[FP] waarom is t.net zo langzaam met nieuws?

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik kom al niet vaak op de FP, maar nu ik weer terug ben gestapt naar mozilla heb ik m'n sidebar weer open.

En, wat blijkt: nieuws op bv. en met name webwereld.nl komt ca. 12-18 uur later op t.net te staan.

Waarom dan toch? Is het echt zo moeilijk om aan zinnig nieuws te komen? Het is nu niet eens de moeite meer waard om op t.net te kijken want je had het gister al op webwereld.nl kunnen lezen.

Mij interesseren alle reviews (van andere sites zelfs!) etc. me geen moer, maar het andere nieuws is wel interessant... kan dat niet wat SNELLER :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nieuws vinden is het probleem niet, nieuwsposts maken wel. Overigens vind ik 12-18 uur nog heel acceptabel, aangezien dat ongeveer gelijk staat aan de maximale redactie-vertraging.

Verder brengen wij toch wel _iets_ ander soortig nieuws dan WebWereld, een beetje dom om T.net te bezoeken als je toch alleen WebWereld nieuws wil zien, want het is niet ons doel om alles van WebWereld over te nemen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat het verschijnen en ontvangen van de WebWereld nieuwsbrief iets te maken heeft met de snelheid van WebWereld nieuws?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 10:19 schreef blackd het volgende:
Misschien dat het verschijnen en ontvangen van de WebWereld nieuwsbrief iets te maken heeft met de snelheid van WebWereld nieuws?
Heeft er niets mee te maken. Bovendien schrijft WebWereld ook altijd stukken a.d.h.v. andere sites, alleen omdat ze vrijwel nooit de bron vermelden zijn we soms gedwongen om naar hun te linken.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 10:19 schreef blackd het volgende:
nieuwsbrief :?

maar goed; het is niet ALLEEN het nieuws van webwereld. Vrijwel al het nieuws is behoorlijk vertraagd (soms zelfs enkele dagen) lijkt het wel.

Ik weet dat t.net behoorlijk gericht is op 'tweakers' nieuws, maar zoals ik zei; een gedeelte daarvan boeit me weinig. Juist het nieuws waar een 'nieuwheidsfactor' aanzit (een review kan je een week later ook nog wel lezen; een preview heeft weinig zin als hij na een week pas geplaatst word) is zo vertraagd op t.net...

Ik weet dat t.net er een mooi verhaaltje omheen schrijft; maar dat hoeft toch geen 16 uur te duren?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Laat ik het anders omschrijven: het is net zoiets als 's ochtends de metro of spits lezen - 90% van het nieuws heb je gister al op nu.nl oid gelezen, en de laatste 10% heeft zo weinig meerwaarde dat alleen de strips nog verrassend zijn...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 10:25 schreef chem het volgende:
Ik weet dat t.net behoorlijk gericht is op 'tweakers' nieuws, maar zoals ik zei; een gedeelte daarvan boeit me weinig. Juist het nieuws waar een 'nieuwheidsfactor' aanzit (een review kan je een week later ook nog wel lezen; een preview heeft weinig zin als hij na een week pas geplaatst word) is zo vertraagd op t.net...
Daar is het review-argument weer :). We plaatsen nauwelijks meer reviews, alleen maar van echt nieuwe dingen.
Ik weet dat t.net er een mooi verhaaltje omheen schrijft; maar dat hoeft toch geen 16 uur te duren?
Nee, maar het kan wel 15 uur duren voor er een nieuwsposter langskomt die juist dàt artikel interessant vindt, en er een stukje over gaat schrijven.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 10:27 schreef chem het volgende:
Laat ik het anders omschrijven: het is net zoiets als 's ochtends de metro of spits lezen - 90% van het nieuws heb je gister al op nu.nl oid gelezen, en de laatste 10% heeft zo weinig meerwaarde dat alleen de strips nog verrassend zijn...
Ja, maar dat hou je altijd. Wij hebben geen deep undercover contacten bij allerlei fabrikanten, geen in-side informatie, geen vliegreisjes naar Comdex, WinHEC etc., kortom; geen eigen nieuws. Dus al het nieuws wat wij hebben kun je per definitie ergens anders eerder vinden.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 10:29 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Daar is het review-argument weer :). We plaatsen nauwelijks meer reviews, alleen maar van echt nieuwe dingen.
ik gebruikte dat enkel als voorbeeld qua re/preview.
[..]

Nee, maar het kan wel 15 uur duren voor er een nieuwsposter langskomt die juist dàt artikel interessant vindt, en er een stukje over gaat schrijven.
dus het komt er eigenlijk op neer dat als je actueel nieuws wil je niet bij tweakers moet zijn, maar op een andere site - omdat niemand erover wil 'schrijven' ?

Er werken ik weet niet hoeveel man aan de FP om de content te vullen; en dan is de helft van de content die eruit komt rollen bijna een kopie van een andere site met een klein verhaaltje eromheen?

Het zal wel aan mij liggen, maar dan zie ik geen enkele meerwaarde aan de FP van t.net ten opzichte van een andere site (en dan niet per se webwereld, maar ook slashdot, macslash of the register).De pricewatch is dan eigenlijk het enige onderdeel wat nog interessant is voor mij...

Dat jullie van de newssubmit afhankelijk zijn is mij ook wel duidelijk; maar waarom kom ik dan nog op de t.net fp :?

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 10:25 schreef chem het volgende:

[..]

nieuwsbrief :?
WebWereld geeft aan het eind van de dag een nieuwsbrief uit met het nieuws van de dag. Daardoor kan misschien interessant nieuws ingezonden worden, nadat deze verzonden is (rond 5 uur).

Maargoed, de echte nieuws-zoekers wachten natuurlijk niet op een dergelijke nieuwsbrief.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 10:49 schreef blackd het volgende:

[..]

WebWereld geeft aan het eind van de dag een nieuwsbrief uit met het nieuws van de dag. Daardoor kan misschien interessant nieuws ingezonden worden, nadat deze verzonden is (rond 5 uur).

Maargoed, de echte nieuws-zoekers wachten natuurlijk niet op een dergelijke nieuwsbrief.
ik snap wel dat niet elke poster @ t.net niet alle sites gaat nalopen die interessant *kunnen* zijn naloopt.
Daarentegen bieden heel veel bedrijven een press release email dinges aan zodat op het moment van bekendmaking t.net meteen op de hoogte is.
Een kniftige jongen zorgt ervoor dat een PHP script elke 5 minuten een POP doos leeghaalt en dat bij de newssubmit plaatst :?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 10:43 schreef chem het volgende:
dus het komt er eigenlijk op neer dat als je actueel nieuws wil je niet bij tweakers moet zijn, maar op een andere site - omdat niemand erover wil 'schrijven' ?
Als crew zou je toch moeten weten dat we niet met fulltimers werken, niet in ploegendienst en geen vet salaris krijgen. Er staan meestal een stuk of 15 onderwerpen te wachten om de frontpage op te gaan. Een nieuwsposter is niet verplicht om het meest actuele artikel te kiezen. We werken overigens wel met prioriteiten, maar als iets pas verschijnt wil dat niet zeggen dat de prioriteit hoger is.
Er werken ik weet niet hoeveel man aan de FP om de content te vullen; en dan is de helft van de content die eruit komt rollen bijna een kopie van een andere site met een klein verhaaltje eromheen?
Daar komt het wel op neer ja. Echt eigen content is op dit moment niet betaalbaar, en zelfs als we een kantoor zouden openen, fulltime journalisten aan zouden nemen etc., is het nog maar de vraag in hoeverre T.net daar voordeel van heeft.
Het zal wel aan mij liggen, maar dan zie ik geen enkele meerwaarde aan de FP van t.net ten opzichte van een andere site (en dan niet per se webwereld, maar ook slashdot, macslash of the register). De pricewatch is dan eigenlijk het enige onderdeel wat nog interessant is voor mij...
En bedankt. De meerwaarde lijkt is voor mij vrij duidelijk; al het nieuws netjes bij elkaar verzameld in het Nederlands, discussies met andere tweakers, etc.
Dat jullie van de newssubmit afhankelijk zijn is mij ook wel duidelijk; maar waarom kom ik dan nog op de t.net fp :?
We zijn helemaal niet afhankelijk van de submit, waar concludeer je dat nou weer uit? En hoe moet ik nou weten waarom jij nog op de FP komt, met je ondankbare houding.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 10:52 schreef chem het volgende:
ik snap wel dat niet elke poster @ t.net niet alle sites gaat nalopen die interessant *kunnen* zijn naloopt.
Daar hebben we dan ook een redactie voor, om dat alles af te lopen, gebeurt twee keer per dag. Bovendien ontvangen ze allemaal news/nieuws@tweakers.net, waarop iedere dag genoeg persberichten binnenkomen.

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 10:52 schreef chem het volgende:

[..]

Daarentegen bieden heel veel bedrijven een press release email dinges aan zodat op het moment van bekendmaking t.net meteen op de hoogte is.
Een kniftige jongen zorgt ervoor dat een PHP script elke 5 minuten een POP doos leeghaalt en dat bij de newssubmit plaatst :?
Nee dat nalopen dat doen de mensen die 't nieuws zoeken en dat keurig melden in de newssubmit, toch?. Daarna moet dit verwerkt worden door een newseditor.

• Zwerver
  • Niet online
Dus het ziet er naar uit dat hier weer dezelfde discussie gevoerd gaat worden als in mijn topic.... Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat t.net niet het snelste medium is... Maar er zijn genoeg mensen die het lekker vinden om even snel op t.net te kijken wat er voor leuke dingen bijgekomen zijn. Zo hoef je niet alle news site onafhankelijk van elkaar door te rennen....

End of discussion lijkt me hier wel een goede voor wouter om te zeggen want ik geloof dat er elke maand wel iemand **ja ik ook ik weet het** langs komt die dit roept.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
*zucht*

Weer 1 :P

Het lijkt mij vrij helder.
Als JIJ al niet weet wat je komt doen, weet niemand het... Blijf dan gewoon weg ;)

Ik kan me voorstellen dat het echt HEEL erg DEmotiverend is voor de crew.... ;( Ik denk dat het allemaal goed gaat komen, maar dat gebeurd niet van de een op de andere dag. ;) En de crew zit ook echt niet stil hoor ;) Die zijn echt wel bezig om iets te bedenken wat goed is voor t.net.

Waarom zouden er anders de "adviseurs" zij :? ;)
Ik denk dat het allemaal wel goed komt met t.net, maar er gaat zijd overheen. Zij hebben overgens ook temaken met de "economische recessie", en het instorten van de I(C)T sector ;(

btw.... nu ben ik 1337.... :D
zie aantal posts :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 11:12 schreef zwerver het volgende:
End of discussion lijkt me hier wel een goede voor wouter om te zeggen want ik geloof dat er elke maand wel iemand **ja ik ook ik weet het** langs komt die dit roept.
Ik vind discussies prima, als iemand komt met één of ander idee (alles behalve: "maak de submit openbaar" :P), dan is daar best over te praten. Waar ik/we af en toe moe van worden is van mensen die de situatie (en de problemen waar we mee kampen) niet kennen, en er daarom maar vanuit gaan dat we er niets aan (willen) doen.
Op woensdag 24 april 2002 13:54 schreef Plague het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het echt HEEL erg DEmotiverend is voor de crew.... ;( Ik denk dat het allemaal goed gaat komen, maar dat gebeurd niet van de een op de andere dag. ;) En de crew zit ook echt niet stil hoor ;) Die zijn echt wel bezig om iets te bedenken wat goed is voor t.net.
Tegelijk met het invoeren van de nieuwe layout zullen er een aantal dingen weer veranderen die het nieuws weer iets moeten versnellen, dus inderdaad even geduld hebben. Het 'gevaar' van die uitspraak die ik nu doe is dat er straks twee dagen na het verschijnen van die layout weer een nieuw topic staat, maar goed :P.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is natuurlijk oneerlijk om de snelheid waarmee Webwereld zijn nieuws post te vergelijken met Tweakers.net. Op de frontpage staat nog veel meer nieuws dan die alleen van Webwereld. De nieuwsposters zijn niet de hele dag Webwereld aan het refreshen om zo snel mogelijk hun nieuws op de frontpage kunnen zetten.

Helaas lijkt mooi weer wel van invloed te zijn op de hoeveelheid nieuws die er gepost wordt.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op woensdag 24 april 2002 17:26 schreef Femme het volgende:
Helaas lijkt mooi weer wel van invloed te zijn op de hoeveelheid nieuws die er gepost wordt.
Tweakers horen toch overdag te slapen en 's nachts nieuws te posten of niet dan? ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mooi weer? Heeft dat iets met dat 'buiten' te maken waar je wel eens verhalen over hoort? ;)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Er is geen prioriteit mbt het plaatsen van recent nieuws...

Is het dan wellicht niet verstandiger om dat wel als prioriteit te zien :?
Dan ook vooral bij binnenlands (nl-talig) nieuws, want bij webwereld/nu.nl/fok!/etc (vrij bekende sites) is de kans het grootst dat dat het eerst gelezen is...

Uiteraard heeft belangrijkheid de hoogste prioriteit... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Zwerver
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 17:07 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ik vind discussies prima, als iemand komt met één of ander idee (alles behalve: "maak de submit openbaar" :P), dan is daar best over te praten. Waar ik/we af en toe moe van worden is van mensen die de situatie (en de problemen waar we mee kampen) niet kennen, en er daarom maar vanuit gaan dat we er niets aan (willen) doen.
[..]

Tegelijk met het invoeren van de nieuwe layout zullen er een aantal dingen weer veranderen die het nieuws weer iets moeten versnellen, dus inderdaad even geduld hebben. Het 'gevaar' van die uitspraak die ik nu doe is dat er straks twee dagen na het verschijnen van die layout weer een nieuw topic staat, maar goed :P.
Hmz... wel jammer dat ik nog nikz op mijn vraag in de vorige draad gehoord heb... waarom vragen jullie de mensen die gratiz zouden willen posten niet om dat te doen? Of is de overhead dan zou groot (bijv inwerk etc) dat dit niet haalbaar is....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 24 april 2002 18:21 schreef brammus het volgende:
Is het dan wellicht niet verstandiger om dat wel als prioriteit te zien :?
IMO heeft nieuws dat al langer staat te wachten juist iets hogere prio, anders blijft het nog langer wachten ;)
Op woensdag 24 april 2002 23:39 schreef zwerver het volgende:
Hmz... wel jammer dat ik nog nikz op mijn vraag in de vorige draad gehoord heb... waarom vragen jullie de mensen die gratiz zouden willen posten niet om dat te doen? Of is de overhead dan zou groot (bijv inwerk etc) dat dit niet haalbaar is....
Omdat die mensen bijvoorbeeld 'gratiz' en 'nikz' schrijven in plaats van gratis en niets ;). Nee, in principe maakt het niet uit of je nou geld wil hebben of niet, dat is echt géén critirium bij het aannemen van mensen. Wat wèl belangrijk is, is dat je het serieus wil aanpakken. Want we willen een bepaalde kwaliteit/stijl, en dat lukt niet goed als je er mensen tussen hebt lopen die voor de hobby maar wat 'aanmodderen' :), want het is serieus niet zo makkelijk als het lijkt.

• Zwerver
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 23:51 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

IMO heeft nieuws dat al langer staat te wachten juist iets hogere prio, anders blijft het nog langer wachten ;)
[..]

Omdat die mensen bijvoorbeeld 'gratiz' en 'nikz' schrijven in plaats van gratis en niets ;). Nee, in principe maakt het niet uit of je nou geld wil hebben of niet, dat is echt géén critirium bij het aannemen van mensen. Wat wèl belangrijk is, is dat je het serieus wil aanpakken. Want we willen een bepaalde kwaliteit/stijl, en dat lukt niet goed als je er mensen tussen hebt lopen die voor de hobby maar wat 'aanmodderen' :), want het is serieus niet zo makkelijk als het lijkt.
Flauw hoor, dat niets en gratis :) Maar goed, het is jammer dat jullie geen gebruik willen maken van mijn diensten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het beter gaat lopen dan het nu loopt, alhoewel er wel een indrukwekkende lijst aan newsitems staat vandaag :) Nogmaals, ik blijf me aanbieden om het kosteloos te doen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is geen prioriteit mbt het plaatsen van recent nieuws...

Is het dan wellicht niet verstandiger om dat wel als prioriteit te zien
Dan ook vooral bij binnenlands (nl-talig) nieuws, want bij webwereld/nu.nl/fok!/etc (vrij bekende sites) is de kans het grootst dat dat het eerst gelezen is...
Dan krijg je actueler nieuws dat minder belangrijk is. Ik betwijfel of je daar mee opschiet. Webwereld heel veel nieuws dat niet echt interessant is voor onze bezoekers en Fok! doet bijna alleen maar copy/paste. Ik zie geen reden waarom we veel moeite zouden doen om juist met die sites te 'concurreren'. Wat wij aan nieuws leveren is veel breder.

En tja, zijn we eens snel, gaan ze weer zeuren over een klein foutje dat snel is gefixt en het feit dat een nieuwsposting later is uitgebreid (AMD Opteron aankondiging):

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=506395

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 13:29

JointFillah

Techno Addict

Ik snap echt niet wat er nou altijd gezeurd wordt over die snelheid, want in feite is T.net gewoon bere snel met kwalitatief goeie nieuwsposts!

Ik heb een hele lange tijd de webwereld-nieuwsbrief in me mailbox gehad, maar die heb ik een half jaar geleden maar opgezegd omdat WebWereld alle interessante stukken wel van T.net leek te hebben, alleen dan met een dag vertraging.

Dat de webwereld jongens ook de hele dag op t.net rondhangen bleek wel uit het feit dat een klein .plan-tje over TweakDSL meteen die middag op WebWereld stond ;)

Ander sites die ook kwalitatief goeie newsartikelen brengen zijn vaak nog veel later met newsposts.
NetworkWorld (Ietsje andere/professionelere doelgroep misschien) bijvoorbeeld doet er meestal een paar dagen over ofsow!

Ik denk echt niet dat je een beter (nederlands) alternatief hebt......jah of je moet idd alleen van WebWereld-nieuws houden, maar het lijkt mij toch dat de gemiddelde t.net-bezoeker graag iets dieper op de feiten in wil gaan dan de droogkloot-artikelen (NoOffense) van WebWereld!

~* Peace, Love & XTC *~

Pagina: 1