Toon posts:

Ergonomisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu het blind typen door te krijgen, en ben van plan om een ergonomisch toetsenbord te kopen, omdat ik last krijg van mijn polsen op een gewoon toetsen-bord.
[SPA]Viviev moet minder doen aan ASP-Scripting

Ik zit te denken aan een Microsoft Natural Keyboard-PRO
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/keyboard/Images/nkp_callout.jpg

Voordat ik hem(of evt. een andere) wilde ik eerst vragen, wat zijn jullie ervaringen met Ergonomische toetsenborden?

Verwijderd

je zult er even aan moeten wennen, 1 - 2 weken ofzo, dan kan je ook ff helemaal niet meer typen, maar daarna is het beter dan wat je ooit gehad hebt. Je moet je wel ff door die proefperiode heenslaan ;).

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
idd je moet er aan wenne, een vriend van mij heeft em ook..... die usb poorten aan het keyboard zijn wel handig btw.

Heeft mijn M$ keyboard niet :'( maar is dan ook geen natural

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Ik heb zelf een 'Logitech cordless desktop pro' met dus een ergonomisch toetsenbord. ik wil nu (waar mogelijk) niets anders meer. echt een geweldig ding!
typt lekker, aanslag is fijn enzo en zelfs onder linux zijn de internet-keys aanspreekbaar (LinEAK) :)

Linux aanhanger!

• _WgV_
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

laat maar

#StopBurningStuff

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 08:50 schreef Cookiemonstar het volgende:
het lijkt me wel kut met sommige games!!!
goh wat goed onderbouwd :z

Waarom lijkt het jou kut dan? Mij lijkt het persoonlijk wel lekker eigenlijk omdat je polsen zo in een natuurlijke houding zitten, en je zo geen extra belasting hebt.

Ik wil ook zo'n ding hebben, maar eerst maar nieuwe comp :)

• Ordos20
  • Laatst online: 03-08 10:26
nee juist niet...... je gebruikt toch gewoon de wasd keys? en anders kun je het ALTIJD naar je eigen inzicht indelen :)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:05

Greyfox

MSX rulez

Op woensdag 24 april 2002 08:44 schreef ByMeSDy het volgende:
je zult er even aan moeten wennen, 1 - 2 weken ofzo, dan kan je ook ff helemaal niet meer typen, maar daarna is het beter dan wat je ooit gehad hebt. Je moet je wel ff door die proefperiode heenslaan ;).
Daar heb je dus juist helemaal geen last van als je blind kunt typen.
Het enige waar ik wel aan moest wennen is het feit dat het blokje met [page up/down],[home],[end] etc een andere opbouw heeft dan andere toetsenborden.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat wordt dus volgende week:
1 - Microsoft Natural Keyboard-PRO
1 - 10/100 Netwerk kaart
2 - 15m UTP kabel.

Verwijderd

Topicstarter
THANX :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb ook een natural! (niet de elite. maar de gewone) en ttiept zuper oke :)

blup

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[SPA]Viviev: Ken je dit knopje? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:38
Op mijn toshiba 320CDT met WinME met een MS natural keyboard kreeg ik het USB hubje niet aan de praat. Dat zou wel makkelijk zijn want maar 1 USB poort en scanner/dig camera/muis.

Bekend probleem? (niet volgens de search)

Ik heb nu Win2000 (ja, als dikke stroop maar wel stabiel) op mijn stage maar het keyboard is nog in NL. Ik probeer het weer als ik weer terug ben.

There is no place like 127.0.0.1

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Microsoft Natural Keyboard Elite (classic) en ik vind hem echt heerlijk... ik wil niks meer anders. Ik heb ook de Pro een tijdje gebruikt maar ik vind hem een beetje zwaar typen, de Natural Elite tiept wat lichter en die hot-keys vind ik ook niets meer dan overbodig.

De toetsenborden van Microsoft zijn trouwens van goede kwaliteit, mijn Natural Elite heb ik nu al iets van anderhalf jaar iig. (misschien wel langer) en hij werkt nog steeds erg goed, maarja, ze kosten meestal ook wat duurder als de standaard toetsenborden.

Verwijderd

op mijn werk heb ik een keytronic ergoforce, vind het opzich wel een fijn toetsenbord, hij is alleen wat groot
Pagina: 1