Toon posts:

Allarm bij reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn PC een halve dag tot een dag heeft aangestaan, en ik start opnieuw op dan geeft hij een geluids alarm, hij start niet op tot ik hem ongeveer 5 min heb laten uitstaan.

Verder komt er nu en dan een zuchtend geluid uit mijn kast en ruikt mijn kamer muf als hij een tijdje heeft aangestaan.

Kan het zo zijn dat mijn FAN niet goed genoeg koelt en mijn processor oververhit raakt? Of is er een ander probleem.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je CPU overhit raakt dan zou je al problemen moeten hebben voordat je weer opnieuw probeert te booten. Of boot je omdat je PC vastloopt.
Het zou best kunnen dat je fan van je CPU net niet genoeg koelt. Kijk anders eens met zo tooltje zoals MotherboardMonitor wat je CPU temp is.

Senile! Senile Oekaki

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Merk je dat je 386 langzamer wordt als hij lang aanstaat?
Gaat je fan harder draaien?
Maak in eerste instantie je fan schoon en smeer hem eventueel, misschien dat het komt omdat hij wat stroever loopt dat hij minder koelt.

Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn P133.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400 Mhz proc. en de gem. temp na 3 uur draaien is tussen de 54C - 57C dus dat noem ik wel warm.

Verwijderd

Wat waarschijnlijk het probleem is is de hitte..... maar het vreemde is ... dat ik er geen last van heb..... ik heb mijn 1200 DDR op 67 graad draaien en ik kan gewoon rebooten als ik wil :)

mischien moet je het volgende doen......

voer een Bios reset uit --> dan rebooten ... en uitzetten ---> stroom uit de computer--> haal de bios battery eruit ( en neej niet alleen het jumpertje overhalen ) en w8 5 minuut

dan opnieuw booten.. en alles instellen zoals jij het wil.

dit heeft bij een vriend van mij geholpen en heeft er nu ook geen last meer van...

GreetZ!

Verwijderd

Processor is wel warm maar niet te warm. Als je koeler stuk zou zijn merk je dat echt wel na enkele momenten. Helaas weet ik dat. Als je trouwen de handleiding van je mobo pakt staat er vast ergens in beschreven wat dat geluidssignaal inhoudt 3x kort 3x lang 3x kort betkent al dat ie aan het zinken is. :7
Pagina: 1