24 april 2002 21:11 schreef luc het volgende:

[..]

Inloggen lukt wel zonder dns, maar policies worden niet over genomen (tenminste, dat is mijn ervaring, keertje 2 dagen lopen zoeken, kwam er op neer dat de sysadmin dns servers fout had ingesteld)
Als een win2k of een winXP client aanlogt op een AD domein dan vraagt ie de domeincontroller aan de dns server.
"_ldap._tcp.domein"

pre win2k is dat met netbios dacht ik

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Het leuke met XP en 2k clients is dat je niks merkt dat je helemaal niet aangelogt bent op de AD of het domein , totdat je resources begint te benaderen , dit was in mijn optiek met win NT veel beter geregeld , je kreeg gewoon not available ofzo iets

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op woensdag 24 april 2002 21:51 schreef babylon5 het volgende:
Het leuke met XP en 2k clients is dat je niks merkt dat je helemaal niet aangelogt bent op de AD of het domein , totdat je resources begint te benaderen , dit was in mijn optiek met win NT veel beter geregeld , je kreeg gewoon not available ofzo iets
Dat is alleen zo als je Cached Logon aan hebt staan anders kan je nog steeds niet inloggen.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1