Hoe maak je een monitor schoon?

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ja, ben eigenlijk wel benieuwd... wat is de beste manier om je monitor weer een beetje helder te krijgen?
Ik vraag me af of je nog ergens rekening mee moet houden ofdat het geen barst uitmaakt wat voor zooi je ertegen aan gooit... :)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Gebruik die speciale doekjes of vloeistof om dat te doen. Op je scherm zit een anti-reflectie laag en die kan aangetast worden door sommige stoffen die in standaard schoonmaakmiddelen zitten. Met die doekjes en/of vloeistof weet je dus zeker dat dat niet gebeurt. Wel dure troep trouwens.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Hmm eens kijken of die brillendoekjes daar geschikt voor zijn...

Verwijderd

Gewoon een zacht, vochtig doekje met een beetje zeep, EN IK BEDOEL EEN BEETJE, even afnemen, daarna een droge, zachte doek et voila. Niet van die fancy troep gebruiken, las laatst op een forum in the USA van een gast die had een spray gebruikt op een TFT scherm, ging een doekje halen, vergat 'ie de monitor, komt 'ie terug, $2.000 dollar schermpie naar de kloten. Aaaargh!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik gebruik altijd Keukenrol met Glassex Ruitenreiniger. Geen strepen e.d. en dat zie je altijd meteen op die Sony Trinitron Buizen.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Nou, bij vissenkommen zie je het ook hoor, maar minder snel idd...

Don't You stare there, Operate!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
handige tips voor mensen die nix kunnen zien omdat ze de bril vergeten schoon te maken (not me :))
Pagina: 1