Verwijderd

Topicstarter
Kon over deze digitale fotocamera bijna nergens iets vinden.
specs:
- 2.1 megapixels
- 3x optische zoom
- 6 x digitale zoom
- automatische scherpstelling
- LCD-Display
- USB ingebouwde flitser met rode ogen reductie
- Iso keuze gevoeligheid schakelaar
- Wit balanskeuzemogelijkheid
- Info lithium AA batterij
- 1,5" LCD-Display
- USB-aansluiting

Prijs: E333,- bij de mediamarkt in de aanbieding

Ik was van plan om voor de HP Photosmart C618 te gaan sparen (ken een stuk of wat mensen die er goeie ervaring mee hebben vandaar) Deze staat bij Norrod voor E349,-
specs:
Highest optical image resolution: 1,600 x 1,200
Sensor resolution (gross): 2.11 megapixels
File types recorded: JPEG
Compatible battery types: AA-sized
Widest aperture setting (f-stop): f2.4
Accepts interchangeable or additional lens: No
Optical zoom: 3X
Included memory: 16MB CF Types I, Type II
(van een wazige site afgeplukt ;))

Ik heb eingelijk op het moment niet genoeg geld maar als hij toch heel goed blijkt te zijn zal ik eens bij mn ouders *kuch* slijmen *kuch*

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou eerder voor de Sony gaan (ondanks dat hij de wat duurdere MemorySticks gebruikt). De kwaliteit van het apparaat zelf is beter (steviger), er zit een hele goede accu in, en de beeldkwaliteit is ook om te :9~
En dat voor minder geld als die HP, dus gewoon doen!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
hehe, thx voor reply misschien nog meer mensen die er ervarin met 1 van de 2 hebben (of beide natuurlijk :))

Verwijderd

ik zou dus NIET voor die sony gaan, want die kleuren zijn echt om te huilen!! hieronder een kleine test die ik afgelopen weekend gedaan heb met enkele camera's

canon powershot a20
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.w.v.d.veen/olympus/bloem_canon.jpg

olympus c-2100uz
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.w.v.d.veen/olympus/bloem_olympus.jpg

sony p50
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.w.v.d.veen/olympus/bloem_sony.jpg

ik vind de kleuren van die kleine sony camera's veel te fel! ze komen totaal niet overeen met de werkelijkheid :'(
voor macro foto's zijn die sony camera's prima, omdat je al vanaf 2cm afstand foto's kan maken :9~

ik heb geen ervaring met die hp photosmart en kan je daar dus niks over vertellen...

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb zelf de p50 en ben er echt heel blij mee. Veel instellingsmogelijkheden en mooie kwaliteit uiteraard :) Gewoon doen dus!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 08:49
Ik heb sinds weekje ongeveer nu ook een P50 en ben er erg tevreden mee. Sommige mensen vinden alleen de kleuren wat te fel, maar heb ik eigenlijk geen last van , zie je eigenlijk alleen wanneer je 2 dezelfde foto's van verschillende camera's naast elkaar legt... (zie hierboven, lijkt behoorlijk erg maar houdt er wel rekening mee dat in die foto heel veel felle kleuren zitten, bij een 'gewone' foto zul je verschil waarschijnlijk iets minder zien)

Weet je alleen zeker dat die accu er al bij zit? want standaard wordt ding verkocht met 2 gewone alkaline batterijtjes en das echt nix, ongeveer 10 minuten uitproberen met veel schermpje aan uit en zoomen enzow (wat je dus meestal wel zult doen als je net nieuwe cam hebt) en ze zijn leeg. Zo'n accu koste hier bij de fotowinkel €79 (alhowel ze vast wel ergens wat godekoper zullen zijn) en daar moet dan ook nog snoertje bij dat in je camera moet. Als het er al bijzit zeker doen, anders moet je er wel ff rekening mee houden dat het dus beetje boven de €333 zal uitkomen.

Ikzelf heb er trouwens zo'n GP powerbank3 bijgekocht met 4 oplaadbare 1800MaH batterijen en daar doet ie het goed op, koste mij ongeveer €41.

Ook moet je ff om memorystick denken, de standaard 4 mb is echt veel te weinig als je van plan bent foto's te gaan maken in 1600*1200, dan passen er volgens het boekje 3 op :)
Ik heb er een 64mb ms bij alleen ook die kosten weer best veel geld, bij fotowinkel hier zag ik em voor €65.

Met die HP heb ik verder geen ervaring, maar als je ut geld hebt (krijgt >:)) lijkt me de Sony opzich een goeie keuze, ik ben er iig erg tevreden mee!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 24 april 2002 13:32 schreef Eddo het volgende:
ik zou dus NIET voor die sony gaan, want die kleuren zijn echt om te huilen!! hieronder een kleine test die ik afgelopen weekend gedaan heb met enkele camera's

canon powershot a20
[afbeelding]

olympus c-2100uz
[afbeelding]

sony p50
[afbeelding]

ik vind de kleuren van die kleine sony camera's veel te fel! ze komen totaal niet overeen met de werkelijkheid :'(
en hoe weet ik nou wat de werkelijke kleuren waren :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 13:48 schreef chem het volgende:

[..]

en hoe weet ik nou wat de werkelijke kleuren waren :?
volgens mij hoef je niet te weten wat de echte kleuren zijn! ik heb deze foto's ook al in ander topic geplaatst en daar had iedereen z'n eigen mening over die kleuren...
het kan zijn dat je denkt: "die kleuren zien er mooier uit" of "bij die camera heb je minder last van de reflectie van de zon"

ik zeg alleen dat ik die sony de minst mooie kleuren vind hebben... dat is mijn ervaring met sony camera's en daar wil de topicstarter advies over (toch?)
en om aan te tonen waarom ik dat vind, zet ik er een paar foto's bij :)

maar ik kan ook wel paar goede dingen noemen over die p50...

wat wel heel fijn is aan die p50 is dat hij compact is, lang meegaat met zo'n infolithium accu (of bijv. GP batterijen) en eenvoudig aan te sluiten is op de computer(komt gewoon direct in verkenner als een verwisselbare schijf zonder drivers te moeten installeren :) )

wat mij wel opviel is dat het lcd schermpje nogal snel slecht zichtbaar is als er ook maar een beetje zon/licht opschijnt...

zo af en toe mag ik wel eens wat camera's testen :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.v.d.veen/olympus/sony_stapel_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
mja, bedankt voor de replies, nou es zien hoe ik geld van mn ouders kan lenen (tips >:))

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een klein vraagje (sorry)
zit er nou wel een accu bij ?

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 08:49
nee standaard zitten er alleen 2 penlites bij, dus accu (of gp batterijen) moet je er zelf bijkopen
Pagina: 1