SPOED: inlezen data OnStream tape lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb een OnStream DI30 tapestreamer waarmee een backup is gemaakt. Later is de Win2000 server helaas gecrashed en deze is opnieuw geinstalleerd, hetzelfde backuppakket (Veritas Backup Exec 8.6) erop. Nu lukt het inlezen van de tape helaas niet.

De OnStream drive is goed geinstalleerd, Veritas BE ziet hem gewoon bij Devices maar als ik dan een Inventory opdracht geef, dan geeft hij als tapenaam <Blank media> en ik kan vervolgens geen Catalog opdracht geven, en dit is nodig voor het terughalen van de data.

Probleem dus, iemand die me kan helpen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan je zo'n drive cleanen toevallig?

Kijk eens met backup van Windows zelf ofdat hij die tape ziet.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Rebuild Catalog optie beschikbaar? Als t goed is gaat Veritas dan de catalog van je tape lezen.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
kan je met windhoos verkenner niet die drive benaderen??? Dat lukt wel met mijn onstream30...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 10:49 schreef Gregole het volgende:
Rebuild Catalog optie beschikbaar? Als t goed is gaat Veritas dan de catalog van je tape lezen.
Nee, dat wil helaas niet. Die optie is grijs, hij moet eerst dmv inventory de tapenaam enzo lezen maar dat lukt hem niet, geeft een <Blank Media> terwijl ik zeker weet dat er data opstaat. :(

Cleaning kan niet met zo'n ding volgens mij.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op woensdag 24 april 2002 11:02 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Nee, dat wil helaas niet. Die optie is grijs, hij moet eerst dmv inventory de tapenaam enzo lezen maar dat lukt hem niet, geeft een <Blank Media> terwijl ik zeker weet dat er data opstaat. :(

Cleaning kan niet met zo'n ding volgens mij.
En met de backup software van 2000 zelf? Ziet die wat?

Money for nothin' and your chicks for free

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 14:47 schreef DeeJee het volgende:

[..]

En met de backup software van 2000 zelf? Ziet die wat?
Die ziet wel wat (tapenaam enzo) maar kan de data niet benaderen zegt hij, maar hij ziet dus itt Backup Exec WEL de medianaam van de tape!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 24 april 2002 15:01 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Die ziet wel wat (tapenaam enzo) maar kan de data niet benaderen zegt hij, maar hij ziet dus itt Backup Exec WEL de medianaam van de tape!
backupexec schrijft in het MTF formaat (microsoft tape format) met ntbackup kun je deze data zo terughalen (zelf ook al meerdere malen gedaan)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:01 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Had je maar een echte tapedrive moeten kopen met read-after-write-verify (en niet die duistere controle op servo signalen.

Enige methode om bij een OnStream drive te controleren of de data er echt opstaat is een byte-by-byte verify uit te voeren.

Onstream checked via de intensiteit van servo signaal op media of een positie geschreven kan worden/gelezen kan worden. Nu kan een servosignaal goed zijn maar de data shit. Dus je denkt goed te schrijven maar er staat alleen garbage op de tape.

Nu even over Backup Exec. Jouw probleem komt veelvuldig voor, is een nadeel van BE. BE kan backuppen, het is een backup pakket en veelal geen restore pakket. Wat je moet doen is het volgende. Gooi je tape uit de catalog als ie er instaat en importeer de tape opnieuw. Werkt dit niet dan is er maar 1 optie.

Start NT Backup, BE schrijft in MTF (Microsoft Tape Format) en je kan via NT Backup gewoon een catalog doen en de tape restoren (mits je geen CRC errors krijgt).

Lukt dit ook niet dan maar even contact opnemen met Veritas, want je hebt ongetwijfeld een officie licentie.

WB

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Hartelijk dank voor de info, hier kan ik iets mee!

Pagina: 1