Toon posts:

PERL/CGI

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een HTML-pagina te maken en daarin een cgi-scriptje op te roepen. Ik heb IIS 5.0 draaien, de laatste nieuwe perl en MS-IE 5.0.
Wat ik niet weet is hoe je vanuit HTML het script aanroept en wat je verder nog geregeld moet hebben. Wie kan me helpen??????

Ik worrrerheelerg |:( :'( :( |:( van

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ehm je kunt op zich met Server Side Includes (op apache dan) een cgi-scriptje midden in een HTML pagina uit laten voeren, maar logischer is andersom (de HTML pagina wordt gebruikt in het CGI script). Anders moet je nog maar even de documentatie van waar je dat scriptje hebt gevonden lezen.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
He Circe knuppel, leg eens uit wat je bedoelt. Wil je linken naar een cgi app of iets opnemen in een HTML pagina of een form submitten naar een script of wat?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lees je eerst es wat beter in in de werking van CGI en bedenk je dan dat je geen serverside dingen meer kan includen in een gegenereerde html (als het wel kan kan het iig niet makkelijk).
Draai het dus om, alle pagina's met een dynamisch deel compleet door je cgi laten bouwen.

Dit topic is gesloten.