Geluid van PC naar receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
Op welke wijze sturen jullie het geluid van je geluidskaart naar je versterker. Ik ben benieuwd welke manier het beste is.

Naar mijn mening heb ik de volgende opties:
- aparte geluidskabel van geluidskaart naar receiver (minimaal 3,5 meter);
- het geluid aftappen van de kabel die al naar de TV loopt (de TV staat vlak bij de receiver).

Voor de tweede optie weet ik niet precies met welke hulpstukken ik de verbinding het beste kan maken.

Maar ik ben voornamelijk geïnteresseerd naar de manier waarop de meesten alhier hun geluid aansluiten op hun stereo.

:o

Verwijderd

[topic=476927/1/25]
Komt op het zelfde neer, of niet?

Oh ja vermeld er efkes je geluidskaart en receiver bij :P

Verwijderd

ik doe dat met zo een stekkertje (dat je met je walkman heb) naar 2 tulip :)

verkrijgbaar bij elke elektro winkel

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik gebruik een optische digitale kabel... Heb ik geen kwaliteitsverlies tussen de pc en receiver... Een ander signaal aftappen zou ik niet doen. Dan deel je de signalen naar 2 gebruikers... Die gebruikers kunnen elkaar dan beinvloeden... Beter is dan een soort switchbox bij je pc, waarmee je naar verschillende apparaten kan sturen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 10:43 schreef Banzi het volgende:
Ik gebruik een optische digitale kabel... Heb ik geen kwaliteitsverlies tussen de pc en receiver... Een ander signaal aftappen zou ik niet doen. Dan deel je de signalen naar 2 gebruikers... Die gebruikers kunnen elkaar dan beinvloeden... Beter is dan een soort switchbox bij je pc, waarmee je naar verschillende apparaten kan sturen...
Nou heb ik nog geen reactie op mijn vraag :'(
[topic=476927/1/25]

• One_Gandalf
Op woensdag 24 april 2002 10:43 schreef Banzi het volgende:
Ik gebruik een optische digitale kabel... Heb ik geen kwaliteitsverlies tussen de pc en receiver... Beter is dan een soort switchbox bij je pc, waarmee je naar verschillende apparaten kan sturen...
Kan ik tussen mijn 'Line Out' van mijn Soundblaster-kaart en de twee tulp-aansluitingen van mijn receiver een optische kabel van minimaal 3,5 meter aanleggen en hoe ziet die er uit. Misschien kun je aangeven waar ik zo'n kabel kan kopen/zien. >:)

Ik twijfel over een switch-box. Misschien beter voor de geluidskwaliteit om dan van mini-jack te wisselen.

• One_Gandalf
Op woensdag 24 april 2002 10:37 schreef tiesto2tiesto het volgende:

Oh ja vermeld er efkes je geluidskaart en receiver bij :P
Geluidskaart: Soundblaster Live 1024/Value
Receiver: JVC met Dolby Pro Logic Surround

• Banzi
Op woensdag 24 april 2002 11:07 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Kan ik tussen mijn 'Line Out' van mijn Soundblaster-kaart en de twee tulp-aansluitingen van mijn receiver een optische kabel van minimaal 3,5 meter aanleggen en hoe ziet die er uit. Misschien kun je aangeven waar ik zo'n kabel kan kopen/zien. >:)

Ik twijfel over een switch-box. Misschien beter voor de geluidskwaliteit om dan van mini-jack te wisselen.
Nee, de line-out, en de tulp-aansluitingen op jouw receiver zijn analoog... Daar kan je geen digitale kabel voor gebruiken... Misschien dat je op je receiver wel digitale aansluitingen hebt, maar dat moet er dan specifiek bij staan... Dus niet de wit+rode tulp-pluggen... Meestal zijn het dan of zwarte tulppluggen, of als het optisch is, zit er een raar dopje op...

Mini-jacks wisselen is nog beter natuurlijk... Want dan heb je er geen schakelaars tussen zitten... En elke verbinding (connectors of schakelaars) zijn weer gevoelig voor kwaliteitsverlies...

• One_Gandalf
Dus een standaard-kabel van 5 meter van mini-jack naar twee tulp-pluggen is het beste?

• One_Gandalf
Op woensdag 24 april 2002 11:13 schreef Banzi het volgende:

[..]

Misschien dat je op je receiver wel digitale aansluitingen hebt, maar dat moet er dan specifiek bij staan... Dus niet de wit+rode tulp-pluggen... Meestal zijn het dan of zwarte tulppluggen, of als het optisch is, zit er een raar dopje op...
Dat zou ik even moeten controleren als ik thuis ben. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. En moet mijn geluidskaart dan ook niet een digitale uitgang hebben?

• Banzi
Op woensdag 24 april 2002 11:27 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Dat zou ik even moeten controleren als ik thuis ben. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. En moet mijn geluidskaart dan ook niet een digitale uitgang hebben?
jah, je hebt nog niet gezegd welke geluidskaart je hebt, maar die moet dan inderdaad ook een digitale uitgang hebben...

Analoog lijkt me idd een kabel met 2 tulppluggen en een mini-jack de beste oplossing... Heb ik zelf ook jaren mee gedraaid totdat ik dolby digital had... ;-)

• One_Gandalf
Op woensdag 24 april 2002 11:28 schreef Banzi het volgende:

[..]

jah, je hebt nog niet gezegd welke geluidskaart je hebt, maar die moet dan inderdaad ook een digitale uitgang hebben...
De geluidskaart is een 'Soundblaster Live 1024/Value'. Hij heeft wel een digitale uitgang maar ik weet niet of die geschikt is.

Mijn receiver ondersteunt slechts 'Dolby Pro Logic Surround' en dus niet 'Dolby Digital Surround'. :'(

• Banzi
Op woensdag 24 april 2002 12:29 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

De geluidskaart is een 'Soundblaster Live 1024/Value'. Hij heeft wel een digitale uitgang maar ik weet niet of die geschikt is.

Mijn receiver ondersteunt slechts 'Dolby Pro Logic Surround' en dus niet 'Dolby Digital Surround'. :'(
Je geluidskaart heeft dan een SPDIF-TTL uitgang... Die zul je nog om moeten zetten naar SPDIF-Coax of SPDIF-optisch... Maar dat heeft nu nog geen zin omdat je geen digital surround hebt... Misschien een leuke optie voor later... ;)

Verwijderd

Ik doe het al ca. 1,5 jaar met dit:

- optische kabel 2m (blok-blok)
- analoge 3,5 mm - tulp
- Stereo: Sony EX-880 (versterker, 3 MD wisselaar)
- Geluidskaart: SB Live platinum

Mijn versterker heeft zowel optisch als analoog nodig om geluid te kunnen weergeven. Opnemen lukt ook zonder de analoge koppeling.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Digitaal is idd geen oplossing, aangzien je versterker dat waarschijnlijk niet ondersteund. Een kabel met aan de ene kant tulp plugjes en aan de andere een jack plug zal je moeten gebruiken.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je was inmiddels al ff naar de elektro-boer gelopen en die had je meteen geholpen. Die weet dat ook wel (simpel).

• l31p1
  • Laatst online: 07-07-2025

l31p1

I Think i misplaced my sanity

Op woensdag 24 april 2002 11:24 schreef One_Gandalf het volgende:
Dus een standaard-kabel van 5 meter van mini-jack naar twee tulp-pluggen is het beste?
of het het beste is durf ik niet te zeggen :)
maar hier werkt dat primma, ook 5 meter.
Pagina: 1