Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn voeding van 235W te zwak is voor mijn Duron. Ik wil er dus een andere in.
Kan je dit eigenlijk gewoon zelf doen?

Verwijderd

geen enkel probleem, 4 schroefjes en kabel los, nieuwe erin, 4 schroefjes erin en klaar is kees.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:49
Dat denk je misschien, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Zolang je geen problemen met je Duron hebt is het nergens voor nodig om je voeding te vervangen.
Ik heb ook nergens problemen mee.
Specs:
MSI K7T-Pro Moederplankie
AMD Duron 600
EN dus een 235 Watt voeding

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, voordat je 'tig pieken ophoest voor een nieuwe ATX voeding, zorg eerst een dat je er 100% zeker van bent dat je systeem instabiliteit het resultaat is van je voeding...

Een duron verbruikt namelijk lang niet zoveel energie als die beruchte Athlon op 0.25 micron. Als je 4 harde schijven en 2 CD stations erin hebt zitten, plus een GeForce 256 of Voodoo V5 5000 dan begint er misschien een probleem te ontstaan, maar dan nog kan het bijvoorbeeld liggen aan het moederbord, niet aan de voeding.

Pas wanneer je lekker bezig bent met peltiers moet je je echt zorgen gaan maken over het vermogen van je voeding... Kortom, eerst even dubbel checken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:49
Helemaal met je eens Jumpstart ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zeker wel problemen met windows.
Van die meldingen dat er een ongeldige bewerking is uitgevoerd. Ook nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd. Ik kan in ieder geval een nieuwe voeding proberen. Zoeveel kost het toch weer niet.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ongeldige bewerkingen / exception errors en dergelijke zijn eerder CPU of geheugen fouten ... een voeding die niet genoeg levert doet drastischer dingen meestal, zoals gewoon direct je hele systeem uitgooien...

Wat voor systeem heb je ? Heb je dingen overklokt ? Heb je de nieuwste BIOS voor je moederbord ? Heeft je kast voldoende koeling ? ... niet meteen naar je voeding kijken, er is nog een hele waslijst met mogelijke veroorzakers van dit probleem.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

C'mon, vertel eerst even wat merk voeding je hebt? (staat erop) en wat je allemaal in systeem hebt zitten..

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

[quote. Als je 4 harde schijven en 2 CD stations erin hebt zitten, plus een GeForce 256 of Voodoo V5 5000 dan begint er misschien een probleem te ontstaan, maar dan nog kan het bijvoorbeeld liggen aan het moederbord, niet aan de voeding.

Pas wanneer je lekker bezig bent met peltiers moet je je echt zorgen gaan maken over het vermogen van je voeding...
[/quote]

Nou het ligt dus echt wel aan je voeding he, en niet aan je moederbord. Ik heb in mijn kast 4x SCSI HD's en 2x een IDE schijf hangen, een cdrom, een plexwriter en een aantla fan's, nou die boot ie niet eens bij 235 watt. Ik heb nu 431 watt en dat is gelukkig genoeg

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou het ligt dus echt wel aan je voeding he, en niet aan je moederbord.[/quote]Dat kan kloppen ... Er zijn te veel invloeden om er eentje als vaste oorzaak uit te pikken.

Het probleem met Classic Athlons (die op 0.25 micron) en GeForce 256 kaarten lag aan het feit dat de AGP poort niet voldoende stroom leverde aan de videokaart. Dat lijkt me toch een gevalletje "moederbord is het probleem".

Bij jou Vidra was het probleem dat 4 opstartende SCSI harde schijven en 2 IDE schijven een beetje te grote aanslag waren op de 12 volt rail van je voeding. Normaal verbruik van je systeem zal echt geen 400 Watt zijn.

(Misschien had je het met een goede kwaliteit voeding wel op 235 Watt kunnen trekken. Het hangt er maar vanaf hoeveel vermogen een voeding kan leveren per spannings-rail. Harde schijven en ventilators zitten op 12 Volt... die allemaal tegelijk op gang brengen is kennelijk teveel geweest.)

Pagina: 1