Toon posts:

FAT32 met NTSF?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af?

Wij hebben hier op het werk een pc van een pc-priveproject gekregen en nu is het volgende het geval:
Die firma heeft er Win2000 op gezet en dat geeft veel "blauwe schermen" bij mijn collega's.
Nu heeft die firma de schijf gepartioneerd en geformateerd.
C=NTFS
D=FAT32
E=NTFS
Zou dit evt. het probleem kunnen geven?
Ik zelf heb er (eigenwijs)gelijk XP op gezet en alles NTFS geformateerd.
En bij mij loopt het als een tierelier.
Het gaat hier om een P4 1.8, 512Mb en 80Gb HD.

Morpheus

Verwijderd

Mag niets uitmaken.....

Even een servicepack installeren in naar windowsupdate.microsoft.com gaan.

Verwijderd

je kunt overigens ook onder de kop "systeembeheer" in het configuratiescherm de diskmanager starten. hier kun je alles weer aan elkaar knopen en eventueel fat converteren naar ntfs....

Laat het maar horen...

Ps. Als je foutmeldingen krijgt moet je ze even noteren en bij www.microsoft.com in de knowledge base invoeren. krijg je precies te zien wat je probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik geen problemen heb met WIN XP en 3X NTFS, en 4 man wel met 1X FAT32 erbij?
Maar ik weet niet of WIN2000 ook wel goed met zware spellen omgaat.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als je het echt wil uitproberen of 3x NTFS beter is, ga je naar de DOS prompt en type je in:
convert D: /FS:NTFS

Werkte het niet, kun je de partitie ook weer terug zetten met:
convert D: /FS:FAT32

Maar waarschijnlijk zul je het probleem toch ergens anders moeten zoeken. Blauwe schermen komen niet zomaar, misschien dat ze foute drivers of zo hebben gepakt.

///////////////////////////////////
Converts FAT volumes to NTFS.

CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X]

volume Specifies the drive letter (followed by a colon),
mount point, or volume name.
/FS:NTFS Specifies that the volume is to be converted to NTFS.
/V Specifies that Convert should be run in verbose mode.
/CvtArea:filename
Specifies a contiguous file in the root directory to be
the place holder for NTFS system files.
/NoSecurity Specifies the converted files and directories security
settings to be accessible by everyone.
/X Forces the volume to dismount first if necessary.
All opened handles to the volume would then be invalid.

Verwijderd

houd ook rekening ermee dat windows 2000 server based is en dus niet echt voor spelletjes gemaakt is, bij jou zou alles veel beter lopen dan bij hun (voor normaal thuisgebruik)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 11:46
.......... zit ik wel met 1 vraag

wat is er zo goed aan NTFS? sinds NTFS kan ik niet meer op de desktop van mijn andere netwerk computer komen !?!

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Topicstarter
In NTFS kan er per document beveiligd worden, is dus echt voor zakelijk gebruik.
Of je moet dat thuis ook willen?
Verder heb ik wel eens gehoord dat het sneller is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet ook niet of de mee geleverde driver geschikt zijn voor Win2000.
Ik haal ze altijd op via Nvidia-site enz.
Maar de meeste hier hebben geen kabel, dus....
Ik heb al gezegt:zet er maar XP op, want met Win 9x krijg je weer problemen met die 512Mb.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 24 april 2002 08:56 schreef speed24 het volgende:
Werkte het niet, kun je de partitie ook weer terug zetten met:
convert D: /FS:FAT32
Voor zover ik weet gaat dat niet.. Converteren naar NTFS gaat wel, maar terug niet.. (dan moet je partition magic ofzo gebruiken!)

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande opmerkingen dat die bleu screens niet echt van een mix van FAT32 en NTFS af kunnen komen..

Je kunt het eigenlijk ook niet vergelijken omdat je er ook meteen maar XP op hebt gezet, en dus meteen andere drivers etc. hebt..

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 09:34 schreef Twynn het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gaat dat niet.. Converteren naar NTFS gaat wel, maar terug niet.. (dan moet je partition magic ofzo gebruiken!)

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande opmerkingen dat die bleu screens niet echt van een mix van FAT32 en NTFS af kunnen komen..

Je kunt het eigenlijk ook niet vergelijken omdat je er ook meteen maar XP op hebt gezet, en dus meteen andere drivers etc. hebt..
Ik probeerde het laatst, en gaf geen foutmelding... ik heb het alleen niet op een NTFS geprobeerd ( krijg er maar er eens eentje leeg :) ), maar /FS:FAT32 werkt iig :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Met het Convert commando kan je alleen van fat32 naar ntfs, maar niet meer terug.
Die blauwe schermen komen niet door het gebruik van fat32.
Ntfs kan alleen gelezen worden door windows 2000 windows xp en windows nt 4,
NIET door windows 95, windows 98 of windows ME.
Fat32 kan gelezen worden door alle besturings systemen, behalve windows nt 4.
Spellen draaien het beste op een 9x versie, al is XP meestal ook wel goed,
soms werkt het ook wel op windows 2000.
Het enige voordeel voor ntfs is dat je in een bedrijf de beveiliging kunt instellen.
Voor thuis zou ik gewoon fat32 gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op woensdag 24 april 2002 09:00 schreef Ordos20 het volgende:
wat is er zo goed aan NTFS? sinds NTFS kan ik niet meer op de desktop van mijn andere netwerk computer komen !?!
Da's simpel te verklaren... De desktop is onderdeel van een user profile. NTFS kent, i.t.t. FAT(32), security en als je C: als NTFS geformatteerd hebt, zal het profiel voor andere gebruikers afgeschermd worden.

Dat jij niet meer op die desktop kunt komen is dus de goeie kant van NTFS, nl. de security. Gebruikers kunnen daardoor niet meer in elkaars profiel en My Documents folders kijken, tenzij ze administrator zijn.

Verwijderd

heb zelf niet het hele topic gelezen, maar ik heb wel eens ooit gehoord dat NTFS partities NOOIT gedrefagmenteerd hoeven te worden, fat(32) wel...........

(misschien dat daarom 80gig NTFS makkelijker loopt?? zeker als je veel installeert/verwijdert etc......)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heb zelf niet het hele topic gelezen, maar ik heb wel eens ooit gehoord dat NTFS partities NOOIT gedrefagmenteerd hoeven te worden, fat(32) wel...........
Dat was ooit een argument van Microsoft om NTFS te gebruiken, maar in de praktijk profiteert NTFS ook van defraggen, al is het niet meer zo belangrijk als bij FAT(32). Vandaar dat W2000/XP toch weer een defrag utility aan boord hebben.

Verwijderd

[quote]
[quote]
Het NTFS (New Technologie File Systeem) is het bestandssysteem dat ontworpen is voor gebruikt van Windows NT Workstation en vormt het hoogtepunt in de Microsoft ontwikkeling van bestandssystemen. NTFS heeft een groot aantal beveiligingsfuncties die er voor zorgen dat bestanden op een veilige manier kunnen worden opgeslagen en binnen kunnen worden gehaald. De volgende kenmerken maken NTFS het bestandssysteem voor Windows NT Workstation computers:
*Fouttollerantie
*Beveiliging
*De omvang van bestanden en partities
*POSIX-ondersteuning
*Prestaties
NTFS biedt een groot aantal functies die de stabiliteit en veiligheid binnen je systeem vergroot
Pagina: 1