Toon posts:

DHCP, IP-adres aan workstation koppelen /WIN 98/NT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik wil graag dat ieder werkstation in mijn netwerk een bepaald IP-adres krijgt toegewezen en dat ook blijft behouden iedere keer dat ie inlogd.
Ik wil niet bij elk werkstation een vast IP-adres inkloppen, want dat zou veel te veel tijd kosten, dus ik heb alle reserveringen aangemaakt voor ieder werkstation in de DHCP server. Nu is mijn probleem: waarom deelt die DHCP server nog steeds willekeurige adressen uit? Ik heb toch tegen 'm gezegd: geef aan DAT mac-adres, DIT ip-adres!
Ik heb ook al verschillende lease tijden geprobeerd, maar dat schijnt ook niks te helpen. Ik kan niks doen bij ALLE werkstations (win 98 se), omdat erdat te veel zijn, dus 't lieft zou ik dit allemaal op de server (win nt 4) realiseren. Alvast bedankt voor jullie hulp!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke DHCP server gebruik je?
Je moet idd MAC aan een IP adres koppelen, dat zou goed moeten werken.

***** DHCP ***** -> Niet zo'n mooie topic naam he..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Welke DHCP server? Die van Win NT 4, Microsoft DHCP Manager, maaruh, maakt dat wat uit?
Ik heb inderdaad alle mac-adressen gekoppeld aan de ip-adressen die ik wil weggeven, en toch lukt 't niet!
Ennuh, over die topic nam *****DHCP*****, trekt tenminste wel de aandacht ;)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic titel veranderd -> "DHCP, IP-adres aan workstation koppelen /WIN 98/NT" :).

Verwijderd

Topicstarter
Okay dan maar ;)