• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 18:30

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of compact flash geheugen van Lexar gelijk is aan Dane Elec geheugen. Ik begrijp dat Lexar het snelste geheugen is, en als tweaker wil je natuurlijk SPEEEED....

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
niemand?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 24 april 2002 12:55 schreef OMX2000 het volgende:
niemand?
Een topic mag je pas omhoogkicken na 24 uur. En zeker niet na minder dan 2 uur.

Maar om je vraag te beantwoorden. Ze zijn niet aan elkaar gelijk. Dane Elec heeft z'n eigen geheugen, maar heeft de licentie of zo gekregen om Lexar-chippies te gebruiken. Daar had DE ook gebruik van gemaakt en die High-speed kaarten van gemaakt.

Dit is tenminste wat ik 1 jaar geleden gelezen had.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Ik kan die Lexar kaartjes alleen nergens vinden in de pricewatch. En ik hoorde van iemand dat ze gelijk waren aan de Dane Elec's...

ik heb de test op dpreview gelezen en veel van dat geheugen kun je in Nederland niet vinden. Wat dus eigenlijk het snelst verkrijgbare compact flash geheugen in Nederland?

Anywayz ik zal niet meer kicken... Ik kende de 24 uur regel nog niet... even de faq weer lezen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

maakt eigenlijk niets uit welk merk CF je koopt...
in de praktijk merk je het snelheidsverschil toch niet

(misschien een half minuutje op een volle kaart)

Ik zou wel eerder gaan voor een bekend merk, zoals Dane elec. of Sandisk als het prijsverschil met de 'onbekende' merken niet zo groot is...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 24 april 2002 14:05 schreef Mooooody het volgende:
maakt eigenlijk niets uit welk merk CF je koopt...
in de praktijk merk je het snelheidsverschil toch niet

(misschien een half minuutje op een volle kaart)
Klopt niet helemaal. Als je een 5MP-camera heb, wil je dat die data zo snel mogelijk op je kaartje staat, zodat je snel weer een andere kan gaan schieten. En daar heb je dus die speciale snelle versies van kaarten voor. 8x, 16x etc. Veelste duur vinnik.
Ik zou wel eerder gaan voor een bekend merk, zoals Dane elec. of Sandisk als het prijsverschil met de 'onbekende' merken niet zo groot is...
bekend merk is niet altijd beter. Sandisk staat niet bekend om goede kwaliteit, maar goede promotie :P Ik zou eerder voor de Dane Elec gaan. Die zijn toch meestal goedkoper, maar moeilijk te vinden. En natuurlijk Kingston, maar die zijn nog moeilijker te vinden hier.

PS->dacht dat lexar tegenwoordig alleen maar chippies maakt en deze doorverkoopt, maar kan me vergissen.... ik heb me niet meer zo mee bezig gehouden...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:19
Ik heb hier (philipsburg, St Maarten) laatst een 64 Mb memorystick gekocht van het merk Lexar. Ziet er net zo uit als een echte Sony, alleen een ander merkje. Het scheelde zelfs na het afdingen nog veel in prijs met de Sony.

(begonnen op $175,- (!) mee voor $44,-, dank u :P )

There is no place like 127.0.0.1

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47
Ik zag laatst op een site (weet alleen niet meer welke |:( ) de prijzen voor dat lexar 12x (of 16x) CF geheugen. Niet schrikken! 256 Mb voor 'slechts' 795 euro. Daar koop je toch lekker een 1 Gb Microdrive voor! En dan hou je nog geld over ook!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 24 april 2002 19:12 schreef DrJ het volgende:
Geen idee...
Reageer dan niet. :(
Op woensdag 24 april 2002 19:52 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik zag laatst op een site (weet alleen niet meer welke |:( ) de prijzen voor dat lexar 12x (of 16x) CF geheugen. Niet schrikken! 256 Mb voor 'slechts' 795 euro. Daar koop je toch lekker een 1 Gb Microdrive voor! En dan hou je nog geld over ook!
Dat kan kloppen, maar voor betere technologie betaal je nou eenmaal meer. Een microdrive kentook z'n nadelen natuurlijk.

Die 12x/16x zijn natuurlijk bedoeld voor proffessionals die het van de belasting kunnen aftrekken :

Verwijderd

In mijn Olympus handboek staat dat ze mij aanbevelen om Olympus(uiteraard) en LEXAR te gebruiken omdat deze twee merken direct werken met die camera, andere merken geheugens moet je eerst in de camera voor gebruik formatteren...........
Nu had ik nooit van Lexar gehoord, maar ik wist dat SanDisk een Amerikaanse onderneming is, die zijn geheugen in Japan en Taiwan laat bouwen, nu heb ik het alleen over die platte SmartMedia Cards, ze geven ook 5 jaar op die geheugens, let er goed op wat de prijs betreft, bij Vobis kost een 64 MB 67euro,
en bij DynaByte betaalde ik 49 euro voor 64MB, zo zullen er eleders in het land nog wel goedkopere adressen zitten, maar ik koop niet graag ongezien artikelen...(en heb geen auto)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Mooi verhaaltje Harry,

Maar het klopt niet......

Ik heb zelf enkele weken terug een Cf kaartje van Dane-Elec gekocht.Prop hem bij aankomst tussen de vier muren van mijn huis in mijn Digi-cam, en wat denk je????

Ik hoef hem NIET te formaterren :7

Misschien dat het bij andere merken wel moet, maar bij Dane-Elec dus niet :+

Verder heb ik nog een standaard 16Mb kaartje van Lexar( zat bij de Cam), snelheid is 8 x .
Verschil in snelheid is niet echt te merken tegenover de Dane-Elec 128Mb.Behalve dan dat een volgeschoten kaartje van 128Mb wat meer tijd vergt................maar dat is geheel logisch! :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 24 april 2002 19:52 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik zag laatst op een site (weet alleen niet meer welke ) de prijzen voor dat lexar 12x (of 16x) CF geheugen. Niet schrikken! 256 Mb voor 'slechts' 795 euro. Daar koop je toch lekker een 1 Gb Microdrive voor! En dan hou je nog geld over ook!
--------------------------------------------------------------------------------

Dat kan kloppen, maar voor betere technologie betaal je nou eenmaal meer. Een microdrive kentook z'n nadelen natuurlijk.
Die 12x/16x zijn natuurlijk bedoeld voor proffessionals die het van de belasting kunnen aftrekken
Ik denk dat er iets anders aan de hand is in zulke gevallen hoor. Ik denk dat het gewoon een site is waar al een jaar of anderhalf de prijzen niet meer zijn aangepast. Sinds de 256 Mb kaarten brandjenieuw waren en dus onwijs duur. Tegenwoordig koop je overal een 256 Mbkaart voor 160 euro of minder (www.digicamshop.nl, www.pdashop.nl, www.zxpro.com). Dat zullen dan misschien geen 12x of 16 x kaarten zijn (maar kan zomaar van wel), maar dan nog lijkt het me een tikkeltje raar als voor een wat hogere schrijfsnelheid ineens vijf keer zoveel betaald zou moeten worden. Nog afgezien van het feit dat dat gegoochel met 12x of 16x eigenlijk niet zoveel voorstelt als je de benchmarks bekijkt(http://www.dpreview.com/articles/mediacompare).

Conclusie: dat was een site met oude prijzen, en deze verschillen worden dus niet door kwaliteitsverschillen verklaard.
Pagina: 1