Divxen van reg. 1 Talented Mr. Ripley

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb een beetje problemen met het divxen van de talented mr. Ripley, regio 1 wel te verstaan. Nadat ik hem suc6vol gedivxed had. Bleek de kwaliteit vies tegen te vallen. Ontzettend veel haperen en stoten en heel veel bewegingslijntjes. Nu weet ik dat dat nou eenmaal het nadeel is van divx maar toch.

Ik heb heb gebruikt:
FlaskMPEG
Video codec Divx MPEG-4 Low motion
720x432 by 1500 kilobits
MPEG layer 3 128 kbps 16kb/s
FPS 29.97 (gaf zelf aan 23.97 heb dat veranderd in 29.97)

Talented mr. Ripley DVD regio 1
PII 400
128 MB ram
20 GB maxtor 5400rpm

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• GarBaGe
  • Laatst online: 12-03 14:52
Wat dacht je van fast motion codec ipv low motion codec??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Goeie van je, helaas dat mocht ook niet baten. Heeft het soms iets met het NTSC signaal te beteken ipv PAL ?

• GarBaGe
  • Laatst online: 12-03 14:52
Als de VOB-files goed zijn, heeft het niets te maken met NTSC of PAL....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
mmm, Divx kwaliteit staat bij mij zo laag mogelijk ivm Systeempje. Wanneer iemand op een kwalitatief beter systeem kwaliteit wat hoger zet worden de strepen dan ook minder ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je framerate veranderen vind ik niet zo'n goed idee, bij mij geeft dat altijd problemen. Je zou eens een ander programma kunnen gebruiken en kijken of het daar ook gebeurt. Weet je of het aan je rauwe materiaal ligt of niet.

Verwijderd

Ik heb zelf al diverse regio 1 DVD's geripped dus daar zal het zeker niet aan liggen. Ook het rippen in High motion zal niet het schokkende en streperige beeld verklaren. Wat ik wel vreemd vind is dat je de framerate tegen de 30 fps hebt verhoogd, dit mag toch echt niet veel afwijken van de 24 fps voor NTSC en 25 fps voor PAL. Dus probeer hem eens terug te zetten naar 24 fps!
Verder moet ik zeggen dat een bandbreedte van 1500kbps wel redelijk heftig is, misschien dat je computer het gewoonweg niet aan kan. Je moet niet vergeten dat DivX toch redelijk wat van je processor vraagt. Op mijn PIII-450Mhz vergt een DivX film met een brandbreedte van 800kbps toch al snel 50-60% van mijn processorkracht. Dus probeer hem eens af te spelen bij iemand met een iets bruter systeempje dan je zelf hebt. By the Way een bandbreedte boven de 700kbps geeft toch al een heel behoorlijke DivX als resultaat.

GrTnX Corleone.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Denk idd dat mijn systeem het gewoon niet trekken wil. Talented Mr. Ripley heeft ook een iets groter beeldformaat dan de meeste andere dvd's. Vandaar dat het nog meer decodeer kracht vraagt. De reden waarom ik zo een hoge bitrate gebruik is omdat ik de kwaliteit zo groot mogelijk wil houden. Het maakt niet uit dat het dan 2 of meer cds worden.
Iemand een bruter systeem te leen ? kan ik ffe testen.

Weet iemand trouwens waarom FlaskMPEG niet werken wil onder Win2k ?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
okay, nog iets vreemds, wil nu opnieuwe gaan divxen, echter nu geeft FlaskMPEG aan dat de vob files 29.97 fps zijn ? Terwijl het net duidelijk werd dat een NTSC signaal maar 24 fps heeft ?

Verwijderd

Sorry, Majestic ik heb zelf nog nooit een DivX gemaakt met FlaskMpeg. Een vriend van me wel, maar dat duurde me toch echt te lang. Probeer eens met Avi2Mpeg, GraphEdit en Virtual Dub, dit is een stuk sneller en geeft een betere beeldkwaliteit.

GrTnX Corleone.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
betere kwaliteit met dezelfde codec ? leg uit..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

NTSC is 29 fps, Pal is 25, film is 24 fps.

Het beste kan je altijd dezelfde fps houden, je hebt toch niet te maken met hercomprimering, zoals in het geval je er een mpeg van wil maken voor een videocd of zo. 1500 kilobit moet makkelijk draaien op een P2 400. Op mijn Celly 466, 128 Mb draait enemy of the state met een dergelijke bitrate uit de kunst....

Verwijderd

Sorry hoor maar het NTSC signaal is toch echt 23.976 fps!!!! en PAL 25 fps. Misschien dat FlaskMpeg een andere instelling hiervoor hanteert voor DivX conversie!!

GrTnX Corleone.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan is het of geen NTSC (amerikaanse tv's doen het toch echt met 29.97 fps) of niet volgens het boekje.

Verwijderd

Sorry Jongens!

NTSC is toch écht 29,97 fps (lees: 30)
PAL is 25 fps
FILM is dan weer 24 fps.

In DVD-land is het gewoon niet anders als in Video-land...

Verwijderd

Sorry guys, Ik geloof dat jullie toch gelijk hebben. Alleen bij het rippen van een NTSC DVD moet je in Avi2Mpeg 23.976 fps instellen. Waar deze waarde dan vandaan komt snap ik dan eigenlijk niet zo goed, want mijn NTSC rips lopen toch echt op deze waarde of dicht hierbij in de buurt.

GrTnX Corleone.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Heb inmiddels een niewe divx gemaakt met mpg2avi, dat ging een stuk sneller en beter. Geluid erbij gedaan en hoppa klaar is kees. Werkt als een trein. Echter wanneer ik deze file in win2k ga afspelen draait hij voor geen kant. In win98 gaat alles toppie toppie.
In win2k gaan divx files die voor de m'n installatie van win2k er al opstonden prima, talented mr. ripley dus nie !!
wat is het probleem in deze ?

Verwijderd

Nou Majestic laat me raden, nooit meer FlaskMeg!!!!! Vooral de snelheid is al een sterk argument om geen FlaskMpeg te gebruiken, maar kan je iets zeggen over de kwaliteit van de DivX als je FlaskMpeg vergelijkt met Avi2Mpeg?? Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar.

GrTnX Corleone.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
avi2mpeg is echt stukken beter !! Grootste bezwaar vooraf was de moeilijkheid van het programma. Maar dat bleek achteraf kinderspel. Zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren !
Maar nu nog de brandende vraag kan ik iets doen aan slechte divx playback in win2k ?

Pagina: 1