44° en meer kan mijn AMD niet aan !!

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hello,

Ik heb een 1600+ runnen op 1900+. Op een 8kha+ mobo met 768mb Crucial ram en een Alpha 8045 met DeltaFAN op volle toeren.

In mijn Chieftec zit nog een 120mm Fan en een 80mm fan. Ik heb ook een Enermax met extra Fan's.

Als ik ga renderen in 3D en het is warm in mijn kamer kruipt de temp op tot 44 a 45 en dan loopt hij vast of reset hij spontaan. Terwijl ik andere zie die 'STABIEL' AMD's draaien aan 55° en dat die soms ook oplopen tot 65°+.

Hoe komt het dat mijne het al begeeft op 45° ?
Moet ik mijn pasta vernieuwe? Zit mijn cooler er niet goed op? is Mijn Vcore te weinig(staat op hoogste nu)?

Thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Dan is je OC niet stabiel ?
Of staat het in de Bios ... dat hij bij 45C moet uitschakelen ofzo ...

Maar ik denk je OC hoor.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

check ff je max temp in je BIOS. Staat misschien op 45
suc6

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

omdat je hoger geklokt zit gaan je transistortjes trippen als ze te warm worden.... beter koelen dus.

andere mogenlijkheid; voltage omhooggooien, dan schakelen de transistoren weer, en loopt je proc. niet meer vast. eerst 1.85v. daarna voltmodden tot 2.xx volt >:)

btw, dit staat ook allemaal in de faq he :)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Nope geen MAX TEMP SHUTDOWN opstaan.
Heb ze nu op 66° gezet. Dus heb ruimte genoeg.

Heb mijn Vdimm core en VCore op hoogste gezet. Had nog maar 1 waarde om hoger te zetten..
Zal nog eens uittesten.

Waar hoe komt het dan dat sommige 55° en meer halen en nog stabiel lopen?

Ik heb toch topmateriaal.. ? Is mijn pasta niet goed? silver keramiek ? of zit mijn cooler er dan niet perfect op ( maar dan zou hij toch heeel heet moeten lopen) ?

thanx

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op woensdag 24 april 2002 11:29 schreef multipasser het volgende:
Misschien hebben ze hun systemen dan niet overclocked..

En wat sommigen stabiel noemen, noem ik vaak niet stabiel.. (als je een enkele 3d-mark sessie ofzo kunt draaien wil nog niet zeggen dat je systeem stabiel is, al denken sommigen daar anders over ;))

• TDLofCC
Op woensdag 24 april 2002 11:31 schreef Twynn het volgende:

[..]

Misschien hebben ze hun systemen dan niet overclocked..

En wat sommigen stabiel noemen, noem ik vaak niet stabiel.. (als je een enkele 3d-mark sessie ofzo kunt draaien wil nog niet zeggen dat je systeem stabiel is, al denken sommigen daar anders over ;))
idd ...
Eerst een dagje Burn7k draaien.
20x Burnin wizard van Sisoft Sandra.
Stuk of wat 3DMark benchmarks.

DAT loopt bij, mag ik um dan stabiel noemen ? >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Je hebt hem gewoon te hoog geklokt.....

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 11:29 schreef multipasser het volgende:
Nope geen MAX TEMP SHUTDOWN opstaan.
Heb ze nu op 66° gezet. Dus heb ruimte genoeg.

Heb mijn Vdimm core en VCore op hoogste gezet. Had nog maar 1 waarde om hoger te zetten..
Zal nog eens uittesten.

Ik heb toch topmateriaal.. ? Is mijn pasta niet goed? silver keramiek ? of zit mijn cooler er dan niet perfect op ( maar dan zou hij toch heeel heet moeten lopen) ?

thanx
Geen enkele proc. is gelijk. T kan best zijn dat jouw procje niet zover wil....

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 24 april 2002 10:44 schreef multipasser het volgende:
en dan loopt hij vast of reset hij spontaan.
Spontaan rebooten komt meestal door een te lage +5v lijn.
Ik zou het is ff onderzoeken door mbm te installen en dna naar de 5v lijn te kijken als je je proc 100% belast met burn7k.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 11:47 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

Spontaan rebooten komt meestal door een te lage +5v lijn.
Ik zou het is ff onderzoeken door mbm te installen en dna naar de 5v lijn te kijken als je je proc 100% belast met burn7k.
Yep mijn 5volt lijn. kwas hem al vergeten.. Hij komt aan de 4.81 soms effe lager.. Dat kan het wel zijn ja. Maar Ricky2001 zijn MOD voor enermaxen is niet van toepassing bij mij omdat ik een nieuwere versie van enermax had. 350watt versie. Die had die R82 niet :((

Is er misschien al een nieuwe Voltage mod voor de nieuwere modellen.. let me know.. thanx

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik draai ook een 1700+ @ 1850 mhz en ik zit stressed ook op de 55 c maar nog wel stabiel :)

Turn it off and on again.

• TDLofCC
Op woensdag 24 april 2002 13:23 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik draai ook een 1700+ @ 1850 mhz en ik zit stressed ook op de 55 c maar nog wel stabiel :)
Je KAN het echt niet laten heh ... |:(

Mijnes loopt nu trouwens op 171x10.5 :)

Pagina: 1