Toon posts:

[flash] diepte

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb probleem in een flash bestand. Ik plaats met de attachmovie een movieclip in de Root, met een diepte die oploopt van 1 t/m aantal movieclips. Dit zal waarschijnlijk nooit meer zijn dan 15; dus de maximale diepte van deze movieclip is 15.
Nu wil ik een voorgrond hierover heen hebben. Die moet dus een hogere diepte hebben. Maar wat ik ook doe, de voorgrond, blijft op de achtergrond. ik heb al geprobeerd om elke keer met swapDepths de voorgrond en de movieclip te wisselen, maar dan gebeuren er vreemde dingen. Ook heb ik met dezelfde functie geprobeerd de voorgrond een diepte te geven van 999, maar ook dit werkte niet.
De voorgrond staat overigens boven de actions van de movieclip. Heeft iemand een idee hoe dit verder moet?!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Zet je voorgrond-movieclip eens buiten beeld en doe:

voorgrond.duplicateMovieClip("bla",999);

Helpt dat? Je hebt dan wel dus 2 instances (1 buiten beeld op level0, en de nieuwe op level 999)...

Verwijderd

de 'voorgrond' is wel een MC?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 09:01 schreef Weefselkweekje het volgende:
Zet je voorgrond-movieclip eens buiten beeld en doe:

voorgrond.duplicateMovieClip("bla",999);

Helpt dat? Je hebt dan wel dus 2 instances (1 buiten beeld op level0, en de nieuwe op level 999)...
tsjaa, da's niet nodig.

• roytanck
Het was ook meer als testje bedoeld, later kun je swappen met een lege, hoo gelegen movieclip of zo. Welke oplossing had jij in gedachten?

Verwijderd

Topicstarter
jazeker is het een movieclip ...
de voorgrond bestaat uit weer allemaal kleine movieclips die gehidet zijn en at random verschijnen. ik heb nu in de versachijnfunctie (waarin staat dat hij een rnadom movieclip in de voorgrond moet laten zien), dat hij de voorgrond zelf een diepte moet geven van 50. dit werkt al beter.

Raar is nu echter dat een movieclip in de voorgrond de ene keer ervoor staat, en wanneer de fuynctie weer wordt aangeroepen er weer achter, en wanneer weer angeroepen weer voor :?

Moet ik de FLA posten?!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 24 april 2002 09:07 schreef PatrickPietens het volgende:
Moet ik de FLA posten?!
Please do.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

voorbeeld fla'tje, lekker snel in elkaar gehakked, dus een lekker zootje.
http://home.wxs.nl/~leeu6431/swapd.fla

• roytanck
Attachmovieclip is nieuw voor mij. Kun je op die manier ook nog scripts aan de gemaakte instances hangen? Dan zou ik de movie op mijn homepage namelijk iets eenvoudiger kunnen bouwen... (nu is er voor elk soort object een "moeder" die de "instance-scripts" bevat, en welke gedupliceerd wordt met duplicatemovieclip).

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 09:45 schreef Weefselkweekje het volgende:
Attachmovieclip is nieuw voor mij. Kun je op die manier ook nog scripts aan de gemaakte instances hangen? Dan zou ik de movie op mijn homepage namelijk iets eenvoudiger kunnen bouwen... (nu is er voor elk soort object een "moeder" die de "instance-scripts" bevat, en welke gedupliceerd wordt met duplicatemovieclip).
In 5 kan dat niet, in MX wel.

Maar in 5 is er een workaround;
je maakt een lege MC, daar plaats je nog een lege mc in, en daar zet je dit in:
code:
1
2
3
4
onClipEvent(load){this = _parent._parent; this.do_load()}
onClipEvent(load){this.do_enter()}

dan plaats je de eerste lege mc in de lib met linkage, en dan kan je deze mc attachen om alsnog de handlers te hebben

• roytanck
Ik geloof dat ik daar ff op verder moet studeren... zit so wie so nog helemaal in Flash5. Tnx iig!

• Clay
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

ik heb al geprobeerd om elke keer met swapDepths de voorgrond en de movieclip te wisselen, maar dan gebeuren er vreemde dingen. Ook heb ik met dezelfde functie geprobeerd de voorgrond een diepte te geven van 999, maar ook dit werkte niet.
Wazige problemen met swapDepths heb ik ook gehad, dat was bij een soort menu wat ik volledig met actionscript genereerde en waarbij verschillende movieclips van diepte moesten veranderen. Wat er dan gebeurde was dat de graphics wel op hun nieuwe diepte werden getekend, maar dat de oude op hun oude diepte bleven "hangen", en het hele scherm dus volgesmeerd werd met graphics die al lang weg hadden moeten zijn.

Wat voor mij iig de oplossing was was om een movieClip.clear() uit te voeren op de clip, en dan in de nieuwe diepte de graphics te hertekenen, misschien dat je daar wat aan hebt.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 09:59 schreef Clay het volgende:

Wat voor mij iig de oplossing was was om een movieClip.clear() uit te voeren op de clip, en dan in de nieuwe diepte de graphics te hertekenen, misschien dat je daar wat aan hebt.
In 5? :)

• Clay
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

nee man ;) mx

:{

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1