Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Verwijderd
Is dit bestand toevallig niet in gebruik?Op woensdag 24 april 2002 10:30 schreef Memphisto het volgende:
ik heb alle bestanden die ik moest veranderen verandert als root , en bij bijna allemaal lukte het behalve bij degene zoals boven beschreven.
En welke OS draai je?
Het bestand is nergens in gebruik, het is overigens een directorie.Op woensdag 24 april 2002 10:32 schreef vwk het volgende:
[..]
Is dit bestand toevallig niet in gebruik?
En welke OS draai je?
Ik draai debian.
Verwijderd
of als je dan het probleem houd heb je misschien vage flags staan
Lees eventueel de man-pages van chattr resp. lsattr er maar op na
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik heb het ff nagekeken en hij staat idd op een vfat partitie.Op woensdag 24 april 2002 17:26 schreef deadinspace het volgende:
Staat deze directory niet toevallig op een VFAT partitie oid?
Maar met fdisk kan ik dat niet wijzigen toch (zonder de hele schijf te formateren). Of is er misschien een andere mogelijkheid?
Als deze gezet zijn voor de partitie kun je met chown idd niets
Nee, dat kan inderdaad niet zonder herformat. (tenzij iemand daar een prog voor heeft geschreven)Op woensdag 24 april 2002 19:10 schreef Memphisto het volgende:
Ik heb het ff nagekeken en hij staat idd op een vfat partitie.
Maar met fdisk kan ik dat niet wijzigen toch (zonder de hele schijf te formateren).
Als je die partitie mount, kun je opgeven van welke user/group hij moet zijn, en je kunt de rechten opgeven. Maar user/group/rechten kun je alleen voor de hele partitie opgeven.Of is er misschien een andere mogelijkheid?
Wat je zou kunnen doen is, met Partition Magic (onder dos, ik weet misschien niet de beste oplossing) het type van de harde schijf veranderen...Op woensdag 24 april 2002 20:35 schreef deadinspace het volgende:
Nee, dat kan inderdaad niet zonder herformat. (tenzij iemand daar een prog voor heeft geschreven)
Mits je Partition Magic hebt uiteraard...
Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice
Kan Partition Magic dan een VFAT filesystem omzetten naar een EXT2 filesystem, zonder data-verlies?Op donderdag 25 april 2002 09:45 schreef Birk het volgende:
Wat je zou kunnen doen is, met Partition Magic (onder dos, ik weet misschien niet de beste oplossing) het type van de harde schijf veranderen...
Mits je Partition Magic hebt uiteraard...
Verwijderd
Met Partition Magic treed nooit dataverlies op, tenzij er iets gruwelijk mis gaat.Op donderdag 25 april 2002 23:05 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Kan Partition Magic dan een VFAT filesystem omzetten naar een EXT2 filesystem, zonder data-verlies?
bron: PowerQuest.comConvert between File Systems without losing data - With PartitionMagic, convert file systems without losing data. Conversions include FAT to FAT32 and NTFS; FAT32 to FAT; NTFS to FAT and FAT32; Primary to Logical and vice versa; and FAT32 to NTFS under Windows 2000 Professional.
Undelete Partitions - Restore partitions that have been deleted on disk if they have not already been overwritten.
Native Windows 95/98, Windows 2000 Professional, Windows Me, Windows XP and NT 4.0 workstation executables - Run PartitionMagic without leaving Windows, and take advantage of the enhanced interface and functionality for even greater efficiency.
Complete support for FAT, FAT32, NTFS and Linux ext2/Swap file systems - Enjoy comprehensive support no matter what file system you are using.
Inderdaad, mocht je nou die kans niet willen nemen, maak dan eerst een backup van de schijf... Gaat het fout (die kans acht ik op heel klein) dan kan je altijd nog je backup terug zetten...Op vrijdag 26 april 2002 10:24 schreef vwk het volgende:
Met Partition Magic treed nooit dataverlies op, tenzij er iets gruwelijk mis gaat.
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met Partition Magic...
Right, en daar staat dus geen VFAT -> EXT2 conversie bij, dus je kunt met PM je VFAT partitie niet omzetten naar EXT2 zonder totale dataverlies.Op vrijdag 26 april 2002 10:24 schreef vwk het volgende:
[lap]
bron: PowerQuest.com
Hmm sterk dat is een opzoek vraagOp vrijdag 26 april 2002 15:24 schreef deadinspace het volgende:
Right, en daar staat dus geen VFAT -> EXT2 conversie bij, dus je kunt met PM je VFAT partitie niet omzetten naar EXT2 zonder totale dataverlies.
Plan B: Backup maken van die schijf, omzetten naar EXT2 en backup terug gooien en rechten aanpassen...
Plan B2:Op vrijdag 26 april 2002 15:30 schreef Birk het volgende:
[..]
Hmm sterk dat is een opzoek vraagoftewel ik heb geen idee moet ik thuis bekijken...
Plan B: Backup maken van die schijf, omzetten naar EXT2 en backup terug gooien en rechten aanpassen...
Verklein VFAT partitie zo veel mogelijk.
Maak een nieuwe Ext2 partitie aan.
Kopieer wat kan naar die nieuwe partitie.
Verklein VFAT partitie zo veel mogelijk
Rek Ext2 partitie zo veel mogelijk op.
Kopieer wat kan naar de nieuwe partitie.
enz....
Dat vergroten/verkleinen kun je doen met parted (linux console Partitionmagic achtige prog).
Is natuurlijk ook een goeie oplossingOp vrijdag 26 april 2002 15:37 schreef Valium het volgende:
Plan B2: