P200 @ 166 passief gekoeld, HOT :(

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Ik heb net mijn p200 ff in mijn servertje gezet omdat die p133 die eropzat teveel herrie maakt. toen heb ik er een laagje koelpasta tussen gedaan en mijn oude duron koelblok erop gedaan. maar na +/- 5 minuten is de heatsink loeiheet. :( hoe kan ik dit het beste oplossen met het minste lawaai? :)

ps. als dit topic in oce hoort verplaats hem dan maar ;)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 08:46 schreef Crazy_Casemod het volgende:
Ik heb net mijn p200 ff in mijn servertje gezet omdat die p133 die eropzat teveel herrie maakt. toen heb ik er een laagje koelpasta tussen gedaan en mijn oude duron koelblok erop gedaan. maar na +/- 5 minuten is de heatsink loeiheet. :( hoe kan ik dit het beste oplossen met het minste lawaai? :)

ps. als dit topic in oce hoort verplaats hem dan maar ;)
Maakt het koelblok wel goed contact met proc? Proc wordt nu veels te warm. Anders fan erop en op 5V laten draaien, je hoort er dan niets van... :P

[sub] /me heeft p300 server met koeler op 5V geruisloos op slaapkamer draaien[/sub]

• MadMod
Op woensdag 24 april 2002 09:12 schreef _Geus_ het volgende:

[..]

Maakt het koelblok wel goed contact met proc? Proc wordt nu veels te warm. Anders fan erop en op 5V laten draaien, je hoort er dan niets van... :P

[sub] * MadMod heeft p300 server met koeler op 5V geruisloos op slaapkamer draaien[/sub]
hij maakt goed contact want de heatsink is erg heet

Verwijderd

dan zou ik er toch een koeler opzetten om te kijken hoe warm die dan word.... en eventueel daarna koeler op lager toerental laten draaien :)

Verwijderd

miscchien is het handig om een casefan op 5/7volt te installeren om toch nog wat airflow te genereren. En een iets grotere heatsink op de cpu kan natuurlijk ook niet veel kwaad.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Wat voor Pentium is het? een keramische behuizing zonder MMX, of een plastic behuizing met MMX?
Als het de laatste is, dan drait 'ie waarschijnlijk op 3.3V, terwijl die dingen op 2.8 moeten draaien.
Waarschijnlijk staat er op de socket ook "socket-5" ipv "socket-7"
Kun je die cooler niet van de P133 afslopen en dan hetzelfde doen, als je nu met die athlon cooler gedaan hebt?
Let er wel op dat de klemmen van de cooler wat terug gebogen moeten worden, ander komt er te veel kracht op de pinnen van de socket (een Pentium (I) is dikker dan een Athlon)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MadMod
het is er een met een mxx maar het is wel een socket 7 mb

maar vraagje
kan ik ook gewoon die 133 er weer inzetten met de originele heatsink en dan een 80 mm fan erop?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Casefan over de heatshink heen laten blazen.

Casefan op 5 of 7 volt

Mijn P75 @ 133 (REDHAT server :P) is ook passief 1 cooler (80mm @ 7 volt) erover klaar >:)

suc6

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 10:02 schreef Crazy_Casemod het volgende:

maar vraagje
kan ik ook gewoon die 133 er weer inzetten met de originele heatsink en dan een 80 mm fan erop?
Ja, geen probleem moet lukken

suc6 nogmaals :p

• MadMod
ik kijk net

j12 moet openstaan voor 2.8 v en die staat open dus dat is het probleem niet denk ik. maar ik ga zometeen en fan eroverheemn laten blazen..... ik zie wel.. :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 april 2002 10:02 schreef Crazy_Casemod het volgende:
Zegt niets. Een Asus P2B oude revisie is ook Slot1, maar een VCore van 1.65V leveren ho maar.

So7 is een van de vereisten voor een MMX, maar een split voltage rail is zo mogelijk belangrijker (sterker nog, met een (denkbeeldige) So5 mobo met dual voltage is met een kleine draadje naar Pin 321 van een MMX CPU een mod te doen opdat dat de juiste multiplier alsnog doorgeeft, maar andersom zonder split voltage rail is veel te veel voltage toedienen de enige keuze.

In dit geval is het zo te horen wel in orde met die JP12 (en dit geeft ook de kwaliteit van die oude CPU's weer- 18% teveel VCore en nog stabiel als een rots)

Oslik blyat! Oslik!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Lol. Zelfs een p3 is passief te koelen man :) Het is gewoon een kwestie van een groot, ja heel groot koelblok te gebruiken 8-)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mijn p200 mmx draait stabiel op 2.5v, dus ik zou zeggen, probeer eens nog lagere voltages als je die hebt

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op woensdag 24 april 2002 15:25 schreef Noork het volgende:
mijn p200 mmx draait stabiel op 2.5v, dus ik zou zeggen, probeer eens nog lagere voltages als je die hebt
Precies, probeer of je moederbord lagere voltages dan 2,8 V ondersteund. Ik heb een P166MMX @ 225 lopen, op 2.0 V; op 166 kan hij dan volledig passief, op 225 moet er een 80 x 80 fan @ 5V op. Heerlijk... :Y)
Pagina: 1