Toon posts:

[MSSQL] Login failed for user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al in een file zitten:
PHP:
1
<?$hostname = "localhost";$username = "admin";$password = "****";$dbName = "Intranet";MSSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) or DIE("DATABASE FAILEDTO RESPOND.");mssql_select_db($Intranet) or DIE ("Table unavailable");$query = "SELECT * FROM Photobook"; ?>

Maar ik krijg deze error. Hoe kan ik dit oplossen? Heb al de search gebruikt en kon alleen maar dingen over MySQL vinden, en ik gebruik SQL van Microsoft.

Ik krijg deze error:

Warning: MS SQL message: Login failed for user 'admin'. (severity 14) in c:\inetpub\wwwroot\test.php on line 16

Warning: MS SQL: Unable to connect to server: localhost in c:\inetpub\wwwroot\test.php on line 16
DATABASE FAILED TO RESPOND.

Verwijderd

Topicstarter
Die admin login is overigens mijn admin ww van Win2k.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er is een editknop...
Maar wat begrijp je niet van de melding "Login failed for user 'admin'."? Welke gebruikersacounts heeft die DB? Heb je alles doorgelezen in de phpmanual (dat lijkt me wel aangezien het connect gedeelte rechtstreeks gecopieerd is uit 1 van de comments)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 11:38 schreef Janoz het volgende:
Er is een editknop...
Maar wat begrijp je niet van de melding "Login failed for user 'admin'."? Welke gebruikersacounts heeft die DB? Heb je alles doorgelezen in de phpmanual (dat lijkt me wel aangezien het connect gedeelte rechtstreeks gecopieerd is uit 1 van de comments)
Ehmz... heb helemaal geen gebruiker accounts voor de DB. En dat stukkie script heb ik uit een boek :)
Ik ga ff zoeken naar de DB accounts in Microsoft SQL.

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 13:30
Op woensdag 24 april 2002 11:35 schreef awraeven het volgende:
Die admin login is overigens mijn admin ww van Win2k.
Errr... Probeer eens een user aan te maken in MSSQL met een password en probeer het dan eens opnieuw. Dan ben je nl niet afhankelijk van een Win2K inlog (betwijvel of het uberhaupt op die manier veilig is om naar MSSQL te connecten)

edit:

Laatmaar. Ik zie al bovenstaande posts... ;)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 14:26

PowerSp00n

There is no spoon

Op woensdag 24 april 2002 11:38 schreef Janoz het volgende:
Heb je alles doorgelezen in de phpmanual (dat lijkt me wel aangezien het connect gedeelte rechtstreeks gecopieerd is uit 1 van de comments)
En dat wil zeggen dat ie het zorgvuldig helemaal heeft doorgelezen? >:)

ow sorry.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kan er nu dus gegevens uithalen. Er staan ook gelinkte foto's in de database, dit zijn gewoon opgeslagen bestanden op de harde schijf die als bestandsnaam het recordnummer hebben. Dus recno 1001 hoort foto 1001.jpg bij. Als ik dan in mijn query $name = mssql_result($result,$i,"Photo"); (de tabel heet foto) invul, krijg ik geen resultaat terug, voor alle andere tabellen echter wel!

Hmm.. wat me nu ook opvalt, met die query, is dat ik gelijk alles terug krijg. Hoe kun je er voor zorgen dat je bijv. Alleen record 1 met alle gegevens terug krijgt?

Het is een database met adres gegevens e.d. erin.
Pagina: 1